مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 27. خرداد 1396 - 14:26   |   کد مطلب: 21152
زیرا یکی از احتمالات قوی برای شب قدر همین شب بیست و سوم است ، شبی که ملائکه آسمان به زمین می آیند و مقدرات یک سال انسان را رقم می زنند و ارزشی بیشتر از هزار ماه دارد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صدای دانشجو، حجت الاسلام محسن تیموری مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در ناحیه ی دانشجویی همدان در گفت و گو با خبر نگار صدای دانشجو ضمن عرض تسلیت ایام شهادت حضرت علی(ع) گفت:ماه مبارک رمضان ماه رحمت و مغفرت است ، ماهی که خداوند متعال در های رحمتش بر روی بندگان باز است . در آیه 53 سوره ی مبارکه ی زمر خداوند  می فرماید که : قُلْ يَا عِبَادِيَ الَّذِينَ أَسْرَفُوا عَلَى أَنْفُسِهِمْ لَا تَقْنَطُوا مِنْ رَحْمَةِ اللَّهِ إِنَّ اللَّهَ يَغْفِرُ الذُّنُوبَ جَمِيعًا إِنَّهُ هُوَ الْغَفُورُ الرَّحِيمُ . یعنی ای کسانی که به خود ظلم کردید ، اسراف و زیاده روی کردید نسبت به خودتان از رحمت خدا ناامید نشوید ؛ یعنی هرکاری که انجام دادید ، از رحمت خدا ناامید نشوید.

وی افزود : درشان نزول های این آیه می توان به  داستان "وحشی" آن غلامی که حضرت حمزه ی سید الشهدا را با آن وضع به شهادت رساند اشاره کرد ؛ که او با خودش فکر کرد که اگر توبه بکند ، پیامبر و دین اسلام توبه را از او قبول میکنند یا نه؟ که این آیه بر پیامبر اسلام نازل شد که حتی چنین کسی که دست یه این جنایت زده هم می تواند به رحمت خداوند امید داشته باشد . مصداق دیگری که برای شان نزول این آیه ذکر شده ، در ظلم هایی بود که اهل مکه بر پیامبر میکردند ، و بعد از فتح مکه که پیامبر به مکه بازگشت ، مردم ناامید بودند به اینکه آیا خداوند آنها را به خاطر ظلمی که در حق پیامبرش کردند می بخشد ؟ که این آیه نازل شد ؛ فلذا انسان هرگز نباید از رحمت خداوند ناامید شود.

 

حجت الاسلام تیموری ادامه داد: رحمت خداوند وسیع است ، وقتی که وارد ماه رمضان میشویم ، این رحمت گسترده تر می شود و وقتی به شب های قدر میرسیم ، این رحمت خیلی گسترده تر و وسیع تر می شود .  همانطور که در روایت آمده شب های قدر هم مرحله به مرحله است ؛ در شب نوزدهم  رمضان مقدرات  انسان نوشته  می شود ، در شب بیست و یکم  رمضان این مقدرات محکم می شود و در شب بیست و سوم  ماه مبارک این مقدرات به تایید و امضا می رسد ؛ در ادامه می فرمایند اگر کسی در شب نوزدهم نتوانست بهره ای ببرد ، در شب بیست و یکم هم نتوانست بهره ای ببرد ، شب بیست و سوم  را از از دست ندهد ، زیرا یکی از احتمالات قوی برای شب قدر همین شب بیست و سوم  است ، شبی که ملائکه آسمان به زمین می آیند و مقدرات یک سال انسان را رقم می زنند و ارزشی بیشتر از هزار ماه دارد.

وی گفت : شب بیست و سوم  را نباید از دست داد زیرا رحمت خدا وسیع است ، شبی است که انسان می تواند یک سال آینده ی عمرش را در مسیر صحیح ، در مسیر خدا و اهل بیت رقم بزند به شرطی که تلاش کند و در این راستا قدم بردارد.

 

انتهای پیام/چ

 

دیدگاه شما

آخرین اخبار