مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 22. ارديبهشت 1396 - 21:05   |   کد مطلب: 20661
کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری از اسحاق جهانگیری پرسید: چرا در اوایل سال جاری ناگهان مسئولین گمرک متوجه شدند که امکاناتی برای کنترل مرزها وجود دارد؟

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صدای دانشجو،  سید مصطفی میرسلیم کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در مناظره سوم که با حضور دیگر کاندیداها و با موضوع اقتصادی در صداوسیما برگزار شد، در نقد اظهارات اسحاق جهانگیری دیگر نامزد انتخابات با بیان اینکه جنابعالی که به آقای رئیسی به خاطر برنامه‌اش اعتراض می‌کنید، خودتان محل سوال هستید،‌ تصریح کرد: اول شما برنامه‌ات را اعلام بکن و بعد از دیگران ایراد بگیر. نه اینکه به دیگران ایراد بگیرید که برنامه ندارند. لطف بفرمایید در 5 دقیقه بعدی برنامه خودتان را اعلام کنید.

وی افزود: موضوع 12 میلیارد دلار قاچاق، موضوع سبکی نیست که شما از آن عبور می‌کنید،. فرض می‌کنیم این رقم درست باشد. بفرمایید که چه خسارتی به کشور تحمیل کرده و چه بلایی در کشور ایجاد کرده است؟ بفرمایید چرا در اوایل سال جاری مسئولان گمرک متوجه می‌شود که وسایلی وجود دارد که می‌شود به وسیله آنها تشخیص داد که قاچاق چگونه انجام می‌گیرد. در این 4 سال خواب بودید؟ حواستان جمع نبود که قاچاق چگونه انجام می‌گیرد و الان متوجه شده‌اید که قاچاق چگونه انجام می‌شود؟ این چه دقت نظری است که شما دارید.

میرسلیم با بیان اینکه 4 سال آزگار قاچاق، کشور را بیچاره کرده است، گفت: قاچاق، آثار وحشتناکی از خود به جا گذاشته و حالا می‌فرمایید که دیگران برنامه بدهند؟ خود شما بگویید که چه برنامه‌ای داشتید تا این اتفاق نیفتد؟

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ادامه داد: شما برای ردگیری مالی چه راه حلی پیشنهاد می‌دهید و چگونه می‌خواهید قاچاق را پیگیری کنید؟ در دولت شما چگونه رهگیری مالی انجام خواهد گرفت و چقدر به درست بودن 12 میلیارد اعتماد دارید و چگونه می‌خواهید کالا را رهگیری کنید.

در ادامه این مناظره، میرسلیم در پاسخ به این سوال مجری که برنامه شما برای افزایش صادرات، جلوگیری از خام فروشی و کاهش وابستگی بودجه کشور به درآمدهای نفتی چیست، اظهار داشت: برنامه بسیار مهمی که در چارچوب اقتصاد مقاومتی طراحی شده این است که ما به نفت به عنوان یک ماده خامی که می‌تواند تولید کننده مواد میانی و محصولات نهایی با ارزش افزوده بالا باشد نگاه می‌کنیم.

وی افزود: بنابراین خام فروشی نفت باید تحت الشعاع استفاده از نفت قرار بگیرد؛ آن هم برای تامین کالاهای میانی و کالاهای اساسی کشور.

میرسلیم با بیان اینکه با توجه به ارزش افزوده‌‌ای که کالاهای میانی و اساسی دارند استفاده بهینه و درست از نفت ما را وادار نمی‌کند که مخازن نفتی خودمان را به طور غیر صیانتی استحصال کنیم، خاطرنشان کرد: این مساله خود موجب افزایش طول عمر استفاده از این منابع نفتی کشور  خواهد شد.

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری تاکید کرد: روشی که دولت اتخاذ کرده و به آن افتخار نیز می‌کند که توانسته خام فروشی را از یک میلیون بشکه در روز به 2.5 میلیون بشکه برساند روشی است که برخلاف سیاست‌های اقتصاد مقاومتی است و ابداً جای افتخار ندارد. این نحوه خام فروشی موجب می‌شود که ما بیشتر وابسته به خارج شویم. ای کاش می‌توانستیم درآمدهای حاصل از نفت را در کشورمان به راحتی مورد استفاده قرار دهیم و مجبور نمی‌شدیم در بانک‌های خارجی ذخیره کنیم و ناچار شویم از کالاهایی استفاده کنیم که موجب کاهش امکان تولید در کشور و فشار آمدن به جوانانمان در زمینه اشتغال شود.

