مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 14. ارديبهشت 1396 - 13:59   |   کد مطلب: 20543
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: محرمانه کردن قراردادهای اقتصادی و هسته‌ای خلاف ارزش‌های دولت اسلامی و قانون اساسی است، امام خمینی (ره) در تمامی تصمیمات خود به مردم توضیح می‌داد، این حکومت علوی است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صدای دانشجو، به نقل از پرستوها، حسن رحیم‌پور ازغدی بعدازظهر امروز در نشست دولت اسلامی در دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه آزاد مشهد، اظهار کرد: دو نکته را در دولت سازی باید موردتوجه قرار دهیم یکی اشتراک دولت با دولت‌های دیگر است زیرا در دولت خطا و خیانت‌هایی رخ می‌دهد که باید مواظب باشیم کمتر با آن مواجه شویم و اینکه زودتر بتوانیم آن را علاج کنیم.

 

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی به محرمانه‌های دولت اشاره کرد و گفت: متأسفانه در این دولت موارد محرمانه‌ای داشتیم که دشمن می‌دانست؛ اما مردم محروم بودند.

 

وی تأکید کرد: محرمانه کردن قراردادهای اقتصادی و هسته‌ای خلاف ارزش‌های دولت اسلامی و قانون اساسی است، امام خمینی (ره) در تمامی تصمیمات خود به مردم توضیح می‌داد، این حکومت علوی است.

 

رحیم‌پور ازغدی گفت: باید به‌گونه‌ای حکومت کرد که در خاطره‌ها از آن تعریف کنند، عملکرد نباید تنها در بیان چند رسانه‌ چاپلوس حکومتی باشد، بلکه به تعبیر حضرت علی (ع) اثرات زیبای آن را مردم باید ببیند و کرامت چند برابر شود.

 

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به این نکته که همه به‌تدریج خائن می‌شوند، افزود: کسانی که سال‌ها پیش در معرض شهادت بوده‌اند امروز تبدیل به دزد شده‌اند.

 

وی ادامه داد: در جبهه ناپاک بودن سخت بود؛ اما پس از سال‌های دفاع مقدس خادم را از خائن بازشناختن سخت شده است به همین منظور هم نقل‌شده ثواب کسانی که بعد از جنگ پاک بمانند ثواب شهادت است.

 

رحیم‌پور ازغدی بیان کرد: در دولت اسلامی صفر و 100 نداریم در تدین هم به همین صورت است که 100 اهل‌بیت هستند و صفر شاید نداشته باشیم، زیرا هر فرد در طول زندگی خود ممکن است کارهای خوبی کرده باشد.

 

وی خاطرنشان کرد: دولت در ساحت فردی، اجتماعی و حکومتی هزار شاخص دارد، ممکن است در صفاتی حکومت موفق عمل کرده باشد و در برخی موارد هم تجدید شده باشد، زیرا دولت‌ها در دوران مختلف تغییر کرده‌اند.

 

رحیم‌پور ازغدی در ادامه گفت: همه حوزه‌های هنر سینما و حزب ضد ارزش نیستند و برخی را فقط باید کمک کرد تا اصلاح شوند.

 

وی بابیان اینکه حکومت را باید از ابعاد مختلف بررسی کرد؛ امروز حکومت در ابعادی اسلامی است و بعضاً باید در مواردی اسلامی شود، افزود: متأسفانه امروز افرادی با عنوانی روحانی، نواندیش سیاسی، بی‌سواد یا باسواد به نظریه‌پردازی دینی واردشده‌اند مثل‌اینکه برای همه علوم تخصص لازم است؛ اما برای دین تخصصی تعریف‌نشده باشد.

 

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: با دانشمندانی در فضای مجازی مواجه هستیم که با ولگردی رسانه‌ای به اظهارنظر بدون مبنا پرداخته‌اند.

 

وی افزود: پرسش از مشروعیت حاکمان مهم است، زیرا رأی اکثریت لازم است؛ اما کافی نیست ازاین‌جهت باید مراقب باشیم جمهوری اسلامی تنها بر روی کاغذ معنی نشود و در عمل آن را ببینیم، چنانچه کسانی ارتباط با منبع معرفت ندارند مشروعیت هم ندارند.

 

 رحیم‌پور ازغدی تصریح کرد: هیچ‌کس در هر سطحی از حاکمیت که باشد نمی‌تواند بدون علم اظهارنظر کند و هرکه اظهارنظر کرد باید استدلال برایش داشته باشد.

