مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 30. خرداد 1396 - 14:05   |   کد مطلب: 21206
بازیگر پیشکسوت تئاتر و تلویزیون گفت: با توجه به جنگ هشت ساله‌ای که تجربه کردیم،‌ همیشه علاقه خاصی به ژانر دفاع مقدس داشتم، در دوران جنگ هم برای رزمندگان نمایش اجرا کرده و کارهایی درباره مدافعان حرم نیز انجام داده‌ام.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صدای دانشجو، منوچهر علیپور بازیگر پیشکسوت تئاتر و تلویزیون در گفت‌وگو با خبرنگار تئاتر خبرگزاری فارس درباره اهمیت تئاتر و توجه مردم بدان در قالب سبد خانوارشان گفت: این نکته خیلی مهم است که بتوانیم جذابیت‌های لازم را برای مردم در تماشای تئاتر ایجاد کنیم.

وی که شب گذشته به تماشای نمایش «ترانه‌ای برای تو» به کارگردانی امین ابراهیمی در سالن سایه تئاتر شهر نشست، به خبرنگار فارس گفت: ژانر این نمایش همانطور که مشخص بود مربوط به جنگ و دفاع مقدس و اسارت است، ژانر جنگ بهرحال به گوش ما ایرانیان به دلیل هشت سال دفاع مقدس به خوبی آشنا است و البته بچه‌ها در این نمایش هم زحمت خود را کشیده بودند.

وی با اشاره به دشوار بودن شرایط کار برای کارگردانی که خود هم نویسندگی کرده و هم بازیگر اصلی نمایش است، گفت: این نمایش برای آقای ابراهیمی همین شرایط را داشت،‌خیلی کار دشوار بود باید به امین ابراهیمی برای این کار تبریک گفت.

علیپور با بیان اینکه در چنین کارهای نمایشی باید تلاش شود حس خاص جنگ یا دفاع به مخاطب القا شود، توضیح داد: ما ایرانیان هشت سال جنگ را تحمل کردیم اگر نحوه اجرای کار و نویسندگی خوب و قوی نباشد، فضاسازی و القای حس صورت نمی‌گیرد، بنابراین ما هم از این جور کارها زیاد دیدیم، این کار را هم برخی بخش‌هایش را خوب پسندیدم چرا که این حس و زمان و مکان را به خوبی منتقل کرد.

وی با اشاره به اینکه خودش در دوران جنگ نمایش‌هایی برای رزمندگان اجرا کرده است، گفت: امیدوارم از این دست کارها نیز برای نسل جوان بیشتر این روزها داشته باشیم، جنگ خانمان برانداز است همه کسانی در این زمینه می‌نویسند باید حس تنفر از جنگ را القا کنند و به صلح و دوستی گرایش داشته باشند.

علیپور در پاسخ به این سوال که این روزها چه فعالیت هنری را انجام می‌دهد، گفت: من این روزها تقریبا می‌توانم بگویم که با یک کار سریالی برای شبکه دو تسویه کردم، کار به اتمام رسید. عنوان این کار «راه نور» به کارگردانی آقای حسن زاده است که قرار است به صورت نمایش‌های 10 دقیقه ای پیش از اخبار پخش شود.

وی در ادامه گفت: یک کار نمایشی هم به من پیشنهاد شده که چون مناسب ندیدم ، نپذیرفتم اما اگر کار بهتری پیشنهاد شود حتما خواهم پذیرفت.

وی درباره ژانر مورد علاقه اش نیز گفت: البته من هر ژانری را دوست دارم دفاع مقدس را هم دوست دارم و هم کار کرده ام در سوگواره خمسه هم کاری برای مدافعان حرم داشتم، بنابراین عرق خاصی به دفاع مقدس دارم امیدوارم این کارها مورد پسند مردم قرار گرفته باشد.

انتهای پیام/چ

دیدگاه شما

آخرین اخبار