میرسلیم افزود: توسعه صادرات نیازمند مقررات گمرکی است و باید توجه کنیم که تسهیل صادرات باید به گونه‌ای باشد که مانع تقویت صدور کالاهای ما و گسترش آنها در کشورهای هدف ما بشود.

وی افزود: در حال حاضر تعرفه‌ها به گونه‌ای تنظیم شده است که برخی از کالاهایی که ما صادر می‌کنیم با توجه به مناسباتی که با کشورهای همسایه داریم باعث می‌شود که سود آن را کشوری که وارد کننده کالا است ببرد و بتواند غیرمستقیم به کشوری مثل عراق که در همسایگی ما قرار گرفته صادر کند.

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری خاطرنشان کرد: این نحوه صادرات به شکلی نیست که بتواند ما را در جهت صادرات تقویت کند. بنابراین باید صادرات مورد تشویق قرار گیرد و به گونه‌ای باشد که ما بتوانیم جبران برخی از مشکلات تولید در کشور را که گران تمام می‌شود بکنیم.

وی افزود: از موارد مهمی که باید به آن دقت کرد این است که دولت باید حتماً برای افزایش کیفیت و رقابت‌پذیری کالاها تشویق کننده باشد. از برنامه‌های مهم ما این خواهد بود که تولیدکنندگان را به تحقیقات در زمینه کیفیت و تولید کالاهای رقابت‌پذیر تشویق کنیم.

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در ادامه این مناظره و در پاسخ به نقدهای رقبای انتخاباتی خود با تاکید بر تمرکز مناظره بر روی بحث صادرات، خطاب به روحانی و جهانگیری خاطرنشان کرد: قرار ما بر این نبود که افزایش صادرات نفت خام داشته باشیم اینکه می‌فرمایید، «مخازن مشترک» بله،‌من هم متوجه آن هستم و هفته پیش نیز عرض کردم که سستی ما در سیاست خارجی که ابداً نخواستیم با کشورهایی مثل عراق و قطر مذاکره کنیم که چرا باید مخازن مشترک را چرا باید به نفع کسانی که بدخواه ما هستند استخراج کنیم.

وی با انتقاد از اینکه شما این را تعبیر به استفاده از مخازن مشترک می‌کنید و آن را به فرماندهی متصل می‌کنید، تصریح کرد: این چه فرماندهی است؟ این سستی است آقای جهانگیری! فرماندهی این است که ما بدانیم چگونه می‌توانیم با همسایگان‌مان کار کنیم و به آنها بفهمانیم که به نفع هر دوی ما است که مخازن را به صورت صیانتی استخراج کنیم و این فرماندهی درست است نه زودتر خالی کردن مخازن.

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه اصل صادرات ما به این برمی‌گردد که مواد خام را صادر کرده‌ایم، خاطرنشان کرد: ما به جای اینکه خودمان را به صادرات به چند کشور محدود کنیم طبق آن کاری که دولت فعلی انجام می‌دهد باید صادرات را گسترش دهیم کما اینکه قرارمان نیز همین بوده است. دوم نیز اینکه باید برای توسعه صادرات برنامه‌ریزی عمومی داشته باشیم چون اکنون صادرکنندگان مانده‌اند و نمی‌دانند چه کار باید انجام دهند باید قاعده و مبنایی برایشان گذاشت که تکلیفشان روشن شود.

وی افزود: دولت هر سال مقررات واردات و صادرات را تغییر می‌دهد در حالی که باید ثباتی به وجود بیاید تا صادرات و واردات به درستی انجام شود.

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری خطاب به روحانی و جهانگیری با طرح این سوال که آیا از برجامی که اینقدر سنگش را به سینه می‌زنید درست به نفع بازرگانی خارجی استفاده کرده‌اید، خاطرنشان کرد: دلیلش نیز این است که شما هیچ کاری انجام نداده‌اید ما از فرصت استفاده خواهیم کرد تا از همان چیزی که در برجام وجود دارد به نفع صادرات خارجی استفاده کنیم.

میرسلیم افزود: چرا از زمینه‌هایی که به کشورمان برمی‌گردد و مزیت نسبی ما است و می‌توانیم با عبور دادن کالا و استفاده از راه‌آهن و ترابری دریایی و زمینی استفاده کنیم چرا مورد استفاده قرار نمی‌گیرد و چرا دولت فعلی برنامه‌ای برای آن نداشته است ما برایش برنامه خواهیم داشت. 

