به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
مطبوعات همدان
تاریخ : 3. مرداد 1396 - 22:32   |   کد مطلب: 21673
لحظه ای تصور کنید معجونی از پای چپ مسی، پای راست رونالدو، تکنیک اینیستا و پایداری بوفون چه فوق ستاره ای را به وجود خواهد آورد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صدای دانشجو، به نقل از ورزش3؛ ستارگان بزرگ دنیای فوتبال معمولا یک خصیصه کلیدی داشته (همانند پای چپ آرین روبن) و با تکیه بر آن فوتبال خود را توسعه می دهند اما بیایید تصور کنیم که اگر مهارت های فردی آنها را با هم ترکیب کرده و یک فوق ستاره چه در فاز دفاعی و چه در بخش هجومی خلق کنیم چه اتفاقی رخ خواهد داد؛

 

کارشناسان وبسایت ESPN دست به طرح چنین بازیکنی زده اند و ما از شما همراهان همیشگی "ورزش سه" تقاضا داریم تا فوق ستاره مورد نظر خود را با ما به اشتراک بگذارید؛

 

ذهن: فیلیپ لام – ذخیره: خوان ماتا

پپ گواردیولا که ستارگان بزرگی را در بایرن و بارسا رهبری کرده، در توصیف فیلیپ لام، وی را باهوش ترین بازیکنی که تا به حال تمرین داده است خطاب کرد. اگرچه این مدافع آلمانی تمامی خصایص یک فوتبالیست مدرن را به همراه داشت، اما صفت بارز لام را باید قدرت ذهنی او دانست.

 

 

 

 

فیلیپ لام حداقل در 4 پست خط دفاعی و میانی به میدان رفت و قادر به درک تمام وظایف تاکتیکی این مناطق بود. برخی ستارگان دنیای فوتبال از قدرت درک تاکتیکی بالایی برخوردارند که فیلیپ لام قطعا یکی از آنها بوده است.

 

قدرت سرزنی: سرخیو راموس – ذخیره: رابرت لواندوفسکی

چه در بخش هجومی و چه در فاز دفاعی، سرخیو راموس بارها قدرت سرزنی خود را به اثبات رسانده و با تکیه بر همین ویژگی آمار خیره کننده 81 گل را در دوران حرفه ای به ثبت رسانده است؛ گلزنی در فینال لیگ قهرمانان برابر اتلتیکو مادرید، گلزنی در فینال سوپرکاپ برابر سویا و باز کردن دروازه بارسا در ال کلاسیکوی فصل قبل همگی در ثانیه های پایانی.

 

 

 

 

راموس با قدرت پرش باورنکردنی، چشمان باز در هنگام زدن ضربه سر و شجاعت در سرزنی، توانایی فوق العاده ای در این زمینه نشان داده است.

 

دید باز: مسوت اوزیل – ذخیره: کوین دی بروین

به نظر می رسد اوزیل با نگاه متفاوت خود، قادر به دیدن چیزهایی در درون زمین مسابقه است که دیگران از آن عاجز هستند.

 

 

 

 

توانایی ارسال در فضاهای کوچک، فرستادن پاس های بلند و تغییر جریان بازی، استفاده از ضربات آزاد و کرنر و فرستادن توپ به جایی که دیگران قادر به دیدن آن نیستند، اوزیل را در بین بازیکنان فعلی دنیای فوتبال متمایز کرده است.

 

سرعت: گرت بیل – ذخیره: هکتور بیرین

لحظه کلیدی فینال کوپا دل ری در سال 2014، هنگامیکه بود که گرت بیل با سرعت خیره کننده خود موفق شد مارک بارترا را جا گذاشته و گل پیروزی بخش کهکشانی ها را وارد دروازه بارسا کند.

 

 

 

 

اگرچه شاید بیل سرعت استارت بازیکنانی مانند بیرین یا اوبامیانگ را نداشته باشد، اما قادر به پوشش مقادیر بیشتری از زمین در مدت زمان کمتر است و فراموش نکنیم رکورد او تنها 2 مایل با یوسین بولت فاصله دارد.

 

استقامت: الکسیس سانچس – ذخیره: انگولو کانته

الکسیس سانچس را باید تعریف کاملی از مفهوم پرس از زمین حریف دانست زیرا او به خوبی بازیکنان بخش دفاعی تیم مقابل را تحت فشار قرار می دهد و در یک چشم به هم زدن قادر به باز کردن دروازه حریف است.

