مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 8. تير 1396 - 18:12   |   کد مطلب: 21315
کیمیا علیزاده در وزن ۶۲- کیلوگرم و پوریا عرفانیان در وزن ۸۰- کیلوگرم به عنوان نمایندگان ایران در روز پایانی مسابقات قهرمانی جهان به مصاف حریفان خود می‌روند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صدای دانشجو، به نقل از روابط عمومی فدراسیون تکواندو، بیست و سومین دوره مسابقات قهرمانی جهان 2017 با حضور 973 تکواندوکار از 183 کشور از روز شنبه (3 تیرماه) در سالن «تی‌وان آرنا» موجو آغاز و فردا (جمعه) به پایان می‌‌رسد. فردا (جمعه) و در روز پایانی این مسابقات، رقابت‌های اوزان 62- کیلوگرم گروه زنان و 80- کیلوگرم گروه مردان برگزار می‌شود.

کیمیا علیزاده تکواندوکار وزن 62- کیلوگرم در گام نخست رو در روی «فرناندا آگویره» از چین قرار می‌گیرد. در ادامه باید با «آشلی کرایولد» کانادایی دارنده مدال طلا و برنز قهرمانی پان آمریکا مبارزه کند که این تکواندوکار پیش از این نیز در دو دوره از مسابقات قهرمانی جهان حضور داشته اما موفق به کسب مدال نشده است.

کیمیا در ادامه یکی از تکواندوکاران چین تایپه، مالی و ماکائو را باید شکست دهد. «ئی چینگ لی» از چین تایپه طلای قهرمانی آسیا را در کارنامه دارد و همچنین مسابقات قهرمانی جهان را تجربه کرده است. «فنگ» از ماکائو نیز پیش از این مدال نقره و برنز قهرمانی آسیا را در کارنامه خود ثبت کرده است. همچنین در مسابقات قهرمانی جهان 2013 و 2015 نیز حضور داشته است.

* در این وزن 50 نفر شرکت کننده حضور دارند.

پوریا عرفانیان نماینده وزن 80- کیلوگرم کشورمان در نخستین مبارزه مقابل «باربوسا الویس» از پورتریکو دارنده مدال برنز قهرمانی پان آمریکا را پیش رو دارد و در دور دوم باید برنده دیدار «آنتون کوتکوف» از روسیه (دارنده مدال برنز قهرمانی جهان 2013) و «ایسیاه پولارد» توباگو را شکست دهد.

* در این وزن 69 نفر شرکت کننده حضور دارند.

رقابت‌های مرحله نیمه نهایی و فینال اوزان 63- و 80- کیلوگرم مردان و اوزان 57- و 62- کیلوگرم گروه زنان از ساعت 14:30 (به وقت تهران) فردا (جمعه) پیگیری می‌شود.

تیم ملی تکواندوی کشورمان تاکنون در بخش مردان توسط آرمین هادی پور مدال نقره و مسعود حجی زواره مدال برنز را به نام خود ثبت کرده است. همچنین میرهاشم حسینی امروز (پنجشنبه) با برکناری تمامی حریفان خود توانست به مرحله نیمه نهایی راه پیدا کند و مدال برنز خود را قطعی نماید.

تیم ملی کشورمان در بخش مردان با هدایت مهدی بی باک (سرمربی)، علیرضا نصر آزادانی و هادی افشار (مربی) و در بخش زنان با هدایت مهرو کمرانی (سرمربی) و فاطمه صفرپور و ریحانه فولادی (مربی) در این دوره از رقابت‌ها حضور پیدا کردند.

گفتنی است؛ این رقابت‌های G12 است که به نفر اول 120 امتیاز، نفر دوم 72 امتیاز، نفرات سوم 43.20 امتیاز در راستای کسب سهمیه المپیک تعلق می‌گیرد.

 

لازم به یادآوری است، تیم ملی تکواندو مردان با ترکیب 8 هوگوپوش و تیم ملی بانوان نیز با ترکیب 6 ملی پوش راهی مسابقات جهانی کره جنوبی شده‌ است که تا پایان روز چهارشنبه، آرمین هادی پور به نشان نقره و مسعود حجی زواره هم به نشان برنز دست یافته اند. زهرا پوراسماعیل، اکرم خدابنده، فرزان عاشورزاده، ناهید کیانی، ملکیا میرحسینی، سعید رجبی، سجاد مردانی، ابوالفضل یعقوبی و طیبه پارسا هم از دور رقابت‌ها حذف شده اند.

انتهای پیام/چ

دیدگاه شما

آخرین اخبار