مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 27. خرداد 1396 - 14:32   |   کد مطلب: 21153
صبح امروز با حضور فرمانده سپاه انصارالحسین(ع)استان همدان و مسئول معاونت تعلیم و تربیت بسیج و خبرنگاران و فرماندهان نواحی و پایگاه های مقاومت بسیج از طریق ویدیوکنفراس طرح جوانه های صالحین رسما افتتاح شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صدای دانشجو، به نقل از سپاه استان؛ فرمانده سپاه انصارالحسین(ع)استان همدان گفت: اولویت اول ما قرآن و یادگیری آن است و مهمتراز همه این ها ما از  قرآن باید یک زمینه و بستر مناسبی را آماده کنیم که قرآن بیاد در داخل زندگی افراد وخانواده ها یعنی همه این ها یک مقدمه است برای بکارگیری قرآن در زندگی فردی و خانوادگی و اجتماعی . سردار غلامعلی ابوحمزه در افتتاحیه طرح جوانه های صالحین اوقات فراغت جوانان و نوجوانان که با حضور مسئول معاونت تعلیم وتربیت بسیج و خبرنگاران انجام شد  ضمن تسلیت ایام شهادت امیرالمومنین علی (ع)و به امید به اینکه همگی بتوانیم  وراه جهت  نورانی اسلام را دریافت کنیم و در زندگی فردی و اجتماعی به کار ببریم.

وی گفت :همانطور که عزیزان مستحضر هستنددر ایام تابستان چیزی حدود ۲۵دستگاه نسبت به اوقات فراغت  جوانان و نوجوانان برنامه های متعدد و متنوعی را انجام می دهند مثل دانشگاه ها، آموزش و پرورش، هلال احمرو سازمان تبلیغات و سایر دستگاه های که متولی امر جوان ها و نوجوان ها هستند.

ابوحمزه با اشاره به اینکه سپاه و بسیج نیز در کنار این دستگاه ها نسبت به جوان ها و نوجوان ها برنامه های متنوعی دارد افزود:غریب به ۴۶۰هزار بسیجی ما در عضویت ها ی مختلف در قالب فعال، عادی و همچنین کادر چه در رده های پایگاه های محلات و عشایر چه در رده ها اقشار در سطح استان داریم در بخش عظیمی از این آماری که اشاره شد جوان ونوجوان ما هستند .

وی با تاکید بر اینکه که لازم است به هر طریق در اوقات تابستان که عمده این عزیزان بیکار هستندبه هر تقدیر برنامه مدون و منظمی برای شان پیش بینی شود. پنج محوراز اهداف اصلی طرح جوانه های صالحین

ابوحمزه گفت :یکی از اهدافی که دررابطه با این طرح است نسبت به عزیزانی است که در خود بدنه بسیج در رده های که اشاره کردیم فعالیت می کنند.

وی دومین هدفی سپاه در سطح استان دنبال می کند عزیزانی هستندکه بسیجی نیستند یعنی ارتباطی با بسیج ندارند تعاملی با بسیج ندارند در برنامه های بسیج نیستنداین یک بستر و یک عرصه مناسبی است که عزیزان ما می توانند بیایند و وارد این طرح بشوند، در سال های گذشته هم به همین شکل بوده است .

افرادو اشخاص  با عنوان نیروی عادی کار خود را آغاز کنند

ابوحمزه افزود:افراد و اشخاص می توانند بیایند و ثبت نام کنندبه عنوان نیروی عادی کار خودشان را شروع کننددر بحث بسیج و از این برنامه های تابستانی بسیج استفاده بکنند و بعد از اتمام این طرح هم اگر مایل و علاقه مند باشند فعالیت خودشان را در طول سال ادامه بدهند .

وی گفت : یکی از جایگاه های که ما بخشی ازجوان ها و نوجوان ها را جذب می کنیم در بحث همین طرح تابستانی بسیج در سطح استان است.

ابوحمزه سومین هدف  بسیج در سطح استان دنبال می کند روحیه ابتکار خلاقیت نوع آوری  وابداع را ما می خواهیم در بین جوان ها و نوجوان ها زنده و پویا کنیم.

ما می خواهیم به جوان ها و نوجوان ها مسئولیت بدهیم

وی افزود: ما می خواهیم در دوران جوانی و نوجوانی خودشون به اینها مسئولیت بدهیم و در عرصه های مختلف فعالیت و کار و تلاش کنندتا بتوانند وقتی که وارد جامعه شدند در مسئولیت های مختلف از پس بار مسئولیت و تکلیفی که بر دوش آنها است بر بیایند . انجام تاکیدات مقام معظم رهبری در طرح جوانه های صالحین

ابوحمزچهارمین اهداف این طرح را  تاکیدات مقام معظم رهبری  بیان کرد و افزود: مقم معظم رهبری کرارا در بحث جوان ها و نوجوان ها به همه دستگاه ها خصوصا به سپاه و بسیج تاکید کردند که بستر های مناسبی را فراهم کنیم

وی گفت : برای فعال سازی نسل جوان و نوجوان بنابراین یکی از هدف های ما این نکته هست که بتوانیم از این طرح دوستان عزیز جوان و نوجوان را بیاریم وارد مجموع کنیم به نوعی این تدبیر و تاکیدی که مقام معظم رهبری دارند را انجام بدهیم.

