مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 6. تير 1396 - 12:40   |   کد مطلب: 21290
نائب رییس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت، ۳۶ سال پیش در این چنین روزی منافقین کوردل با برنامه ریزی قبلی در حالی که آیت الله خامنه ای در حال سخنرانی بودند، ناجوانمردانه بمب گذاری کردند و تعداد ۱۴ نفر از کسانی که در حال شنیدن منویات ایشان بودند را به شهادت رساندند و خود ایشان هم به شدت آسیب دیدند، اما خواست خدا بر این بود تا این ذخیره الهی برای سکانداری نظام باقی بمانند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صدای دانشجو، به نقل از رودآور؛ امروز ششم تیرماه است و سالروز ترور آیت الله سید علی خامنه ای در سال ۶۰، ایشان در آن زمان به عنوان نماینده وقت حضرت امام خمینی (ره) در شورای عالی دفاع و امام جمعه موقت تهران بود که در حین سخنرانی در مسجد ابوذر تهران، به دست گروهک منافقین، و در یک انفجار مجروح و مصدوم شدند.

تروری نافرجام که نشان دهنده اوج خباثت های منافقین بود و به دنبال بود که امام خمینی رهبر انقلاب امروز در پیامی خطاب به آیت الله خامنه ای تاکید کردند: "اکنون دشمنان انقلاب با سوء قصد به شما  که از سلاله رسول اکرم وخاندان حسین بن علی هستید میزان تفکر سیاسی خود و طرفداری از خلق و مخالفت با ستمگران را به ثبت رساندند."

آیت الله بهشتی هم روز قبل از شهادتشان گفت: "سوء قصد نافرجام دشمنان اسلام و انقلاب و میهن اسلامی به آن برادر بار دیگر نشان داد که این دشمنان قسم خورده اسلام و ملت در راه مقاصد شوم خود از هیچ جنایتی خودداری نمی کنند."

ترورهای گروه منافقین و دیگر تروریست ها انقلاب را استوارتر کرد

در این باره «حجت‌الاسلام سید ناصر موسوی لارگانی» نائب رییس کمیسیون اقتصادی مجلس در گفت و گو با خبرنگار رودآور، گفت: رهبر انقلاب از حوادث تلخ دهه شصت به عنوان دهه مظلومیت ایران یاد کردند، چرا که تعداد زیادی از بهترین عزیزان ما از شهید بهشتی و شهید مفتح گرفته تا شهید رجائی و بسیاری دیگر از بزرگان نظام که هر کدام برای انقلاب نیروهای انرژی زایی بوده و سال های سال در سیاه چاله های رژیم سفاک پهلوی گرفتار بودند به شهادت رسیدند.

وی اظهار کرد: منافقین کور دل با به شهادت رسانیدن این بزرگان به دنبال ضربه زدن به پیکره انقلاب اسلامی بودند، اما همان طوری که امام راحل (ره) فرمودند که هرچه ما را بکشید ملت ما مقاوم تر می شود و پایه های نظام ما مستحکمتر می شود، همین امر سبب شد که انقلاب شکوهمند ما هر روز بر عظمتش افزوده شود.

نائب رییس کمیسیون اقتصادی مجلس افزود: 36 سال پیش در این چنین روزی منافقین کوردل با برنامه ریزی قبلی در حالی که آیت الله خامنه ای در حال سخنرانی بودند، ناجوانمردانه بمب گذاری کردند و تعداد 14 نفر از کسانی که در حال شنیدن منویات ایشان بودند را به شهادت رساندند و خود ایشان هم به شدت آسیب دیدند.

خواست پروردگار بر زنده ماندن ذخیره الهی بود

حجت الاسلام موسوی لاریگانی عنوان کرد: خواست خداوند تبارک و تعالی بود که این ذخیره الهی و فرزند خلف امام(ره) برای انقلاب و نظام باقی بمانند، چرا که اگر این حادثه پیش نیامده بود، شاید ایشان در جلسه چند روز بعد در دفتر حزب جمهوری اسلامی به همراه شهید بهشتی و 72 تن  از بهترین یارانش به شهادت می رسیدند، بی تردید این خواست پرودگار بود که این ذخیره الهی زنده بماند و انقلاب و نظام ما را راهنمایی، رهبری و هدایت کند.

