مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 12. ارديبهشت 1396 - 8:36   |   کد مطلب: 20506
لیگ شانزدهم می تواند با نایب قهرمانی برای استقلال به پایان برسد، عنوانی که امید را به اردوی این تیم برای سالی رویایی تر در فصل آتی باز خواهد گرداند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صدای دانشجو، به نقل از ورزش3، از همان روزی که علیرضا منصوریان هدایت استقلال را در دست گرفت طرفداران این تیم با دل بستن به این چهره محبوب و پرانگیزه که سال های درخشانی در نفت داشت امیدوار شدند سال های تیره و تار تیم محبوب شان در لیگ برتر به پایان برسد و آبی های پایتخت بار دیگر به جمع مدعیان قهرمانی بازگردند.

حضور پر سرو صدا در نقل و انتقالات تابستانی و همچنین وعده هایی که در همان مقطع منصوریان به طرفداران داد باعث شد همه از استقلال به عنوان یکی از مدعیان اصلی قهرمانی نام ببرند گرچه اوضاع برای این تیم در نیم فصل نخست خوب پیش نرفت و نتایج ناامید کننده باعث شد تا منصوریان برخلاف تمام پیش بینی ها تا آستانه برکناری هم پیش برود اما حمایت های باشگاه و دست کشیدن این مربی از رودربایستی با برخی چهره های پا به سن گذاشته و ناکام باعث شد تا جوانگرایی در آخرین روزهای نیم فصل زمینه برای بقای او و همچنین پوست اندازی در استقلال فراهم شود.

 

منصوریان که همواره خود را جزو مربیان نسل جدید و پیشرو در بها دادن با بازیکنان جوان معرفی کرده این بار برای زنده ماندن در استقلال به جوانانی اعتماد کرد که در نیم فصل دوم دوباره اعتبار از دست رفته را به این مربی و تیم پرطرفدار پایتخت بازگرداند و باعث شدند تا استقلال با صعودی چشمگیر تا رده دوم جدول پیش رفته و در آسیا نیز شانس دوم صعود از گروه به مرحله حذفی باشد. روزهایی که نگاه ها به این تیم را تغییر داد و بارقه های امید برای فرارسیدن روزها و سال های درخشان را به طرفداران داد.

 

لیگ هفدهم برای منصوریان و استقلال می تواند به سالی رویایی با حداکثر افتخارات تبدیل شود چون با نگاهی به شرایط و اتفاقات رخ داده در فصل جاری می توان به این اتفاق امید بست. جوانانی که حالا پخته تر از همیشه با درک کامل شرایط و جو حاکم بر تیم و انتظارات طرفداران می توانند ستون های اصلی موفقیت در لیگ هفدهم باشند. از سیدحسین حسینی در درون دروازه گرفته که می تواند جانشین خوبی برای رحمتی باشد تا مجید حسینی و زکی پور در دفاع، اسماعیلی و نورافکن در میانه میدان تا برزای و محسن کریمی در خط حمله همگی خون تازه ای به رگ های استقلال تزریق کردند که برای فصل آینده حرف های زیادی برای گفتن خواهند داشت.

جدال با پدیده در مشهد ثابت کرد طرفداران استقلال هم با همین امید زنده هستند و دل به درخشش بیشتر این تیم جوان در فصل آینده بسته اند. حضور پرشمار طرفداران این تیم در ورزشگاه ثامن آن هم در یک روز غیر تعطیل نشان داد که منصوریان و برنامه هایش نه تنها فصلی با حداکثر برداشت ها را رقم زده بلکه همه استقلالی ها را امیدوار به تکرار روزهای خوش در لیگ هفدهم کرده است تا با تدبیری بهتر و حرفه ای تر این تیم به یکی از غول های اصلی فصل بعد تبدیل شود هم در ایران هم در آسیا.

شاید به نوعی بتوان استقلال منصوریان را با استقلال دوران جکیچ قبل از انقلاب مقایسه کرد. مردی که با ورودش به ایران و نشستن روی نیمکت تاج تصمیم به کنار گذاشتن پا به سن گذاشته های بدون انگیزه و دل بستن به جوانان 18، 19 ساله ای مثل اصغر حاجیلو، هادی نراقی، شاهرخ بیانی، سعید مراغه چیان و ... از آنها در کنار ستاره هایی همچون حسن روشن استفاده کرد تا زمینه اوج گیری دوباره این تیم را فراهم و نسلی را برای این باشگاه بسازد که آنها زمینه قهرمانی تیم در آسیا و نشاندن ستاره روی پیراهن و را فراهم کنند.

 

مسلما استقلالی که منصوریان خود زمینه پوست اندازی در آن را فراهم کرد فصل آینده با تغییراتی که مد نظر این مربی جوان است به تیمی ویرانگر تبدیل خواهد شد چون اخبار اطراف اردوی این تیم نشان می دهد علاوه بر تمدید قرارداد مهره های کلیدی منصوریان  به دنبال چهار تا پنج تغییر کلیدی دیگر در تیمش است تا در لیگ هفدهم استقلال رویایی خود را به معرض نمایش بگذارد. تغییراتی در پست هایی همچون مدافعان کناری، هافبک مرکزی، وینگر چپ و راست و همچنین نوک خط حمله که رایزنی ها برای جذب نفرات مد نظر نیز آغاز شده است. منصوریان که از همه چیز مهمتر حمایت حداکثری سکوها و طرفداران استقلال را پشت سر خود دارد با اتکا به این عوامل می تواند نام خود را در تاریخ باشگاه استقلال با زنده کردن امید به قهرمانی در ایران و آسیا جاودانه کند و یاد و خاطره مربی بزرگی همچون جکیچ را در این تیم زنده کند.

 

حال همه استقلالی ها که سالی پر از امید را پشت سر گذاشته اند در انتظار برنامه های جدید مربی محبوب خود هستند تا تیمی وحشتناک و ویرانگر را در سال آتی فوتبال ایران ببینند و در راه قهرمانی از رقیب دیرینه خود عقب نمانند. استقلالی که سال هاست در حسرت قهرمانی و جام می سوزد و منصوریان با برنامه های بزرگی که در ذهن دارد به دنبال پایان دادن به این حسرت هاست تا نامی جاودانه از خود روی نیمکت برجای بگذارد.

 

انتهای پیام/چ

دیدگاه شما

آخرین اخبار