مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 26. تير 1396 - 23:48   |   کد مطلب: 21566
آیت الله ری شهری با بیان اینکه پیامبر(ص) برای این‌که بتواند همه ماموریت‌هایش را انجام دهد، از طرف خداوند موظف به خواندن نماز شب شد ، گفت: زمانی که در وزارت اطلاعات بودم، به مسئولان می‌گفتم که باید شب‌ها نماز بخوانید تا از بلایای روز مصون بمانید.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صدای دانشجو، به‌نقل از تهران نیوز ؛ آیت‌الله محمد محمدی ری‌شهری ظهر امروز در دیدار فرماندهان، مسئولان ، مدیران و پرسنل سپاه حضرت سیدالشهداء علیه‌السلام استان تهران که در تالار شیخ صدوق (ره) آستان مقدس حضرت عبدالعظیم الحسنی علیه‌السلام برگزار شد، با بیان این‌که در بخشی از دعای مکارم الاخلاق از خداوند منان با ارشاد سیدالساجدین علیه‌السلام می‌خواهیم که خدایا ! کاری کن که عمل من بهترین عمل باشد ، اظهار داشت: باید بررسی کرد که چه کاری جزو بهترین اعمال است.

تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم الحسنی علیه‌السلام با بیان اینکه با الهام از رهنمودهای قرآن و اهل بیت علیه‌السلام معیارهای بصیرت، اخلاص و سختی را برای شناسایی بهترین عمل استخراج کردیم ، گفت: کار بدون پشتوانه معرفتی ارزشی ندارد، یکی از ویژگی‌های یاران حضرت ولی‌عصر (عج) بصیرت و معرفت است و سلاح لشکر خدا بصیرت است.

 

* دلیل پاداش پاسداران و مدافعان حرم

این استاد حوزه علمیه با تاکید بر این‌که هر چه عمل انسان دور از هوا و هوس و برای خدا باشد، ارزشش بیشتر است ، خاطرنشان کرد: بالاترین مرتبه اخلاص این است که کار انجام شده توسط انسان، به خاطر دوستی با خدا باشد.

وی با بیان این‌که معمولاً ما عادت به انجام کارهای آسان و ساده داریم ، گفت: روایتی از رسول اکرم صلی‌الله علیه و آله وسلم داریم که می‌فرمایند «هر کاری که سخت‌تر باشد، ارزشش بیشتر است»، کارشناسان برای «اهمض الاعمال» دو ویژگی سخت بودن و استوار بودن را در نظر می‌گیرند.

آیت الله ری شهری با تاکید بر اینکه هر کار سختی هم درست نیست، افزود: یکی از کارهای بسیار سخت، کار پاسداری از اسلام است که شما در حال انجام آن هستید، تنها نماز و روزه شما عبادت نیست بلکه کار کردن شما هم عبادت است، برای انجام این کار می‌توانید قصد قربت کنید.

تولیت حوزه علمیه حضرت عبدالعظیم الحسنی علیه‌السلام خاطرنشان کرد: هر کاری که سختی‌اش بیشتر باشد ارزشمندتر است، عزیزانی که داوطلبانه به سوریه می‌روند، در حال انجام دادن کار سخت هستند و بدانید پاداشی ویژه برای آن‌ها در نظر گرفته می‌شود.

 

* توصیه آیت‌الله ری‌شهری به کارکنان وزارت اطلاعات

این استاد سطوح عالی حوزوی تاکید کرد: در عبادت نیز هر عبادتی که سخت‌تر باشد، اجر و قرب بیشتری دارد، به‌عنوان مثال در بین نمازها، نماز شب خواندن کار بسیار سختی است ولی ارزش بسیار زیادی هم دارد.

وی با اشاره به این‌که بیدار شدن قبل از نماز صبح به‌ویژه برای جوانان کار بسیار سختی است اظهار داشت: خداوند در قرآن به حضرت محمد صلی‌الله علیه و آله وسلم می‌فرماید « اگر می‌خواهی آمادگی کارهای روزت را پیدا کنی، شب‌ها بیدار باش»، شب‌زنده‌داری بسیار سخت است ولی دل و زبان بیشتر با یکدیگر مانوس می‌شوند چرا که حواس انسان به دلیل تاریکی به جایی پرت نمی‌شود.

آیت الله ری شهری با بیان این‌که پیامبر صلی‌الله علیه و آله وسلم برای این‌که بتواند همه ماموریت‌هایش را انجام دهد، از طرف خداوند موظف به خواندن نماز شب شد اذعان داشت: زمانی که در وزارت اطلاعات بودم، به مسئولان می‌گفتم که باید شب‌ها نماز بخوانید تا از بلایای روز مصون بمانید.

رئیس دانشگاه قرآن و حدیث با اشاره به این‌که خدا به ما نزدیک است اما ما باید طوری عبادت کنیم تا حجاب‌ها کنار بروند ، گفت: در وصیت‌نامه یکی از شهدا می‌خواندم که شهید در لحظات آخر عمرش نوشته بود "شیرین‌ترین لحظه عمرم همین الان است"، در واقع آن شهید لذت رسیدن به خداوند را درک کرده بود.

 

* رمز گشایش گره‌های دنیوی

تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم الحسنی علیه‌السلام اظهار داشت: یک دوستی داشتم که اهل معرفت بود. تعریف می‌کرد که به زیارت سیدالکریم علیه‌السلام آمده بودم و در حال خواندن دعای کمیل با حال و هوای خوبی  بودم، در همین لحظات بود که شخصی روستایی نزد من آمد و درخواست کرد تا دعا را برایش بخوانم. من هم که اندکی ناراحت شده بودم، قبول کردم و شروع به خواندن آن دعا برای شخص شدم، من دعا را خواندم و آن فرد هم کلمه به کلمه تکرار می‌کرد. به محض رفتن آن شخص روستایی، حالی پیدا کردم که اگر به کافر دست می‌داد، مسلمان می‌شد و آن جا فهمیدم که کارم برای رضای خدا بوده است.

وی با اشاره به اینکه معصوم می‌فرماید که «ما اهل بیت علیهم‌السلام سه ویژگی داریم که نخستین آن طعام دادن به دیگران، دومین آن صله دادن به دیگران و سومین مورد نیز شب‌‌زنده‌داری است» ، تصریح کرد: شب‌زنده‌داری نه تنها انسان را ضعیف نمی‌کند بلکه قوی هم می‌کند، نماز شب بر روحیه انسان نیز تاثیر نیک می‌گذارد.

آیت‌الله ری‌شهری با بیان این‌که ملاحسینقلی همدانی از عالمان برجسته شیعه در یکی از کتاب‌هایش آورده است ، «استاد من بیان می‌کرد که هیچ یک از جویندگان آخرت به جایی نرسید مگر کسانی که شب‌زنده‌دار بودند» ، تاکید کرد: اگر نماز شب بخوانید، خداوند هم گره‌های دنیوی شما را باز می‌کند و در آخرت رستگار می‌شوید.

وی در پایان با اشاره به اینکه اقا مصطفی می‌گفتند که اگر شبی نماز شب امام خمینی(ره) قضا می‌شد، ایشان گریه می‌کردند و ناراحت می‌شدند گفت: امیدواریم خداوند به ما توفیق بدهد که از این فرصت جوانی قبل از اینکه گرفته شود، استفاده کنیم.

انتهای پیام/چ

دیدگاه شما

آخرین اخبار