مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 18. خرداد 1396 - 20:16   |   کد مطلب: 21038
هنوز این کشور به برکت خون شهدا و جانفشانی فرماندهان بزرگ با وجود تهدیدها و زخم زبان‌ها در رسانه‌های مختلف، ایران امن‌ترین کشور در میان معرکه‌های جنگ است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صدای دانشجو، به‌نقل از تهران نیوز ، شاید برای بسیاری از مردم کشور به خصوص افرادی که جنگ تحمیلی را درک نکردند صدای شلیک و انفجار عادی نباشد. حملات  تروریستی در سوریه، لیبی و منطقه خاورمیانه را هر روز از رسانه ملی مشاهده می‌کنیم اما شاید یادمان رفته است که کشورهای همسایه روز به روز درگیر با تروریست هستند و چه کسانی سینه سپر کردند و جلوی این حملات را می گیرند تا مردم ایران در امنیت به سر ببرند.

روز گذشته تهران شاهد دو حمله تروریستی در مجلس و حرم مطهر امام خمینی (ره) بود که به بیان رهبر معظم انقلاب این‌ها ترقه بازی کردند و با این کار اراده مردم تضعیف نمی‌شود.

هنوز این کشور به برکت خون شهدا و جانفشانی فرماندهان بزرگ با وجود تهدیدها زخم زبان‌ها در رسانه‌ها مختلف، ایران امن‌ترین کشور در میان معرکه‌های جنگ است. روز گذشته به گمان خیلی از افراد پایتخت تا شب در تلاطم است و استرس ناشی از این حمله در بین مردم تا پای سفره افطار وجود دارد اما به همت تلاش نیروهای سپاه، نیروی انتظامی و اداراه اطلاعات حتی در ساعت اوج حمله شهر در آرامش بود و مردم خللی در زندگی عادی خود حس نکردند.

رهبر انقلاب اسلامی شب گذشته در دیدار با دانشجویان با اشاره به حوادث تروریستی تهران، تأکید کردند: چنین حوادثی هیچ خللی در اراده ملت و مسئولان به‌وجود نخواهد آورد و ملت ایران قدرتمندانه به حرکت خود ادامه خواهد داد و پیش خواهد رفت.

اتفاقات تروریستی تهران برای نه تنها مردم کشور بلکه کل جهان تعجب‌آور بود. اما با تمام فشارها هنوز جمهوری اسلامی میان منطقه‌ای که هر روز درگیر وجود دارد ، امن‌ترین نقطه جهان است.

 

*اما نگاه دولت نسبت به امنیت کشور چیست ؟

کابینه دولت در توافق برجام بعد از اسرار کشورهای ۵+۱ از سپاه پاسداران خواست که ماموریت خود را در منطقه کاهش دهد. آیا دولت امروزه با وجود اتفاق تروریستی روز گذشته تهران بازهم همان نگاه را می‌کند.

در مناظره انتخاباتی و قبل از آن به‌ویژه در زمان تصویب برجام فشار دولت بر برنامه موشکی سپاه پاسداران هرگز فراموش نمی‌شود بارها اعلام کردند که تسلیحات نظامی مانع از همکاری ایران با جهان می‌شود.

مجلس نخستین قربانی حملات تروریست روز گذشته ایران بود . باید از نمایدگان ملت خواست نگاه امنیت به کشور را تغییر دهند و برنامه جدی‌تری نسبت به آن داشته باشند.

انتصاب وزیر اطلاعات با توجه به این‌که خود او اعلام می‌کند تخصص در این رابطه ندارد هم از طرف مجلس و هم از طرف دولت سئوال برانگیز است که چگونه مجلس بدون تحقیق و شایسته سالاری حاضر شدند رای اعتماد به وزیر پیشنهادی دولت بدهند و مهم‌ترین بخش کشور یعنی امنیت را به دست کسی بسپارند که به گفته خودش تخصصی در آن ندارد.

حمله تروریستی روز گذشته بازخوردهای زیادی در جهان داشت تا جای که سر تتیر اخبار جهان آمده بود و هر فردی بر اساس دیگاه خود این حمله را تحلیل کرد اما بهترین و بالاترین سخن در میان تمام آن‌ها سخنان رهبر معظم انقلاب بود که این حمله را ترقه بازی عنوان کردند که خود این سخن در ابتدا نشان از قدرت ایران و همچنین حس امنیت به مردم ایران و همچنین ملت‌های که امیدشان به ایران است، می‌دهد.

 

*دولت ادعای جناح بازی امنیتی نکند

دکتر اسماعیلی ، کارشناس مسائل بین‌الملل به خبرنگار سیاسی شبکه خبری تهران نیوز در ارتباط با حمله تروریستی تهران گفت: این‌که می‌گویند قبل از حمله عربستان طی پیامی اعلام کرده ایران را ناامن می‌کنم این تنها یک حرف بی‌اساس و بی‌پایه است چراکه به گفته وزارت اطلاعات دو تیم تروریستی دیگر گرفته شدند و این دو حمله با موفقیت طی دو ساعت جمع شد و مشاهده کردیم که خللی در تهران به‌وجود نیامد.

اسماعیلی خاطر نشان کرد: در تحلیل این مسئله بحث‌های مختلف است اما نکته‌ای که بنده به آن اعتقاد دارم ارتباط این حمله با قضیه قطر است و احتمال یک حمله دیگر در هفته‌های آتی پیش‌بینی می‌شود که حتماً توسط نیروهای بیداری امنیتی خنثی می‌شود مانند موارد قبلی.

وی عنوان کرد: پس از ۳۲ سال به قلب پایتخت حمله تروریستی شد که هنوز نمی‌شود درباره علت این‌که چرا مجلس و حرم مطهر را انتخاب کردند با قاطعیت نظر داد اما می‌شود گفت که ابعاد سیاسی این مسئله می‌تواند مورد نظر تروریست‌ها بوده است که می‌توانیم به راحتی به مکان‌های مهم کشور نفوذ کنیم.

این کارشناسان در ارتباط با اقدام دولت در امنیت کشور گفت: متاسفانه زمانی که بدون شایسته سالاری وزیری انتخاب می‌شود ، این اتفاقات به دور از نظر نیست.

کارشناس مسائل بین‌الملل در پایان با اشاره به این‌که برخی از اشخاص می‌گویند مسئله امنیت را جناحی نکنید ، تصریح کرد: یک زمانی که برجام در حال تصویب در مجلس بود و از طرف دولت به افراد داخل فشار می‌آورند شما با دخالت در منطقه نمی‌گذارید ایران با جهان رابطه داشته باشد، اکنون که خودشان به چشم دیدند بحث امنیت جناحی شد.

انتهای پیام/چ

دیدگاه شما

آخرین اخبار