مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 18. ارديبهشت 1396 - 13:33   |   کد مطلب: 20595
درعصری که همه درپی الگوهستند چه الگویی زیباتر از علی اکبر که اهل ولایت و در رکاب امام عصرش بود و دائم به سخنان ایشان عمل میکرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صدای دانشجو، حجت الاسلام جعفر هدایی درگفت وگو باخبرنگاری صدای دانشجو گفت:۱۱شعبان سال ۳۳هجری روز تولد علی اکبر است که پسر بزرگ امام حسین(ع)محسوب می شود . در بعضی از نقل ها آمده است که حضرت علی اکبر درکربلا ۱۸ساله بوده ، این نقل ، نقل درستی نیست زیرا ایشان ۲۸ساله بوده اند، درکربلا دو دختر داشتند که بخاطر تشنگی به شهادت رسیدند .با شهادت این دودختر نسل حضرت علی اکبر قطع می شود به همین خاطر امام حسین به عمرسعدگفتند: که تو نسل من را از علی اکبر قطع کردی خدانسل توراقطع کند.

وی ادامه داد:ایشان جوانی بسیار برومند، باوقار، متین، عابد، زاهد بودند و در حالت ایشان نوشته اند که شباهت بسیار زیادی از لحاظ اخلاق، قیافه، ادب و صحبت کردن نسبت به پیامبر داشته اند وقتی درکوچه های مدینه راه می رفت صدها پیرمرد مجذوب ایشان می شدند و انگارپیامبر را می دیدند.

وی افزود: حضرت علی اکبر شجاعتی بی نظیر داشت که ۱۸بار واردمیدان شد و تعداد افرادی که توسط ایشان درکربلا کشته شدند۲۲۰نفر بوده است. حضرت علی اکبرشخصیتی بودکه وقتی به شهادت رسید امام حسین  ۷بار اسم مبارکش رابه زبان آورد و باصدای بلند فرمود: علی. این بزرگوارکسی بودکه وقتی از دنیا رفت امام حسین دنیا را نفرین کرد و فرمود: علی جان دنیا بدون توچه فایده ای دارد.

هدایی درپایان خطاب به جوانان افزود: جوانان عزیز، درعصری که همه درپی الگوهستند چه الگویی زیباتر از علی اکبر که اهل ولایت و در رکاب امام عصرش بود و دائم به سخنان ایشان عمل میکرد و تمام تعالیم پیامبر را در اخلاق و گفت وگو به کارمیبست انشاا... حضرت علی اکبر را الگوی خود قراردهیم تا در قیامت با ایشان محشور باشیم.

 

انتهای پیام/چ

دیدگاه شما

آخرین اخبار