مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 28. تير 1396 - 16:57   |   کد مطلب: 21601
حجت‌الاسلام محمودی استفاده از لفظ «نظر شخصی» توسط وزیر ارتباطات را اشتباه دانست و گفت: حکم قضایی درباره فیلترینگ نباید بر روی زمین بماند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صدای دانشجو، به نقل از تهرا نیوز، حجت‌الاسلام سیدمحسن محمودی در گفت‌وگو با تهران نیوز در ارتباط با فضای مجازی اظهار داشت: موضوع فضای مجازی در کشور ما رها شده و این نخستین نقد جدی دلسوزان و دوست‌داران واقعی نظام است.

وی تاکید کرد: فضای مجازی فقط دین را هدف قرار نداده، بلکه با فرهنگ دینی و ملی هم کار دارد و قصد تخریب آن را دارد. اهمیت این موضوع به قدری مهم بود که رهبر معظم انقلاب دستور تشکیل شورایعالی فضای مجازی را صادر کردند اما با وجود تشکیل این شورا باز هم اقدام خاصی را مشاهده نکردیم. دولتمردان و مسئولان مربوطه باید این موضوع را پیگیری کنند.

مدیر کل شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران با اشاره به اختلاف نظرهای به وجود آمده میان دادستان کل کشور و وزیر ارتباطات در ارتباط با فیلترینگ فضای مجازی عنوان کرد: وقتی دادستان یا معاونت فضای مجازی که به عنوان دبیر این کارگروه نیز است موارد لازم را به وزیر ارتباطات ابلاغ می‌کند، باید ابلاغش عملی بشود چرا که این یک «نظر شخصی» نبوده و خیلی زشت است که یک وزیر دولت از این لفظ استفاده کند.

حجت‌الاسلام محمودی یادآور شد: دادستان کل کشور جایگاه حقوقی و قضایی دارد و حکم قضایی صادر می‌کند. ما باید هوشیار باشیم و بدانیم که فضای مجازی علاوه بر مسائل سیاسی، ارزش‌های اجتماعی و خانوادگی ما را نیز هدف قرار داده است.

وی در بخش دیگری از اظهاراتش ادامه داد: ما نباید با اظهارات نامناسب خود، دشمن را در رسیدن به هدفش یاری کنیم. احکام قضایی نباید روی زمین بمانند و باید با عمل کردن به آن‌ها به پیشرفت و تعالی کشورمان کمک کنیم. اگر یک نهاد دولتی به حکم قضایی عمل نکرد، دستگاه قضایی باید متخلفان را مورد پیگرد قرار دهد.

امام جمعه موقت ورامین هم‌چنین مطرح کرد: حال سوال پیش می‌آید که اگر وزارت ارتباطات به حکم قضایی عمل نکرد، دیگر دستگاه قضایی وظیفه‌ای ندارد؟ دستگاه قضایی باید برای احکامش ضمانت اجرایی داشته باشد. خودرای بودن در نظام جمهوری اسلامی معنایی ندارد.

حجت‌الاسلام محمودی بیان داشت: ما از دادستان کل کشور و وزارت ارتباطات در ارتباط با فیلترینگ می‌خواهیم که به وظیفه قانونی خود عمل کنند و قانون را معیار و ملاک انجام کارشان قرار دهند.

وی در پایان در ارتباط با برخی از صفحه‌های اینستاگرامی منتقد دولت که در ایام انتخابات از دسترس کاربران خارج شدند خاطرنشان کرد: من از قانونی بودن یا نبودن این موضوع مطلع نیستم و نمی‌توانم اظهارنظر کنم اما به طور کلی آن چیزی که با امنیت کشور و مسائل اخلاقی جامعه منافات دارد باید از اذهان مردم دور شود.

انتهای پیام/ چ

دیدگاه شما

آخرین اخبار