وی در عین حال خاطرنشان کرد: من اگر به موضوع خام فروشی اشاره می‌کنم دلیلش این است که می‌دانم نیازی نیست که این همه نفت‌مان را استخراج کنیم و اگر یک دهم آن در پتروشیمی استفاده شود، فقط 5 درصد از خوراک نفتی کشور صرف آن خواهد شد.

میرسلیم با بیان اینکه برای تولیدات پایین‌دستی هیچ کاری نکرده‌اید و حلقه‌های ناقص‌تان نیز برقرار است، خاطرنشان کرد: همین الان هم صنعت کشور می‌خواهد استفاده کند نمی‌تواند چون باید حلقه میانی را از هند وارد کند. به جای تکمیل آن فقط آمدید و گفتید ما افزایش تولید داده‌ایم در حالی که هیچ فایده‌ای ندارد.

وی با بیان اینکه برخی محصولات پتروشیمی دهها برابر از فروش نفت خام ارزش افزوده دارد، گفت: از ترس اینکه عراقی‌ها و قطری‌ها خالی کنند ما نیز این منابع را خالی کردیم پس عقلمان کجا رفته است، سیاست خارجی صحیح این بود که شما می‌نشستید مذاکره می‌کردید و منافع مشترک را با هم تامین می‌کردید نه اینکه مخازن مشترک را زودتر خالی کنید.

میرسلیم ادامه داد: باید برنامه‌ریزی‌مان اینگونه باشد که به سراغ بهبود کیفیت برویم و فناوری‌های جدید را استفاده کنیم اگر می‌خواهید به صادرات بهتر دسترسی داشته باشید باید در این زمینه کار کنید.

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه باید از قراردادهای استعماری چون IPC باید خودداری شود، تصریح کرد: این قرارداد به نفع ما نیست و به ما خسارت می‌زند. محصولاتی که ما تولید می‌کنیم متاسفانه با محصولات خارجی کیفیتش ضعیف‌تر است و باید سعی کنیم کیفیت‌بالاتر باشد و کیفیت بالاتری را تولید کنیم و الا صادرات جایگاهی نخواهد داشت.

میرسلیم در ادامه مناظره و در انتقاد نسبت به اظهارات حسن روحانی با بیان اینکه بانکداری یکی از نقاط ضعف دولت است، گفت: لااقل برنامه‌ای برای اصلاح آن ارائه دهید.

وی خطاب به روحانی افزود: باید در مساله بانکداری جدی باشیم با این اختلاف‌های کلان که صورت گرفته است چگونه می‌خواهید برخورد کنید. چون از بدهکاران اصلی کشور از نورچشمی‌های دولتی بودند.

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه برخی از دولتمردان دولت یازدهم در بانک‌ها شریک هستند تصریح کرد: چه کاری در این مورد می‌خواهید انجام دهید. بانکداری شما اکنون بانکداری رباخواری است در حالی که قرار بود بانکداری بدون ربا باشد و کلاه شرعی برایش درست کرده‌اند و رباخواری می‌کنند و مراجع ممنوع کرده‌اند ولی شما گوش نمی‌کنید و روز به روز بدتر می‌شود. با این قضیه باید جدی باشید.

وی با طرح این سوال که چگونه می‌خواهید با غارتگرانی که منابع ملی را برده‌اند برخورد کنید خاطرنشان کرد: این بدهکارانی که شما دارید و کارخانه‌هایی که ورشکسته شده‌اند و نتوانسته‌اند اقساط را پرداخت کنند و از آن طرف بهره یاد مردم داده‌اید و بانک ‌ها را به ورشکستگی رانده‌اید چه کار می‌خواهید بکنید.

وی افزود: بانک صادرات،‌بانک ملت و تجارت همه گرفتار هستند و اگر مردم متوجه این گرفتاری‌ها شوند سلب اعتماد خواهد شد و شما چه کار می‌خواهید با این مساله بکنید باید مقداری جدی‌تر برخورد کرد و گرنه مشکلات حل نمی‌شود و به جایی نمی‌رسیم.

میرسلیم با انتقاد از اینکه برای پرداخت وام‌‌های کوچک مصوبات زیادی برای مردم تصویب می‌شود ولی وام‌های بزرگ راحت به افراد متعلق می‌گیرد، خاطرنشان کرد: دلیلش این است که درونش زد و بند است در حالی که راه درستی نیست و اینها اصلاحات می‌خواهد اینکه به کشاورز روستایی بگویید از شهر یک وثیقه پیدا کن و برایم بیاور آیا درست است.