وی کرد: انقلاب اسلامی در سال های گذشته با رهبری خردمندانه، شجاعانه و عالمانه مقام معظم رهبری هر روز استوارتر می شود و اگر نبود رهبری مدبرانه ایشان، معلوم نبود که انقلاب ما به سرنوشتی دچار شود و امروز این جایگاه و عظمت را نداشت.

نشانه شاخص رهبر انقلاب این است که خود را همیشه جز مریدان امام می داند

نائب رییس کمیسیون اقتصادی مجلس تصریح کرد: حضرت آقا با توجه به اینکه خودش را مرید حضرت امام می دانست و حتی اکنون که نزدیک به سه دهه است که سکان رهبری این نظام را به دست گرفته اند اما باز خودشان را جز مریدان امام می دانند و از امام به بزرگی و نیکی یاد می کنند، لذا این نشانه شاخص رهبر معظم انقلاب که خودشان را مطیع امام می دانند سبب شده این انقلاب به خوبی رهبری، راهنمایی و هدایت شود و از شر دشمنان قسم خورده این نظام نجات پیداکند.

نقش رهبر انقلاب در عبور از بحران ها مثال زدنی است

حجت الاسلام موسوی لاریگانی با تأکید بر اینکه نقش رهبر انقلاب در عبور از بحران ها مثال زدنی است، اظهار کرد: حوادثی که در سال های گذشته برای نظام و انقلاب ما پیش آمده و با وجود اعمال آن همه تحریم های ناجوانمردانه اگر برای هر کشور دیگری رخ می داد نابود می شد، اما رهبری پدرگونه مقام معظم رهبری و صبر و استقامت ملت ایران سبب شده تا کشورمان عزیزمان در برابر این همه ناملایمتی ها و ظلم هایی که در حقش روا شده،  پیروز شود و با عظمت و اقتدار به راه خود ادامه دهد.

به گزارش رودآور، مسجد ابوذر تهران، در یکی از جنوبی‌ترین مناطق تهران واقع شده و آیت‌الله خامنه‌ای مدتی در آن جا پس از نماز ظهر و عصر، سخنرانی می‌کرد و به پرسش‌ها پاسخ می‌داد.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در مسجد ابوذر تهران در حالی که مشغول سخنرانی بودند، توسط جوانی 25 ساله از منافقین کوردل مورد سوء قصد قرار گرفتند و پس از جراحت شدید به مدت 42 روز تحت معالجه قرار داشتند. خوشبختانه امام جمعه محبوب تهران و نماینده حضرت امام(ره) در شورای عالی دفاع از این سوء قصد، به دلیل کامل عمل نکردن بمب و تنها انفجار چاشنی آن ، جان سالم به در بردند، اما جراحات شدیدی بر ایشان وارد شد.

براساس اخبار منتشره در همان زمان، آیت‌الله خامنه‌ای «از نقطه بالای کتف راست و بالای ران سمت راست» مجروح شدند. استخوان ترقوه ایشان شکسته شد و چند رگ و عصب دست راست ایشان نیز قطع شد و در نهایت دست راست ایشان سلامتیش را باز نیافت. تقدیر الهی چنین رقم خورده بود که ایشان برای آینده نظام حفظ و افتخار جانبازان در خیل جانبازان انقلاب اسلامی شوند.

هم‌زمان با انفجار بمب در آن مسجد، بمبی نیز در میدان انقلاب تهران منفجر شد و بمب دیگری هم در تقاطع خیابان ولی‌عصر(عج) و طالقانی پیش از انفجار کشف و خنثی شد.

انتهای پیام/چ

دیدگاه شما

آخرین اخبار