مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 13. ارديبهشت 1396 - 18:41   |   کد مطلب: 20525
در ساعت ۱۲ ظهر روز چهارشنبه ۱۳ اردبیهشت، معدن زغال سنگ "زمستان یورت" شهرستان آزادشهر انفجاری بزرگ روی می دهد که در پی این انفجار چندین نفر زخمی و بالغ بر ۵۰ کارگر در معدن گرفتار شدند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صدای دانشجو، به نقل از کاسب امین؛ ظهر امروز چهارشنبه، انفجاری بزرگ، معدن "زمستان یورت" شهرستان آزادشهر را به لرزه در آورد.

بر اساس این گزارش، تیم های امداد و نجات در حال بررسی علت این حادثه و بیرون آوردن زخمی ها از زیر آوار ها هستند.

* انتقال برخی از مصدومان به گنبد کاووس و آزادشهر

به گزارش خبرنگار ما ؛  در این حادثه 36نفر مصدوم شدند که از این تعداد 19 مصدوم به بیمارستان حضرت معصومه آزادشهر منتقل شدند و 11مصدوم هم به بیمارستان خاتم انبیا گنبد و 5مصدوم نیز به بیمارستان شهید مطهری گنبد انتقال یافتند.

در همین راستا؛ 10 آمبولانس، 20 تیم امدادی ، 5 وانت با بار کپسول اکسیژن در محل مستقرند تا به مصدومان و بازماندگان این انفجار امداد رسانی نمایند.

همچنین شنیده ها، حاکی از اعزام بالگرد امداد و نجات و همچنین، اعزام سگ های تجسس به محل حادثه است.

 

* قوانلو: تا کنون هیچ کشته ای اعلام نشده است

 

"حسین قوانلو" رئیس صنعت، معدن و تجارت گلستان در گفتگو با خبرنگار ما در خصوص آخرین اخبار این حادثه گفت: هیچ‌یک از کارگران تا این لحظه کشته نشده‌اند اما تعدادی از کارگران بی‌هوش و به مراکز درمانی منتقل‌شده‌اند.

قوانلو افزود: تلاش نیروهای امدادی و کمک‌رسان برای باز کردن مسیر و ورود به معدن ادامه دارد.

 

* دسترسی به کارگران محبوس شده در معدن با وجود گاز زیاد دشوار است

 

"حسین احمدی" مدیریت هلال احمر استان گلستان در گفتو با خبرنگار ما گفت: وجود گاز زیاد در تونل ورودی معدن زغال سنگ زمستان یورت آزادشهر دسترسی به کارگران محبوس شده در معدن را دشوار کرده است.

وی افزود: هم اکنون هشت گروه امداد و نجات در داخل تونل و بیرون آن مشغول فعالیت هستند تا بتوانند کارگران را نجات دهند.

این مقام مسئول تصریح کرد: هشت آمبولانس و یک فروند بالگرد هم در محل حادثه مستقر هستند.

"احمدی" در ادامه با بیان این مطلب که حدود چهل تا 50 نفر از کارگران در معدن محبوس شده اند خاطر نشان کرد: 26 نفر نیز در این حادثه مجروح شدند که 19 نفر از آنان به مراکز درمانی متقل و بقیه سرپایی مداوا شدند.

بنا به گزارش خبرنگار ما و با توجه به عمق فاجعه، احتمال جان باختن تعدادی از کارگران در انفجار معدن زغال سنگ دور از دست رس نیست.

در ذیل تصاویر محل وقوع حادثه و عملیات امداد و نجات و همچنین اسامی برخی از مصدومین این حادثه را میتوانید مشاهده نمایید.

آغاز حفر تونل فرعی برای دسترسی به معدنچیان محبوس شده

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان گلستان گفت: آوار برداری و حفر تونل فرعی برای دسترسی به کارگران محبوس شده در معدن ذغال سنگ آزادشهر آغاز شد. وجود گاز زیاد در تونل معدن دسترسی به معدنچیان محبوس شده را دشوار کرده است.

 

انتهای پیام/چ

 

دیدگاه شما

آخرین اخبار