مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 4. خرداد 1396 - 12:19   |   کد مطلب: 20855
همه ی مردم در آزاد سازی خرمشهر سهیم هستند، بعضی با حضور در عرصه ی نبرد، بعضی هم در پشت صحنه.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صدای دانشجو، رضا هوشیار رزمنده ی دفاع مقدس در گفت و گو با خبرنگار صدای دانشجو گفت: بعد از رفتن بنی صدر انسجامی بین نیروها انجام شد و عملیاتهایی مانند فتح المبین،طریق القدس،ثامن الائمه و غیره به صورت چشمگیری به اجرا در آمد، با وجود پیش بینی دشمن برای باز پس گرفتن خرمشهر،یک عملیات به نام "إلی بیت المقدس"شکل گرفت که بعدها لفظ"إلی" را از آن جدا کردند، همانطور که لفظ "امام" را از مقام ولایت رهبری برداشتند. "إلی بیت المقدس"یک اسم آرمانی و یک هدف آرمانی است.

وی افزود : اتفاق زیبایی که در این عملیات افتاد،اتحاد بین ارتش و سپاه بود که یکدل و متحد این عملیات را به اجرا درآوردند و شناسایی های طاقت فرسایی را با دقت فراوان انجام دادند.

هوشیار با اشاره به سخن حضرت امام(ره) که فرمودند: خرمشهر را خدا آزاد کرد، گفت:همه ی عملیات بر مبنای ایمان انجام شد ،عراقی ها از لحاظ نظامی،تاکتیکی و پشتیبانی توسط قدرتهای بزرگ دنیا داشت قدرتی داشتند که ما از آن بی بهره بودیم و انجام عملیات با داشته های بسیار ناچیز بود. هفتاد هزار نیرویی که سازماندهی میکردیم با کمترین تجهیزات به نبرد میرفتند. عملیات بیت المقدس در مرحله های اول و دوم بسیار خوب پیش رفت اما در مرحله ی سوم به سختی کار انجام میشد، البته بخشی از خرمشهر تا کیلومتر ۴۰به بالا آزاد شده بود اما نهایت این عملیات به شلمچه و نزدیکی بصره منتهی شده بود، به همین دلیل نیروها شروع کردند به تغییر جهت . در اوج نا امیدی از نیروها خبر رسید که نیروهای دشمن که حدود سی و پنج هزار نفر بودند در حال تسلیم شدن هستند؛ شاید منظور امام همین مقاومت نکردن عراقی ها و جرقه برای تغییر جهت که قطعا یک امداد الهی است، بود. البته نیاز به تحلیل  بیشتری دارد، چرا که سخنان این بزرگوار نیاز به تفکر و تامل دارد.

هوشیار در پایان به ایثار و از خود گذشتگی ملت اشاره کرد و گفت: همه ی مردم در آزاد سازی خرمشهر سهیم هستند، بعضی با حضور در عرصه ی نبرد، بعضی هم در پشت صحنه. بخشی از جنگ مردم بودند و بخشی مدیریت و فرماندهی شایسته ی حضرت امام بود که به صورت کاملا تخصصی فرماندهی جنگها را به عهده گرفته بودند و فرماندهان را به هنگام نیاز راهنمایی تخصصی میکردند. همانطور که فرمودند خرمشهر را خدا آزاد کرد اما این سخن هوشمندانه هم به گذشته و فتح این شهر برمیگردد، هم خط مشی را برای ما ترسیم میکند و تاکتیک ها را نشان میدهد، چرا که طبق گفته ی مقام معظم رهبری خرمشهر ها در پیش است.

انتهای پیام/چ

دیدگاه شما

آخرین اخبار