مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 4. تير 1396 - 13:43   |   کد مطلب: 21265
بعد از دوران دفاع مقدس ما باید روحیه ی جهاد و محرومیت زدایی را حفظ می کردیم که با فرمایش مقام معظم رهبری تحت عنوان اردوهای جهادی این روحیه باقی ماند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صدای دانشجو، دکتر علی اکبر حائری موحد معاون دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی همدان  در گفت و گو با خبرنگار صدای دانشجو ضمن تبریک پیشاپیش عید سعید فطر گفت : امام بزرگوار ما در بدو ورودشان به میهن اسلامی و بعد از استقرار دستور تشکیل جهاد سازندگی را صادر کردند ، جهاد سازندگی کمکی بود به تمام روستاییان و محرومان جامعه که در آن زمان وسایل و تجهیزات لازم برای رفاه نسبی را نداشتند و اکثریت مردم به کمک این محرومان شتافتند ؛ اما از ابتدا تاکید ویژه ای بر بحث محروم زدایی و کمک به دیگران داشتند .

 

وی افزود : دستور امام راحل اثرات بسیار خوبی در جامعه داشت و ما آن اثرات را در ابتدا در روستا ها دیدیم که روستاهایی بودند که آب آشامیدنی خوبی نداشتند ، حمام نداشتند ، مدرسه نداشتند و در آنها فقر بیداد میکرد ، که وضع آنها پس از دستور امام مبنی بر کمک به محرومین  و با حضور جهاد گران و مردم بهبودی قابل توجهی یافت ؛ در دوران دفاع مقدس هم فعالیت این جهادگران بسیار مفید و کار گشا بود .

 

نقش اردوهای جهادی در تداوم حرکت انقلاب

حائری ادامه داد:  بعد از دوران دفاع مقدس ما باید روحیه ی جهاد و محرومیت زدایی را حفظ می کردیم که با فرمایش مقام معظم رهبری تحت عنوان اردوهای جهادی این روحیه باقی ماند و جوانان مومن و مخلص و با تخصص های گوناگون در این اردو شرکت میکنند ، هم محرومین جامعه را می بینند و هم قدر عافیت و نعمت را می دانند و هم از آن تخصص هایی که دارند استفاده می کنند .

 

وی گفت : اردوی جهادی بسیار اردوی مبارکی است و در فضای بسیار خوب و صمیمی برگزار می شود ، ما بعضا برای سرکشی به دیدن این جهادگران می رویم و می بینیم که چه طور با عشق و علاقه و در راه رضای خدا مشغول کار و فعالیت هستند و از آن طرف هم به علت محدودیت های بودجه می بینیم که این بچه ها با کمترین امکانات و کمترین معاش ،  فقط بخاطر رضای حضرت حق مشغول به فعالیت هستند .

 

علی اکبر حائری با اشاره به استقبال خوب از اردو های جهادی در سطح دانشگاه  افزود: ما پارسال شاهد عملکرد این جوانان بودیم ، حدود 70 نفر در اردوی پارسال شرکت کردند که دوستان ما در بسیج دانشجویی مجبور به شیفت بندی جهادگران بودند و این نشان از استقبال زیاد از این اردو ها دارد که این استقبال و و حضور دانشجویان برای ما حائز اهمیت است و این حضور را غنیمت می شماریم.

 

وی بیان کرد : سال گذشته هفتمین سالی بود که دانشجویان دانشگاه آزاد همدان  در اردوی جهادی  شرکت می کردند که در سال های گذشته از این اردو ها کمتر استقبال می شد ، اما سال گذشته عملکرد دانشجویان ما بسیار خوب بود و توانستند در آن روستایی که بودند اقدامات چشمگیری انجام دهند که شامل احداث یک منزل مسکونی ، انجام فعالیت های فرهنگی ، برگزاری کلاس های تربیتی ، برگزاری نماز جماعت و یادواره ی شهدا و غیره بود که در مجموع عملکرد خوب و رضایت بخشی داشتند.

معاونت دانشجویی دانشگاه آزاد همدان در انتها گفت : ما در شورای فرهنگی و مجموعه ی دانشگاه آزاد تمام تلاشمان را می کنیم که در سال جاری با تمام توان به این جهادگران کمک کرده و امکانات لازم را برایشان فراهم کیم و خود را در این کار بزرگ شریک کنیم .

 

انتهای پیام/چ

دیدگاه شما

آخرین اخبار