مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 27. تير 1396 - 13:25   |   کد مطلب: 21578
اوقات فراغت زمانی است که فرد وظایف خود را انجام داده و فرصتی در اختیار دارد تا به فعالیت‌های مورد علاقه‌اش بپردازد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صدای دانشجو، اوقات فراغت زمانی است که فرد وظایف خود را انجام داده و فرصتی در اختیار دارد تا به فعالیت‌های مورد علاقه‌اش بپردازد. بازنشستگی، تغییر شغل، فارغ ‌التحصیل شدن از مدرسه و دانشگاه یا تغییر در شرایط خانواده مانند ازدواج فرزندان و غیره سبب می‌شود انسان وقت آزاد بیشتری در اختیار داشته باشد.

انسان می تواند با برنامه ریزی و دنبال کردن هدفی خاص اوقات فراغت خود را بخوبی سپری کند ؛ امروزه در جامعه فعالیت های گوناگونی از جمله فعالیت های ورزشی ، هنری ، آموزشی ، تفریحی ، معنوی وغیره برای پرکردن اوقات فراغت افراد وجود دارد که جوانان میتوانند از این فعالیت ها بهره ببرند.

کانون های تربیتی در شهر همدان در این زمینه نقش مهمی را ایفا میکنند و با توجه به عملکرد خوبی که دارند مورد استقبال عموم جامعه قرار گرفته اند.این کانون ها با برنامه های گوناگون مشغول به فعالیت می باشند.

 

امیر حسین الهی تبار معاونت اجرایی مرکز فرهنگی موعود در گفت و گو با خبرنگار صدای دانشجو بیان کرد: مرکز فرهنگی موعود از سال 1389 مشغول به فعالیت در زمینه ی فرهنگی و تربیتی می باشد ، این کانون با برنامه ها و کلاس های گوناگون هرساله پذیرای دانش آموزان بوده و و تلاش کرده تا محیطی مناسب برای سپری کردن اوقات فراغت جوانان ایجاد نماید.

 

وی ادامه داد : برنامه های این مرکز فرهنگی شامل برنامه های قرآنی ، ورزشی ، تربیتی و آموزشی بوده است که این کانون هرساله با برگزاری کلاس های آموزش دروس پایه های مختلف نقش موثری در زمینه ی آموزش دانش آموزان ایفا می کند.

 

الهی تبار گفت : تمامی این دوره ها و کلاس ها به صورت خود جوش  و مردمی بوده و برگزاری کلاس ها برای اعضای کانون رایگان می باشد.

وی هدف از این کار فرهنگی را رضای خداوند دانست و گفت : امروزه وجود این کانون های تربیتی در جامعه بسیار ضروری است ، زیرا اگر جوان محیط مناسبی برای سپری کردن اوقات فراقت خود نداشته باشد نمیتواند به خوبی رشد کند ، اگر برنامه ی مناسبی برای سپری کردن وقت جوانان ارائه نشود و جوان از یادگیری مطالب و مباحث مفید غفلت کند ، مسلما جامعه دچار خسران خواهد شد ، زیرا که همین جوانان هستند که باید آینده ی جامعه را بسازند.

 

انتهای پیام/چ

دیدگاه شما

آخرین اخبار