مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 21. تير 1396 - 14:21   |   کد مطلب: 21492
استاد حوزه و دانشگاه
حجاب مصونیت است نه محدودیت
در جامعه ی اسلامی حجاب باید به بهترین شکل اجرا شود؛ چرا که حجاب یکی از نشانه های بارز اسلام است که باید توسط مسلمانان به اجرا درآمده و به عنوان نماد زیبای اسلام در جهان تبلیغ شود.

 

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صدای دانشجو، سید مجتبی حسینی یمین، فعال فرهنگی و استاد حوزه و دانشگاه در گفت و گو با خبرنگار صدای دانشجو در رابطه با حجاب و عفاف گفت: کمی بی پرده باید با مقوله حجاب برخورد کرد، تعارف را هم باید کنار بگذاریم، طبیعت مردان از بی حجابی خانمها استقبال میکند چون لذت چشم چرانی کم لذتی نیست، چرا باید یک مرد مخالف بی حجابی باشد؟

وی در ادامه گفت: مخالفان بی حجابی چند دسته هستند: یک. مردان با غیرت دو. مردان پاک و خدا ترس سه. عده بسیار کم از مردانی که به هر دلیلی لذت از مسائل جنسی نمیبرند ، به دلایل مختلفی چون سرد مزاجی و غیره وگرنه هیچ دلیل ندارد مردی خود را از نگاه به دختر بد حجاب محروم کند.

حسینی یمین یکی از بهترین سرگرمی ها را برای تربیت فرزندان از کودکی با حجاب کردن عروسکهایشان معرفی کرد و ادامه داد: حجاب باید از خردسالی در کودکان نهادینه شود تا در سنین نوجوانی با وجود الگوهای نامناسب چه در فضای مجازی چه در فضای واقعی فرد بتواند بر راهی که انتخاب کرده استوار بماند. حجاب گوهری است که تا ارزش آن بر فرد مشخص نشود، آن را هدف خود قرار نمیدهد. پس این ارزش باید نهادینه شود.

وی در ادامه با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در رابطه با حجاب و فعالیت های اجتماعی گفت: حجاب نه تنها مانع پیشرفت در فعالیتهای اجتماعی نمی شود بلکه جایگاه زن را به عنوان یک انسان به دور از تاثیر جنسیتش در جامعه محکم کرده و قدرت پیشرفت را با امنیت بالایی برایش فراهم میکند. عفاف و حجاب یعنی کرامت و شرافت زن، درست است که حجاب مختص به زنان نیست و مردان را هم شامل میشود ولی زیبایی این حجاب در وجود زن چند برابر میشود وقتی که همراه با حیا ظاهرشود .

حجت الاسلام حسینی یمین بیان کرد: طبق گفته رهبر کبیر انقلاب اسلامی، امام خمینی(ره) حجاب مصونیت است نه محدودیت ، چرا که زن با وجود حجاب در بطن جامعه خود را از زیر محدودیت نگاه های مریضی که به دنبال چشم چرانی و بهره بردن از زیبایی ها و ظرافتهای جنس زن هستند مصون داشته وبا آرامش خیال به فعالیت میپردازد.

وی در انتها گفت: در جامعه ی اسلامی حجاب باید به بهترین شکل اجرا شود؛ چرا که حجاب یکی از نشانه های بارز اسلام است که باید توسط مسلمانان به اجرا درآمده و به عنوان نماد زیبای اسلام در جهان تبلیغ شود.

 

انتهای پیام/چ

دیدگاه شما

آخرین اخبار