 

 

 

 

 

سرعت و 90 دقیقه دویدن در لیگی مانند جزیره 2 مقوله متفاوت است. به قول چمبرلین، سانچس یک باتری دوراسل است که هرگز تسلیم نمی شود.

 

پای چپ: لیونل مسی – ذخیره: آرین روبن

اگرچه نمی توان توانایی های مسی را در یک صفت خلاصه کرد، اما چوب جادوی فوق ستاره آرژانتینی پای چپ اوست. مسی طوری در میدان حاضر می شود که انگار توپ به پای چپ جادویی او چسبیده است.

 

 

 

 

اگرچه شاید دیگو مارادونا با این تفکر موافق نباشد، اما نمی تواند توانایی های لیونل مسی را تنها مختص به دوران فوتبال مدرن دانست زیرا این فوق ستاره در قلب تاریخ رخنه کرده است.

 

پای راست: کریستیانو رونالدو – ذخیره: لوییس سوارز

اگر خوش شانس باشید، در هنگام پا به توپ بودن رونالدو قادر به تشخیص پای راست او خواهد بود زیرا این فوق ستاره که احتمالا سریع ترین پاها را میان ستاره ها دارد، به قدری با سرعت پاهای خود را عوض می کند که گاهی تشخیص آن دشوار می شود.

 

 

 

 

البته به جز سرعت، قدرت پاهای CR7 نیز شگفت انگیز است و شاید به همین دلیل مجسمه پای راست او در موزه شخصی رونالدو دیده می شود.

 

قدرت تکل زنی: خاویر ماسکرانو – ذخیره: سرخیو بوسکتس

بعضی وقت ها شما نیاز به کسی دارید که برای پیروز شدن همه کار بکند. فوتبال یک جنگ است و در این جنگ هیچکس به اندازه ماسکرانو خودش را در برابر توپ قرار نمی دهد.

 

 

 

 

 

علیرغم فیزیک نه چندان قوی، شجاعت، زمانبندی و سرعت ماسکرانو باعث شده تا شاهد زدن بهترین تکل ها از سوی او در میدان باشیم.

 

هوش و استعداد: پل پوگبا – ذخیره: نیمار

این بار قصد نداریم تنها فعالیت های توئیتری و تغییرات مدل موی پل پوگبا، ستاره اصیل و غیرقابل پیش بینی شیاطین سرخ در میانه میدان را بررسی کنیم.

 

 

 

 

ترکیبی از توانایی و مهارت های مختلف از جمله قابلیت تغییر جریان بازی باعث شده تا شیاطین سرخ مبلغ هنگفتی را برای یکی از بارزترین ترکیب های استعداد و ظرفیت دنیای فوتبال پرداخت کنند.

 

تکنیک: آندرس اینیستا – ذخیره: لوکا مودریچ

تکنیک یک ویژگی ذاتی است و از همان ابتدا معلوم است که کدام بازیکن تبدیل به یک هافبک خلاق می شود و کدام بازیکن یک مدافع مرکزی سخت کوش.

 

 

 

 

اینیستا نیز از همان 12 سالگی و با تکیه بر رشد در آکادمی لاماسیا، به خوبی از استعداد بالقوه خود استفاده کرد و با قابلیت فراوان کنترل توپ، انگار همیشه از سرنوشت توپ باخبر است.

 

قدرت بدنی: زلاتان – ذخیره: یحیی توره

195 سانتیمتر بلندای قامت، 80 کیلوگرم وزن و عضلات قدرتمند باعث شد تا در 35 سالگی هم زلاتان در تست های پزشکی یونایتد همگان را شگفت زده کند.

 

 

 

 

مدافعان حریف همیشه از قدرت بدنی او گله مند هستند و این توانایی حتی در سن 36 سالگی و حتی در لیگ برتر نیز تحلیل نرفته است.

 

سنگربان:

برای خلق یک سنگربان بزرگ، شاید لازم است تلفیقی از بهترین های امروز جهان فوتبال را با هم آمیخته تا به گلر دلخواه دست یابیم.

 

 

 

 

این سنگربان را می توان آمیزه ای از دستان قدرتمند و ایمن تیبو کورتوا، ذهن درخشان و سریع مانوئل نویر، واکنش های سریع و بی مانند داوید دخیا، چابکی و قدرت تصمیم گیری سریع هوگو لوریس، توانایی بی بدیل بازی با پای مارک آندره تراشتگن و البته ثبات و پایداری جان لوییجی بوفون دانست.

 

انتهای پیام/چ

دیدگاه شما

آخرین اخبار