مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 18. تير 1396 - 17:31   |   کد مطلب: 21455
برخی افراد که از طرف ایران در پی انعقاد قرارداد با توتال بودند به اتهام مفاسد و امضای قرارداد کرسنت در محاکم قضایی محکوم شده‌اند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صدای دانشجو، به نقل از فارس، حسینعلی حاجی دلیگانی در نطق میان دستور خود در جلسه علنی امروز مجلس (18 تیر ماه 96) گفت: از وزیر نفت می‌خواهم درمورد قراردادهای این وزارتخانه با شرکت توتال به صورت شفاف اطلاع‌رسانی کند. آنچه درمورد این قراردادها ابهامات زیادی ایجاد کرده این است که هم طرف خارجی قرارداد شرکتی بدعهد، رشوه‌دهنده و خائن نسبت به منافع ملت‌ ایران است و هم افرادی که از طرف ایران در پی انعقاد قرارداد بودند بعضا در محاکم قضایی به دلیل مفاسد و امضای قرارداد کرسنتت محکوم شدند.

وی افزود: کارشناسان و متخصصان نفتی قرارداد اخیر وزارت نفت با شرکت توتال را بازگشت به زمان قبل از ملی شدن صنعت نفت مساوی می‌دانند مناسب است دولت در این زمینه شفاف‌سازی کند.

نماینده مردم شاهین‌شهر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به حمله موشکی سپاه به مواضع داعش، اظهار داشت: از سپاه مقتدر در دفاع از ملت شریف ایران و از اقدام موشکی آن که باعث سرافرازی مردم ایران اسلامی شد و از اقدامات این نهاد انقلابی در سازندگی در همه دوره‌ها تشکر می‌کنم.

حاجی دلیگانی خاطرنشان کرد: از رئیس جمهور می‌خواهم نسبت به ابلاغ برنامه ششم توسعه اقدام کند. آقای رئیس جمهور اقشار مختلف مردم چشم انتظار اجرا شدن این قانون هستند؛ لذا خود را مدیون مردم نکنید.

وی افزود: اختصاص آب و برداشت‌های غیرقانونی در پروژه‌های استان بالا دست و حتی پایین دست باعث مرگ تدریجی زاینده‌رود شده و می‌شود ما خواهان شفاف‌سازی درخصوص اینگونه برداشت‌های آب بدون ضابطه هستیم.

نماینده مردم شاهین‌شهر در مجلس شورای اسلامی خطاب به وزیر کشاورزی گفت: به داد کشاورزان برسید و موانعی را که برای صادرات محصولات کشاورزی به کشورهای همسایه ایجاد شده را بردارید و از وزارت امور خارجه می‌خواهم تا با مذاکرات تئوری نسبت به رفع موانع صادرات محصولات کشاورزی اقدام عاجل به عمل آورد.

حاجی‌دلیگانی خاطرنشان کرد: دخالت برخی افراد در انتخابات شهرداران توهین به شعور اعضای شوراهای شهر است و به این افراد هشدار می‌دهند که بگذارند شوراهای اسلامی به امور خدماتی مورد نیاز مردم بپردازند و از تحمیل،‌ تهدید و توهین به شوراهای اسلامی بپردازند.

وی در تذکری به هیات رئیس مجلس تصریح کرد: همانطور که ما حق وتو را یک امر نامشروع در سطح دنیا می‌دانیم در مجلس شورای اسلامی نیز هیات رئیسه از حق وتو استفاده نکند چرا هیات رئیسه اجازه نمی‌دهد سوال از وزرا در صحن مطرح شود.

نماینده مردم شاهین شهر در مجلس شورای اسلامی در پایان گفت: سوال درمورد حضور اتباع بیگانه غیرمجاز در کشور از وزیر کشور یکسال است که در نوبت است اما هنوز برای طرح به صحن علنی مجلس نیامده است.

انتهای پیام/چ

دیدگاه شما

آخرین اخبار