مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 12. شهريور 1391 - 11:34   |   کد مطلب: 2083
چهاردهمین دوره بازیهای پارالمپیک از روز 8 شهریورماه به میزبانی شهر لندنآغاز و هم اکنون در حال برگزاری است.
اهتزاز چندباره پرچم ایران توسط ویلچرنشین‌هایی که «میلیاردی» نیستند!‬‬

 

به گزارش صدای دانشجو به نقل از «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ در این دوره از بازیها بیش از چهار هزار ورزشکار از 140 کشور جهان حضور دارند و کاروان ورزشى پارالمپیک ایران با نام شهید رئیسعلى دلوارى، به پرچمدارى عبدالرضا جوکار در رقابت‌هاى لندن حضور یافتند.

گفتنی است که سرپرستى کاروان ایران بر عهده محمد مهدى کاظمى، فرزند سردار شهید احمد کاظمى است.

در این کاروان 79 ورزشکار جانباز و منعلول در 13 رشته ورزشى (10 رشته جانبازان و معلولان و 3 رشته نابینایان و کم‌بینایان) در رقابت‌هاى پارالمپیک چهاردهم در حال رقابتند و شعار کاروان ایران در  این رقابت‌ها، "توکل، تلاش، میثاق با شهدا" است.

اما اعضای کاروان پارالمپبک ایران نیز همانند کاروان المپیک، در ابتدا بسیار قوی ظاهر شدند و با درخشش نمایندگان کشورمان تاکنون توانستنه‌اند در جایگاه سیزدهم جدول توزیع مدال این رقابتها قرار گیرند.

در ابتدای این رقابتها، سحر جوانمردی در رشته تیراندازی توانست  مقام سوم و مدال برنز این دوره از رقابتها را کسب کند.

ظهر روز گذشته نیز جلیل باقری در رشته پرتاب وزنه نخستین مدال طلای ایران را به دست آورد.

اما شب گذشته، نادر مرادی موفق شد با مهار وزنه 196 کیلوگرم سومین مدال کاروان ورزشی کشورمان را ازآن خودش کند

 

 

.

رقابتهای دسته 60 کیلو گرم از ساعت 22 بوقت تهران آغاز شد و نمایندگان کشورهای لهستان، روسیه و چین به عنوان مهمترین حریفان مرادی به حساب می آمدند.

شایان ذکر است، مرادی در حرکت اول خودش وزنه 192 کیلو گرم را با موفقیت بالای سر برد و در حرکت دوم نیز وزنه 196 کیلوگرم را مهار کند و همین کافی بود تا مدال طلای پارالمپیک را برای خودش مسجل کند.

بامداد امروز نیز محسن کائدى در پرتاب نیزه، ضمن شکستن رکورد جهانى سومین مدال طلاى کاروان ایران را کسب کرد.

لازم به ذكر است كاروان ايران در جدول رده بندي توزيع مدال ها با كسب سه مدال طلا و يك برنز توانسته جايگاه سيزدهمي را از آن خود كند و كشور هاي چين، استراليا و انگليس جايگاه هاي اول تا سوم را به خود اختصاص داده اند.

برنامه ورزشكاران ايراني در روز پنجم رقابتهای پارالمپیک در چهار رشته به شرح ذیل است:

در رشته دو و ميداني ماده پرتاب ديسك، مهرداد كرم زاده در ساعت 15:10 دقيقه به ميدان مي رود؛ در رشته فوتبال 5 نفره، ايران با اسپانيا در ساعت 17 به مقابله مي پردازد؛ در رشته گلبال، ايران در برابر كره جنوبي حاضر خواهد شد كه اين ديدار در ساعت 17:15 دقيقه برگزار مي شود و نهايتا در رشته وزنه برداري 67/5 كيلو گرم روح اله رستمي در ساعت 18:30 دقيقه به زير وزنه مي رود.

همچنین تيم فوتبال پنج نفره كشورمان امروز 12 شهريور در حالي به مصاف حريف خود يعني اسپانيا مي رود كه در ديدار نخست برابر آرژانتين بازي را با نتيجه 2 بر صفر به حريف خود واگذار كرد و تيم گلبال كشورمان در باز يهاي  پارالمپيك در ديدار بعدي خود به مصاف كره جنوبي مي رود و اين در حاليست كه گلبال ايران در بازي هاي نخست خود در برابر چين و كانادا نتايج خوبي را بدست آورد.

دیدگاه شما

آخرین اخبار