وی با تاکید بر اینکه این شیوه‌ها ما را به جایی نخواهد رساند، تصریح کرد: اگر می‌خواهید اصلاح کنید بفرمایید چه کار می‌خواهید انجام دهید شما روی روند قبلی کارمزد بانکی ایستاده‌اید و تورم را زیر 10 درصد کشانده‌اید اینها تناقض است و نمی‌شود تورم زیر 10 درصد باشد و قبول کنید که بهره بانکی‌تان 18 درصد باشد. این تناقض را چگونه می‌خواهید حل کنید و خودتان ذی‌نفع هستید.

میرسلیم در ادامه و در نقد اظهارات هاشمی‌‌طبا با طرح این پرسش که علت واقعی خوابیدن صنعت و تولید کشور چیست خاطرنشان کرد: به فرمایید با توجه به موضوع رکود دولت آمده تورم را محاسبه کند و گرفتار رکود شده است. 70 درصد شهرک‌های صنعتی خوابیده‌اند و چه کار می‌خواهید در این زمینه انجام دهید. چگونه می‌خواهید تولید را سرپا کنید و من متوجه آن چیزی که شما فرمودید نشدم و بگویید راه حل‌تان چیست.

وی افزود: آیا راه حل واردات بی‌رویه را چه چیزی می‌دانید چون در دولت فعلی بیشتر از دولت قبل واردات از چین انجام می‌شود. همچنین از کشور ترکیه نیز بیشتر از دولت قبل جنس وارد می‌کنیم و این واردات باعث خوابیدن تولید شده است.

میرسلیم با بیان اینکه دولت شما چه عرضه‌ای می‌خواهد در برخورد با واردات بی‌رویه انجام دهد افزود: شما موضوع بهره‌وری را ذکر نکردید و شما با این بهره‌وری ضعیف چه کار می‌خواهید انجام دهید. دوستان درمورد سرمایه‌گذاری خارجی صحبت می‌کنند در حالی که به همین سرمایه‌گذاری که راکد خوابیده است نمی‌پردازند. سرمایه‌گذاری داخلی که تضمینش بهتر است و می‌توانیم انجام دهیم را به فکرش نیستند و می‌گویند برجام باید درست شود که در سایه آن باید بتوانیم محصولات خارجی وارد کنیم.

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه شما با این تعاونی چه کار می‌خواهید کنید گفت: تعاونی در کشور خوابیده در حالی که در قانون اساسی اول تعاونی بعد بخش خصوصی و بعد بخش دولتی ذکر شده است. 85 درصد تولید شما دولتی است و چگونه می‌خواهید قانون اصل 44 را اجرا کنید. کاری که دولت فعلی نتوانست و اصلا موفق نبود و شکست خورد و هیچ کاری نیز نکرد و فقط ادعا کرده که دولت قبلی نتوانسته در حالی که خودش نیز نتوانست انجام دهد.

همچنین در ادامه مناظره انتخاباتی، میرسلیم در پاسخ به اظهارات رئیسی با بیان اینکه درآمد یارانه‌ها به طور سالیانه 80 هزار میلیارد تومان است گفت: در دولت قبلی و در دولت فعلی حدود 35 هزار میلیارد تومان را تقدیم ملت می‌کردو سوال من درمورد مابقی این مبلغ است. هنر آقایان فقط این بوده که مثل دولت قبلی پول را مستقیما به مردم داده‌اند و تولید انگار نه انگار.

وی افزود: آقای نعمت‌زاده می‌گوید من فقط سه درصد برای تولید دریافت کردم در حالی که باید 30 درصد دریافت می‌کردم و شما نیز می‌خواهید چنین کاری انجام دهید. اگر تولید درست شود و مردم کالاهای اساسی به وفور در اختیارشان باشد و قیمت‌ها درست شود منافع‌اش بسیار بیشتر از این است که پول را همینطوری به آنها بدهید.

میرسلیم افزود: به جهانگیری در جلسه مجمع گفتم که بیایید فکر کنید که از این مبلغ درست استفاده کنیم و آیا برای رأی آوردن فقط باید همینطور بین مردم پخش کنیم. باید با مردم صادق باشیم و بگوییم برای تولید نداده‌ایم و نتوانستیم به دلایلی بدهیم هر چند می‌شد داد و برای خدمت به تولید ملت باید می‌دادند.