 

وی ادامه داد: امروز برخی افراد جملاتی را عنوان می‌کنند که معنی ندارد، در تناقض سخن می‌گویند و تنها کلماتی را با بازی و چرخاندن پرتاب می‌کنند.

 

 عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی خاطرنشان کرد: شعار خوب؛ اما شعاری حرف زدن بد است، برخی شعار انقلاب را می‌خواهند عوض کنند که نباید اجازه این کار را به آن‌ها بدهیم.

 

وی بابیان اینکه هر فردی که دون علم سخن بگوید ضررش بیشتر از فایده او است، افزود: دوره‌‌ای شده که عده‌ای هرچه را می‌خواهند بیان می‌کنند به آن لعاب دینی می‌زنند.

 

رحیم‌پور ازغدی گفت: در این دولت سخنرانی‌های زیادی را شاهد بودیم درحالی‌که دولتمردان بیشتر از اینکه سخن بگویند باید به خدمت مردم بپردازند، جملات قشنگ انتخاباتی برای مردم عواقب دارد.

 

وی تأکید کرد: بسیاری از حرف‌های دینی به اسم نواندیشی و مقدس معابی صرفاً اظهارنظر شخصی است، برخی با خواندن کتاب‌های دینی یا رفتن به مجالس دینی لامذهب شده‌اند.

 

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: دولت اسلامی نباید بگذارد هر نواندیش دینی اظهارنظر دینی کند و چنانچه در فضای باز حرفی را بیان می‌کند مسئولیت حرف خود را بپذیرد.

 

وی افزود: دین باید استدلالی یاد گرفته شود و نه شناسنامه‌ای، سپس به جمع مردم برگشت و شفاف خطرات را بیان کرد.

 

رحیم‌پور ازغدی بیان کرد: برخی با ورود به جمعیت‌های با افکار مختلف رنگ عوض می‌کنند زیرا با حقه‌بازی می‌خواهند رأی مردم را جمع کنند.

 

وی ادامه داد: متاسفانه بعضی افراد که شعور و تحصیلات حوزوی و دانشگاهی دارند در مقابل منکر و ظلم سکوت می‌کنند، این افراد تا 30 سال هم مسئولیت در نظام داشته‌اند و تغییر نکرده‌اند.

 

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: بسیاری از افرادی که امروز مسئولیت دارند در دوران انقلاب و جنگ نبودند و ادعا می‌کردند برای آینده اسلام می‌آیند درحالی‌که برای آینده خودشان تلاش می‌کنند و به فکر اهل‌بیت خودشان هستند.

 

وی خاطرنشان کرد: امثال افراد با خصوصیت‌های ذکرشده در مسئولیت‌های نظام جای خشک کرده‌اند درحالی‌که بروکرات و تکنوکرات هستند و با هر موقعیتی خود را تطبیق می‌دهند.

 

رحیم‌پور ازغدی بیان کرد: برخی هر چه می‌گویند فکر می‌کنند باید مردم کف بزنند، درحالی‌که افکار عمومی همیشه درست متوجه نمی‌شود و کلاهشان برداشته‌شده درحالی‌که خبردار نیستند.

 

وی افزود: هرکس در دولت اسلامی مسئولیت می‌پذیرد اول باید خودش آدم باشد قبل از اصلاح دیگران، گزینش باندی نباید باشد، کسانی که عقل و شرف بیشتری داشته باشند باید وارد رقابت شوند.

 

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی یادآور شد: باید به دستور ائمه، مسئولیت دست کسانی باشد که خدا را بشناسند زیرا هرکس به بهانه‌ به ارزش‌های دینی متلک بیندازد در آینده شمارا هم خواهد فروخت.

 

رحیم‌پور ازغدی عنوان کرد: امام محمدباقر (ع) فرموده‌اند«چنانچه کسی علم را برای پُز دادن به هم‌رده‌ها یا با اصطلاحات با احمق‌ها بحث کند یا برای جلب‌توجه بیاموزد جهنمی است».

 

وی بیان کرد: چنانچه به شعور مخاطب خود احترام نگذارید به شما گوش نمی‌دهند زیرا روحیات مردم خسته می‌شود و دیگر فرقی نمی‌کند چه بگویید.

انتهای پیام/چ

دیدگاه شما

آخرین اخبار