مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 28. تير 1396 - 10:37   |   کد مطلب: 21591
این روزها شاهد افزایش قیمت پیاز در میوه فروشی های شهر پارسیان هستیم که باعث تعجب شهروندان از افزایش بی سابقه قیمت پیاز شده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صدای دانشجو، به نقل از پارسیان خبر؛پیاز از جمله میوه هایی است که خواص درمانی و داروئی بسیاری دارد و علاوه بر خاصیت های مختلف آن، بیشترین کاربرد را در آشپزخانه و غذاهای خوش طعم کدبانوهای ایرانی به خصوص بانوان پارسیانی دارد.
 
در حالی که طی روزهای اخیر گرانی پیاز یکی از مشکلات در بازار محصولات کشاورزی تبدیل شده است قیمت هر کیلو در پارسیان به 5 هزار تومان رسیده که اقشار کم درآمد قادر به خریدن این محصول پرمصرف در سبد خانوار نیستند.
 
 
هر کیلو گرم پیاز که در سال گذشته تا 400 تومان کاهش یافته بود و در ماه های گذشته نیز هزار تا 3 هزار تومان قیمت داشت، امروز در میوه فروشی های سطح شهر پارسیان به 4 هزار و 500 تومان تا 5 هزار تومان رسیده است در حالی که به عنوان یک محصول صیفی نباید بیشتر از  هزار تومان در هر کیلو گرم قیمت داشته باشد.
 
 
وقتی به میوه فروشی های سطح شهر رفتیم هیچ یک از آنها قیمت یکسانی نداشته همه قیمت ها متفاوت بود به نظر می رسد که میوه فروشی ها براساس سلیقه خود بازار را تنظیم می کنند و به حال و روز شهروندان نیز هیچگونه توجهی ندارند.
 
 
یوسفی دبیر کمیسیون تنظیم بازار پارسیان در گفتگو با خبرنگار پارسیان خبر،گفت: قیمت تصویب شده برای پیاز سفید 4 هزار تومان و پیاز قرمز سه هزار 500 تومان است که با گران فروشان برخورد خواهد شد.
 
 
یکی از شهروندان پارسیانی در هنگام خرید پیاز ،بیان کرد: قیمت پیاز از میوه هم بالاتر رفته و فقط می توانم به اندازه غذای ناهارم پیاز خریداری کنم.
 
 
به هرحال لازم است متولیان امر نظارت بر بازار نسبت به کنترل قیمت ها و تثبیت قیمت ها نظارت بیشتری داشته باشند تا بازار دچار تزلزل نشود.
 
 
انتهای پیام/چ

 

دیدگاه شما

آخرین اخبار