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه نباید اینطور باشد که شب انتخابات 5 هزار میلیارد تومان پول بدهند خاطرنشان کرد: این راهش نیست و باید اینها را طبق برنامه و اصول انجام داد و باید فارغ‌ از برخوردهای سیاسی شب انتخاباتی انجام داد گفت توریسم خسارت خورده و نتیجه آن را می‌بینیم که رکود و بیکاری است و کارخانه‌ها ورشکسته شده‌اند. اینها را چطور می‌توانید حل کنید و فقط به این نپردازید که ما به فقرا یارانه خواهیم داد  هرچند خوب است و باید داد ولی برای بقیه چه می‌خواهید انجام دهید.

میرسلیم در پاسخ به اظهارات محمدباقر قالیباف با بیان اینکه ما دوازده سال از اهداف چشم‌انداز عقب مانده‌ایم، خاطرنشان کرد: بگویید در هشت سال چه کاری می‌خواهید انجام دهید؟ به نظرم باید به دو نکته توجه کنید اول اینکه اگر ما مماشات کنیم و اصل 44 را مثل دولت یازدهم اجرا نکنیم به هیچ جایی نخواهیم رسید.

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ادامه داد: 15 سال یک شرکت خوابیده بود و من به آقای جهانگیری گفتم تکلیف این شرکت را مشخص کن چون متعلق به سازمان گسترش بوده و باید به بخش خصوصی واگذار می‌شد و باید اصلاح کنید چون ابلاغیه آمده است. یکسال دولت بحث و جدل کرد و چیزی نیز از درونش درنیامد. آیا با این وضع کار پیش می‌رود دولت به چه حقی موتور فروشی می‌کند و باید دولت کار خود را انجام دهد. یکسال وقت تلف کردند.

وی با بیان اینکه باید دقت کنیم چون اصل 44 را پیاده نکنیم به جایی نمی‌رسیم گفت: همینطور شرکت دولتی را به خصولتی تبدیل کردند و وقتی پشتش را نگاه می‌کنی می‌بینی فلان کس است و به صراحت می‌گویم با چنین وضعی به اهداف چشم‌انداز نمی‌رسیم.

میرسلیم با اشاره به اقتصاد مقاومتی و هسته‌های دانش بنیان خاطرنشان کرد: ما زحمت کشیدیم و خودروی برقی را خدمت آقای روحانی بردیم و ایشان سوار شدند و بعد انگار نه انگار و به حالش خودش رها کردند و اجازه واردات از ژاپن دادند آیا این طرز کار کردن است و اینطور می‌خواهید به سند چشم‌انداز برسید.

وی افزود: دولت اصلا نفهمید با اقتصاد مقاومتی چه باید بکند و چه کاری با اصلا 44 انجام دهد.

میرسلیم با بیان اینکه چگونه می‌خواهید با  فساد اداری مقابله کنید گفت: اگر  فساد اداری اصلاح نشود به جایی نمی‌رسید و اگر فکری به حال عدم شفافیت نکنید به جایی نخواهید رسید.

وئی تصریح کرد:‌ادعا می‌کنند که دولت الکترونیک درست کردند و هیچ چیز شفافیت ندارد.

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در بخش دوم این مناظره و در پاسخ به این سوال که برنامه دولت شما برای رشد کسب و کارهای دانش بنیان و گسترش و تحکیم پیوست صنعت و دانشگاه چیست اظهار داشت: یکی از مسائل خیلی مهم برای رشد این است که ما همکاری بین صنعت و دانشگاه را برقرار کنیم.

وی افزود: چیزی که من به ملت ایران عرض می‌کنم مبتنی بر تجربه خودم است ما با استفاده از جوانان مستعدی که در دانشگاه داریم هسته علمی را در صنعت ایجاد کردیم و نسبت به نیازی که در صنعت وجود داشت اقدام کردیم. بر مبنای تشخیص آن نیاز مبادرت به طراحی کردیم و بعد از طراحی کار بومی‌سازی را انجام دادیم و پس از آن موارد تولید انبوه شدیم.

میرسلیم با بیان اینکه این نمونه اقداماتی که در هسته اقدامات مقاومتی انجام گرفته است گفت: ما این را در دانشگاه‌‌ها با کمک دانشجویانی ایجاد کردیم که آماده بودند با همکاری استادانشان در زمینه چاره‌جویی مسائلی که صنعت دارد فعال باشند.

