مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 3. ارديبهشت 1396 - 15:57   |   کد مطلب: 20383
امام موسی کاظم(ع) فرمودند:مَن طَلَبَ الرّیاسَةَ،هَلَکَ. هر کس خواهان رسیدن به ریاست باشد به هلاکت و نابودی میرسد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صدای دانشجو،حجت الاسلام جعفر هدایی،استاد حوزه و دانشگاه،در مصاحبه با خبرنگار صدای دانشجو گفت:امام موسی کاظم(ع) فرزند امام جعفر صادق(ع) و حمیده در ۷صفر ۱۲۸هجری در ابواء شهری میان مکه و مدینه به دنیا آمد و تحت تربیت پدر بزرگوارشان مراحل کمال را گذراند و سرانجام در سن بیست سالگی بعد از شهادت امام جعفر صادق(ع) امامت را عهده دار شد.طول امامت این بزرگوار ۳۵سال بوده که سرانجام بعد از ۳۵سال امامت،در ۲۵رجب سال ۱۸۳هجری در زندان با خوردن خرمای مسموم شده به شهادت رسیدند.

وی افزود:زندگی این امام بزرگوار مصادف با چهار خلیفه ی عباسی،منصور،مهدی،هادی و هارون الرشید است که ظالم ترین خلفای عباسی بودند و خفقان شدیدی را برای شیعیان ایجاد کرده و آنها را به شهادت می رساندند. که در کتاب"شیعه و زمامداران خودسر نوشته علامه مغنیه"به خشونت آنها نسبت به شیعیان اشاره شده است.

حجت الاسلام هدایی با اشاره به آینده نگری آن حضرت گفت:امام موسی کاظم(ع) ۳۷ فرزند داشته اند که از این ۳۷فرزند فقط قریب به ۸۰۰۰امامزاده در ایران که ستارگان هدایت اند،به خاک سپرده شدند که می توان به امام رضا(ع)،حضرت معصومه(س)،حضرت احمدبن موسی(ع)و..اشاره کرد.این نکته هم قابل تامل است که انقلاب اسلامی هم یک انقلاب موسوی بود به رهبری امام روح الله موسوی الخمینی(ره) به پیروزی رسید.
 

وی در ادامه گفت:امام(ع) چندین بار به بهانه های مختلف به زندان رفتند که مجموع آنها ۱۴سال است،آنهم در زندانی که هیچ روزنه ای برای مشخص شدن اوقات نماز نداشت و ایشان با تکیه بر علم امامت به نماز می ایستاد.
حجت الاسلام جعفرهدایی با اشاره به سخن آیت الله بهجت که بهترین راه توصل به امامان را مطالعه ی سخنان ایشان می دانسته،به حدیث امام موسی کاظم(ع)که فرمودند:مَن طَلَبَ الرّیاسَةَ،هَلَکَ. اشاره کرد و گفت:هر کس خواهان رسیدن به ریاست باشد به هلاکت و نابودی میرسد،چرا که برای رسیدن و طمع ریاست ممکن است به هر کاری دست بزند،اسلام معتقد است که باید مردم فرد اصلح را انتخاب کرده و مسئولیت را بر شانه اش بگذارند،این حدیث پرمایه اشاره ی مستقیم به انتخابات و ریاست جامعه ی اسلامی دارد،بنابراین مردم باید با بصیرت به سراغ فرد اصلح بروند.

انتهای پیام/چ

دیدگاه شما

آخرین اخبار