مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 11. خرداد 1396 - 15:28   |   کد مطلب: 20965
بحمد الله در دانشگاه های استان همدان استقبال خوبی از اردوهای جهادی میشود و سالانه بیست کاروان دانشجویی در این زمینه فعالیت میکنند که به طور مینگین دو هزار نفر روز فعالیت دانشجویان دانشگاه های مختلف استان در مناطق محروم می باشد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صدای دانشجو، حسین عابدی مسئول بسیج سازندگی ناحیه دانشجویی همدان در گفت و گو با خبرنگار صدای دانشجو گفت: اردو های جهادی امسال بعد از ماه مبارک رمضان آغاز خواهد شد؛ که در قالب بیست کاروان دانشجویی خواهر و برادر از دانشگاه های استان در زمینه های سازندگی فرهنگی بهداشتی و غیره فعالیت خود را آغاز می کنند.

وی افزود : هر کدام از گروه های جهادی 5یا 6 روستا را پوشش خواهند داد که فعالیت عمرانی در یک روستا متمرکز شده و در سایر روستا ها فعالیت های بهداشتی ، فرهنگی ، آموزشی و غیره انجام می گیرد .

 عابدی گفت: فعالیت های عمرانی شامل ساخت مسکن ، تعمیرات مسکن ، تعمیرات مساجد ، رنگ آمیزی و تعمیر مدارس و غیره برای محرومان است که تعدادی از دانشگاه های استان در این زمینه توانمند تر هستند و سالانه 4- 5منزل مسکونی برای محرومین ساخته می شود؛ پروژه های فرهنگی شامل کلاس های مختلفی از جمله آموزش قرآن ، پخش فیلم و غیره می باشد که غالبا توسط خواهران دانشجو برگذار می شود  و در زمینه ی سلامت برنامه های مختلفی اجرا می شود که شامل آموزش بهداشت و درمان ، بهداشت فردی و توزیع اقلام بهداشتی می باشد.

وی ادامه داد : در بازه ی اردو های جهادی ، در روستا ها کلاس های مختلفی با رویکرد اقتصاد مقاومتی و با حضور اساتید مجرب از سازمان فنی و حرفه ای برگزار میشود که در سال های گذشته نتایج بسیار خوبی را به همرا داشته است.

 

دانشجو باید با قشر محروم آشنا شود

 

وی گفت: دانشجو قشر فرهیخته ی جامعه است که در آیند باید اداره ی جامعه را به عهده بگیرد ، وقتی از الآن با فضای محرومیت آشنا می شوند ، در آینده این موضوع در ذهناشن خواهد بود که همه ی جامعه قشر مرفه نیستند ، عده ای هم در جامعه زندگی میکنند که با فقر و نداری و عدم امکانات دست و پنجه نرم میکنند و باید به این قشر از جامعه نیز بیشتر از قبل توجه بشود.

 

حسین عابدی در مورد استقبال دانشجویان از اردو های جهادی گفت : بحمد الله در دانشگاه های استان همدان استقبال خوبی از اردوهای جهادی میشود و همانطور که ذکر شد سالانه بیست کاروان دانشجویی در این زمینه فعالیت میکنند که به طور مینگین دو هزار نفر روز فعالیت دانشجویان دانشگاه های مختلف استان در مناطق محروم می باشد.

 

عابدی پیرامون هزینه های مصرفی در اردوهای جهادی افزود : بخشی از هزینه ی شرکت در اردو های جهادی توسط دانشگاه و بخشی دیگر توسط ناحیه ی دانشجویی و بسیج سازندگی تامین می شود .

 

انتهای پیام/چ

دیدگاه شما

آخرین اخبار