وی ادامه داد: این امکان وجود دارد می‌توان به شکل مناسب بین دانشگاه برقرار کرده و چاره‌جویی مسائل اساسی را کرد و دولت نیز باید از اینها پشتیبانی کند.

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری افزود: دولت یازدهم فرصت لازم را پیدا نکرد و یا فرصت را سوزاند و به جای اینکه این هسته‌هایی را که ما تشکیل دادیم تقویت کرده و از آنها به عنوان الگو استفاده کند همین فرمانده اقتصاد مقاومتی (جهانگیری) استفاده نکرد و کار را به جایی رساند که جوانانی را که می‌توانستیم از آنها استفاده کنیم از دست دادیم. در حالی که می‌توانستیم از آنها برای رشد صنعت کشور و تقویت آموزش‌ها دانشگاهی استفاده کنیم.

وی تصریح کرد: وقتی این اقدامات انجام نگرفت جوانان ما تمایل پیدا می‌کنند که به سمت خارج از کشور روند و در آنجا با حضور در شرکت‌هایی که رقیب ما هستند باعث افزایش فاصله بین ما و آنها شود.

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در بخش پایانی این مناظره و در زمان باقی مانده خود خطاب به ملت ایران، خاطرنشان کرد: من شخصاً ادعای معجزه برای رفع مشکلات را ندارم مگر با یاری خود شما و با ادعای داشتن برنامه‌ای مستقل و عزمی جزم برای باز کردن گره‌ها.

وی افزود: مهمترین مساله امروز کشور ما فساد است که آن هم فساد در دستگاه‌های اجرایی است و سایر مفاسد نیز ناشی از فساد دستگاه‌های اجرایی است.

وی با بیان اینکه من با رباخواری در دستگاه‌های اجرایی که باعث بیچارگی خانوادگی‌ کثیری شده است جنگ خواهیم کرد، تصریح کرد: مبارزه قاطع با فساد در دستگاه‌های اجرایی خواسته شما و مقام معظم رهبری است که از آن جز با انتخاب افرادی خود فسادستیز و پاکدست باشند میسر نخواهد بود.

میرسلیم ادامه داد: دولت من،‌ دولت مردان کاسب نخواهد بود مهار تورم با ایجاد رونق اقتصادی و افزایش تولید کالا و خدمات هنر است.

وی با تاکید بر اینکه دولت یازدهم با ایجاد رکود تورم را کاهش داده است که عین بی‌هنری است تصریح کرد: این اقدام کمر مردم و اقتصاد را شکسته است.

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری خاطرنشان کرد: با شناختی که از دفاترمان در سراسر کشور داریم برنامه‌ای فوری برای توسعه بخش کشاورزی با توجه به وضعیت بحرانی منابع آب کشور داریم. ما برنامه فوری نجات صنعت خودروسازی که موجب بحران اقتصادی و محیط زیستی و نارضایتی عمومی شده است و شایسته مردم نیست را داریم.

وی خاطرنشان کرد: رسیدگی فوری به وضعیت کارکنان دولت و کارگران که عده‌ای کثیری از آنها قراردادی هستند و تامین شغلی آنها میسر نیست و گرفتاری مالی آنها را رنج می‌دهد در برنامه ما است همچنین توجه به روستاییان و عشایر از اولویت‌های برنامه ما است.

میرسلیم در همین راستا خاطرنشان کرد: تامین مالی صنایع کوچک و متوسط که بخش عمده‌ای از صنایع ما را تشکیل می‌دهد و ایجاد بازار صادراتی برای آنها جزو برنامه‌های اصلی است و ما برنامه‌ای دقیق برای ایجاد اشتغال نیروی جوان و تحصیل کرده‌ بر مبنای شرکت‌های دانش‌بنیان داریم و امروز می‌خواهم سلام این جوانان عزیز را در دانشگاه‌ها به خدمت همه نامزدها برسانم و بگویم آنها منتظر اجابت دعوت شما برای حضور در میانشان هستند.

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در پایان با بیان اینکه نکات تکمیلی دیگر خود را در برنامه مستقیم با مردم خواهم گفت خاطرنشان کرد: امیدوارم با هماهنگی که بین افراد شایسته انتخاب شده دولت پاکدست وجود دارد بتوانیم از پس وظایف مهمی که به عهده ما برای خدمت به مردم و تعالی کشور و پیشرفت جمهوری اسلامی ایران برآییم.

انتهای پیام/چ

دیدگاه شما

آخرین اخبار