مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 31. ارديبهشت 1396 - 17:28   |   کد مطلب: 20789
شهروندان سیستان و بلوچستان روز گذشته با حضور در مقابل موسسه مالی کاسپین اقدام به آتش کشیدن تجهیزات این موسسه کردند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صدای دانشجو، به نقل از عصرهامون، تعدادی از سپرده گذاران موسسه مالی کاسپین که قفل شدن سپرده هایشان در این موسسه ظاهراً مجاز، طولانی شده بود بار دیگر روز گذشته در مقابل این موسسه تجمع و اقدام به آتش زدن تجهیزات این موسسه کردند تا شاید صدای اعتراض و نگرانی خود را به گوش مسئولان بانک مرکزی و دولت دوازدهم برسانند.

علی ای حال این اولین تجمع مالباختگان موسسه کاسپین نیست بلکه چندی پیش نیز پس از تجمع های متعدد در مقابل این موسسه و عدم پاسخگویی مسئولین، مالباختگان در مقابل استانداری سیستان و بلوچستان تجمع کردند هر چند پاسخی از سوی مسئولین استانداری شنیده نشد اما خانجانی فرماندار زاهدان با حضور در مقابل استانداری خود را جز مالباختگان این موسسه عنوان کرد.

با این وجود در حالی تجمع تنها مختص به سیستان و بلوچستان نیست و در اکثر شهرهای کشور مردم در مقابل این موسسه تجمع کردند که ولی الله سیف رئیس کل بانک مرکزی در نشست خبری عنوان کرده بود که کاسپین هیچ مشکلی ندارد.

وی گفته بود که شما چرا می گویید کاسپین؟ به خاطر اینکه می خواهید آن را ربط بدهید به مجوز بانک مرکزی! این مجوز را بانک مرکزی به کاسپین داده ولی کاسپین هنوز هیچ سپرده گذار جدید و شعبه جدیدی ندارد، فقط تابلوی شعبه قدیم و فرشتگان را برداشته و نام کاسپین را روی آن گذاشته اند.

سیف افزوده بود که بانک مرکزی روی این پرونده کار می کند، ضمن آنکه متاسف است از اتفاقی که افتاده ولی تا آخر موضوع را دنبال می کند و اجازه نمی دهد کسی حیف و میلی کند. تمام دارایی های فرشتگان برای سپرده گذاران است.
 

برای مشاهده کلیپ تجمع مالباختگان موسسه مالی کاسپین اینجا کلیک کنید.
 

در حالی سیف مقصر این اتفاق را بانک مرکزی نمی داند که چندی پیش شهریاری نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی مقصر اصلی موسسه کاسپین را بانک مرکزی دانسته و گفته بود که  دستگاه قضا به جد در حال پیگیری است.

 وی گفته بود که بانک مرکزی اعلام کرده افرادی که مبالغی بالای 20 میلیون در این موسسه داشتند را در سه ماهه اول سال پرداخت می کند و برای سایر افراد نیز پرونده تشکیل می دهد.

 شهریاری دلیل ازدیاد این گونه مسائل در سال های اخیر را بی انضباطی دستگاه های نظارتی عنوان کرد و اظهار داشت: مقصر اصلی بانک مرکزی است چرا که این تشکیلات مجوز از بانک مرکزی داشته که عدم نظارت درست باعث این مسئله شده است.

نماینده مردم زاهدان گفت: به نظر می رسد یک عده در این مملکت دستشان به بالا بند است و از این مورد سوء استفاده می کنند.
حجت الاسلام موحدی راد دادستان عمومی و انقلاب زاهدان نیز چندی پیش از ارجاع پرونده مسئولان موسسه مالی و اعتباری کاسپین و ناظر پولی بانک مرکزی به شعبه امنیتی خبر داد.

علی ای حال سپرده گذاران  موسسه مالی کاسپین که به اعتماد مجوز بانک مرکزی در این موسسه سپرده گذاری کرده اند نگران آینده سرمایه هایشان هستند و از بانک مرکزی درخواست رسیدگی فوری به مشکلاتشان را کردند.
انتهای پیام/چ

دیدگاه شما

آخرین اخبار