مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 17. ارديبهشت 1396 - 12:31   |   کد مطلب: 20585
فرمانده دریابانی نیروی انتظامی ویژه کیش از توقیف دولنج باری حامل 60 میلیارد ریال کالای قاچاق در آب های کیش خبرداد و گفت: این دو لنج در 16 و 20 مایلی آب های کیش توقیف و 14 نفر خدمه آن ها دستگیر شدند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صدای دانشجو، به نقل از کیش پرس، سرهنگ رحیم جهانبخش، فرمانده دریابانی نیروی انتظامی ویژه کیش در حاشیه بازدید از لنج های توقیف شده در بندرگاه کیش در جمع خبرنگاران گفت: دریادلان مرزبانی پایگاه دریابانی کیش طی یک عملیات گشت و اقدام اطلاعاتی، در راستای مقابله با کالای قاچاق ، دو فروند لنج را که حامل بیش از 60 میلیارد ریال کالای قاچاق بود توقیف کردند.

وی افزود: این دو لنج براساس اظهارات ناخداهای خود عازم گمرک« نخل تقی» در استان بوشهر بودند که به دلیل ممنوعیت کالاها مورد حمل توقیف و به مبادی قانونی معرفی شدند.

جهانبخش با تاکید بر اینکه عمده کالاهایی که توسط این لنج ها حمل می شده دارای معادل تولید داخل هستند، اظهار کرد: عمده اجناس لوازم منزل، پلی استیشن، یخچال، کولر، پوشاک ، آبسرد، پتو، گردو و انواع نوشیدنی است.

وی به آمار برخی از این اجناس اشاره و بیان کرد: در میان این اجناس بر اساس آمار اولیه 550 دستگاه کولر، 160 دستگاه لباسشویی،چهار پالت بزرگ حاوی 500 دستگاه لب تاپ و تبلت، 25 تن برنج خارجی و بسته های زیادی از پوشاک خارجی که برخی دارای تصاویر نامناسب و دور از شان جمهوری اسلامی دیده می شود.

فرمانده دریابانی کیش با اشاره به اینکه این اجناس به عنوان ته لنجی بار زده شده بودند ،اظهار کرد: مجموع کالاهای لنج های یاد شده افزون تر و فراتر از این است که به عنوان بار ته لنجی باشد و ترخیص اغلب این کالاها در صلاحیت گمرک نخل تقی نیست.

وی با تاکید بر همکاری خوب مقامات قضایی با نیروی انتظامی اظهار امیدواری کردبا همکاری گمرک در سال اقتصاد مقاومتی برخورد مناسبی با فرآیند قاچاق کالا که لطمه های شدیدی به تولید واشتغال زده وسبب رکود کارگاه های تولیدداخل و تاثیر نامطلوب در روند افزایش نرخ بیکاری در کشور می شود صورت پذیرد.

جهانبخش با اشاره به معدوم سازی کالاهای قاچاق تعداد خدمه دستگیر شده در این دو لنج را 14 نفر عنوان کرد و افزود: از ابتدای طرح «دریا دلان عاشورایی» تاکنون 32 فروند لنج حاوی کالاهای قاچاق در آب های حوزه استحفاظی دریابانی کیش در حین تردد و طی مسیر به استان های بوشهر و هرمزگان توقیف شده که بیش از 500 میلیارد ریال کالای قاچاق با خود حمل می کردند.

وی خاطر نشان کرد: توقیف دولنج اخیر توسط ناوچه جدید دریابانی که به ناوگان نیروی دریابانی کیش افزوده شده صورت پذیرفته است.

 

انتهای پیام/چ

دیدگاه شما

آخرین اخبار