ارتقاع سطح فرهنگ جامعه

ابوحمزه نکته پنجم ارتقاع سطح فرهنگ جامعه دانست و گفت چون همین طور که با خبر هستید ریشه تحول در هر جامعه فرهنگ  جامعه است

وی افزود:اگر ما فرهنگ خوداتکایی، اعتمادبه نفس، خود باوری را در قشر جوان بتوانیم در قشر جوان و نوجوان پیاده سازی کنیم قطعا اینها در آینده نیروهای موفق تر و مدیرانی قوی و آگاه تر ی خواهند بود.

شعار طرح جوانه ها صالحین «نشاط و تعالی در پرتو قرآن و نماز با محوریت مسجد»

ابوحمزه با اشاره به شعاری که برای  امسال پیش بینی شده «نشاط و تعالی در پرتو قرآن و نماز با محوریت مسجد»گفت : یعنی در عین حالی که ما آن اهداف پنج گانه را دنبال می کنیم نسل جوان و نوجوان را می خواهیم بیشتر آشنا کنیم با مسجد، قرآن و نماز با توجه به اینکه در ماه مبارک رمضان هم افتتاح این طرح  را داریم در سطح استان به نحوی این آمیختگی، ارتباط و همپوشانی رابین این عزیزان  با مساجد با نماز و قرآن ایجاد کنیم تا با توان و قدرت بیشتر بتوانند فعالیت ها و تلاش های خودشان را در عرصه های که اشاره خواهد شد به هر حال انجام بدهد.

وی گفت: تاریخ شروع طرح ۲۵/۰۳/۹۶ است که از امروز به طور رسمی طرح افتتاح  می شود و اتمام طرح هم ۲۵/۰۶/۹۶ شهریور ماه است .

ابوحمزه افزود: ازمجموع ۲۸۹ پایگاه در سطح استان که طرح جوان های صالحین را انجام می دهند تعداد ۱۷۴پایگاه در رده بسیج محلات خاص برادران  ۱۱۵و پایگاه ویژه خواهران در شهرستان های مختلف انجام خواهند داد.

وی گفت: اردوهای حلقه های ویژه که مد نظر ۳هزار نفر است بسیج محلات ۱۲۰۰نفر ،جامعه زنان ۵۶۰نفر و در خود معاونت تعلیم و تربیت بسیج ۱۲۴۰ نفر که از عزیزانی که در این حلقه ها حضور دارند می توانند در این اردو شرکت کنند .

ابوحمزه خاطر نشان کرد :ما سه نوع حلقه ویژه، نوع الف و نوع ب داریم.

وی گفت :اردوهای حلقه های متربیان که به نوعی در هر حلقه صالحین که از ۱۰نفر داریم تا ۲۱نفر به این افرادی که در درون حلقه هستند متربی می گوییم.

ابوحمزه افزود :در حجم کلی ۹۰۱۰نفر را مد نظر داریم که ۶هزار نفردر پایگاه برادران،۱۹۰۰خواهر، ۵۰۰نفر دانش آموز و۶۱۰نفر در معاونت تعلیم وتربیت این کار را دنبال خواهند داد.

 

وی بکارگیری قرآن در زندگی فردی و خانوادگی و اجتماعی  خروجی کار این طر دانست و افزود انتظارسپاه انصارالحسین(ع)  از فرماندهان نواحی و مسئولان محترم این طرح در همه شهرستان ها باید خروجی کار ما در ۲۵شهریور

بستر مناسبی برای جذب بسیجیان باشد به طوری که حداقل ۲۰درصدازافراد حاضر باید ازبسیجان جذب جدید باشند.

مهمترین اولویت طرح بکارگیری قرآن در زندگی فردی و خانوادگی و اجتماعی

وی در پایان برگزاری کلاس های مختلفی که در این طرح پیش بینی شده یکسری اولویت های را ما در نظر گرفتیم که اولویت اول ما قرآن است بحث رو خوانی قرآن، تجوید تقسیر درک مفاهیم روان خوانی،تجوید و مهمتراز همه این ها ما از  قرآن باید یک زمینه و بستر مناسبی را آماده کنیم که قرآن بیاد در داخل زندگی افراد وخانواده ها یعنی همه این ها یک مقدمه است برای بکارگیری قرآن در زندگی فردی و خانوادگی و اجتماعی .

محور دوم مباحث علمی است که بخش های مختلفی را به خود اختصاص می دهد.

 

انتهای پیام/چ

دیدگاه شما

آخرین اخبار