مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 20. تير 1396 - 10:35   |   کد مطلب: 21479
شاعر و مداح اهل بیت علیهم‌السلام با بیان اینکه حضرت عبدالعظیم علیه‌السلام با عرضه کردن دینشان قصد آموزش دادن به پیروانشان را داشتند گفت: مقام ایشان برخلاف اسمشان گم است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صدای دانشجو، استاد غلامرضا سازگار در گفت‌وگو با خبرنگار تهران نیوز به مقام والای حضرت سیدالکریم علیه‌السلام اشاره کرد و اظهار داشت: مقام حضرت عبدالعظیم علیه‌السلام برخلاف اسمش گم است. مقام ایشان بسیار والا و رفیع است. در مقام ایشان همین بس که امام زمانش به ایشان فرمودند «انت ولینا حقا».

وی ادامه داد: این جمله توسط امام زمان فقط به حضرت علی‌‌اکبر علیه‌السلام و حضرت عبدالعظیم الحسنی علیه‌السلام گفته شده است. کلمه «حقا» خود بیانگر اهمیت این موضوع است که جزو افعال تأکیدی محسوب می‌شود.

این پیشکسوت ستایشگری اهل بیت علیه‌السلام در ارتباط با جایگاه ری و اهمیت آن تصریح کرد: شهرری در آن زمان گنج بزرگی داشت که عمرسعد نیز امام حسین علیه‌السلام را به خاطر همین گنج به شهادت رساند. امروز شهرری بعد از حرم امام رضا علیه‌السلام در مشهد و حرم حضرت معصومه سلام‌الله علیها در قم، جزو حرم‌های مهم اهل بیت علیهم‌السلام محسوب می‌شود.

سازگار در بخش دیگری از سخنانش ولایتمداری را بزرگ‌ترین و مهم‌ترین ویژگی حضرت عبدالعظیم الحسنی علیه‌السلام دانست و بیان داشت: چه خوب است که ما نیز دینما را به بزرگانمان عرضه کنیم.

وی عنوان کرد: افرادی وجود دارند که ۳۰ سال نماز می‌خوانند ولی از نادرست بودن آن خبر ندارند. بسیاری از افراد وجود دارند که ولایت را نپذیرفتند و از مسیر خارج شدند.

این شاعر اهل بیت علیهم‌السلام که تخلص «میثم» را برای خود انتخاب کرده استب، به ذکر یک مثال پرداخت و بیان داشت: شما وقتی یک پارچه یا یک لباس می‌خرید، آن را به ده نفر که متخصص هستند نشان می‌دهید. متخصص دین ما نیز عالمان هستند. ما باید عقاید خود را به عالمان عرضه کنیم.

سازگار در اظهارات پایانی‌اش خاطرنشان کرد: حضرت عبدالعظیم علیه‌السلام خودش محدث بود و نیازی به عرضه کردن دینش نداشت. در واقع ایشان با عرضه کردن دینش به امام زمانش عجل‌الله تعالی فرجه الشریف قصد آموزش ولایت‌مداری به ما را دارند.

انتهای پیام/چ

دیدگاه شما

آخرین اخبار