مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 12. ارديبهشت 1396 - 21:32   |   کد مطلب: 20519
دبیر مؤسسه رسانه‌ای صدای آزاد دانشجویان از طراحی نرم‌افزاری جامع با عنوان "شرمنده نیستیم" در حوزه وعده‌های محقق‌نشده دولت یازدهم خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صدای دانشجو، یوسف جمالی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم  در تهران اظهار داشت: جمعی از دانشجویان مهندسی و پزشکی و سایر دانشجویان سراسر کشور قبل از ایام نوروز، دور هم جمع شدند و با تورق ایام سکانداری دولت یازدهم با حجم عظیمی از وعده‌هایی مواجه شدیم که از سوی دولت ارائه شده است.

دبیر مؤسسه رسانه‌ای صدای آزاد دانشجویان بیان کرد: عملکردها در حوزه عمل به وعده‌های ارائه‌شده متناقض بود و تصمیم گرفتیم در این حوزه شفاف‌سازی انجام دهیم و در گام نخست با همت دانشجویان عضو این گروه، به بررسی وعده‌های ارائه‌شده از سوی دولت پرداختیم.

جمالی افزود: بخشی از این وعده‌ها در فضای انتخابات سال 92 ارائه شده بود و در طول 4 سال اخیر نیز بر حجم این وعده‌ها افزوده شده بود؛ در این راستا دوستان و دانشجویان عضو تیم چندین هزار خبر را که مرتبط با وعده‌های ارائه‌شده بود از منابع رسمی و مستند استخراج کردند و در گام نهایی بسته‌بندی اخبار در دستور کار قرار گرفت و در نهایت در قالب نرم‌افزار "شرمنده نیستیم" عرضه شد.

وی ادامه داد: بسیاری عنوان کرده‌اند که این نرم‌افزار، نخستین نرم‌افزار ارائه‌شده در حوزه سیاسی است؛ حدود 2000 خبر در این نرم‌افزار در مورد وعده‌های ارائه‌شده گردآوری شده است.

جمالی با اشاره به اینکه این نرم‌افزار در 6 بخش برجام، اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و اجتماعی، سلامت و علمی طراحی شده است، تصریح کرد: اکثریت وعده‌ها مربوط به مسائل برجام و همچنین وعده‌های اقتصادی است و علاوه بر این در داخل این نرم‌افزار نیز امکانات خوبی از جمله اشتراک‌گذاری اخبار به‌صورت موردی و همچنین اشتراک‌گذاری بسته‌ای اخبار تدارک دیده شده است.

وی ابراز کرد: امکان اشتراک‌گذاری خود این نرم‌افزار نیز فراهم شده و در واقع این نرم‌افزار، بانکی جامع در حوزه وعده‌های محقق‌نشده دولت تدبیر و امید است که از سوی گروهی از دانشجویان به‌صورت خودجوش طراحی شده و حتی در حوزه هزینه‌ها نیز ریالی کمک دولتی و تشکلی و نهادی نداشته‌ایم و تمام هزینه‌های این نرم‌افزار که حدود 5 میلیون تومان بوده به‌صورت داوطلبانه و جزءجزء دریافت شده است.

جمالی گفت: امیدواریم این نرم‌افزار حداقل در زمان انتخابات از سوی مدیران و مسئولان دولتی و همچنین رئیس جمهور مشاهده شود تا تلنگری برای آنها باشد و هم کمک کند تا مردم با استفاده از این اندوخته در مسیر انتخاب صحیح قدم بردارند.

انتهای پیام/چ

دیدگاه شما

آخرین اخبار