مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 17. مرداد 1396 - 10:23   |   کد مطلب: 21862
وکیل مدافع حجت الاسلام طالع باقراف، روحانی شیعی و رهبر جنبش اتحاد مسلمانان جمهوری آذربایجان از وخامت حال وی در سلول انفرادی زندان جرائم ویژه قوبوستان این کشور خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صدای دانشجو، به نقل از آناج، بنابر اخبار رسانه‌‌‌های جمهوری آذربایجان یالچین ایمان اف در گفت‌‌وگو با خبرنگاران گفته است: اطلاعات دریافتی از داخل زندان حاکی است که طالع باقراف به شدت تحت شکنجه قرار گرفته و حال وی به وخامت گراییده است و برغم اینکه درخواست رسمی برای ملاقات با موکلم را به مسئولان زندان تقدیم کرده‌ام، هنوز اجازه دیدار صادر نشده است.

همچنین خویشاوندان عباس حسین و جبار جباروف، دو تن دیگر از فعالان جنبش اتحاد مسلمانان که در حمله پلیس به مجلس عزاداری حسینی در نارداران در آستانه اربعین حسینی در ۲۶ نوامبر ۲۰۱۵ دستگیر شده‌اند، از وخامت حال آنها در زندان قوبوستان جمهوری آذربایجان خبر می‌دهند.

گفتنی است، حاج طالع باقراف و شماری از دستگیرشدگان در نارداران اخیرا به سلول‌های انفرادی در زندان قوبوستان و سایر زندان‌های جمهوری آذربایجان منتقل شده‌اند.

تشدید بدرفتاری با فعالان اسلامی در جمهوری آذربایجان و بخصوص تشدید شکنجه زندانیان اسلام گرا در شرایطی است که شیخ الاسلام الله شکر پاشازاده، رئیس اداره مسلمانان قفقاز جمهوری آذربایجان برای حضور در مراسم تحلیف ریاست جمهوری ایران به تهران سفر کرده و در حاشیه این سفر نشستی تحت عنوان «همایش همبستگی اسلامی» را با حضور شماری از سیاستمداران و دست‌اندرکاران سازمان های فرهنگی و مذهبی ایران برگزار شده است.

انتهای پیام/چ

دیدگاه شما

آخرین اخبار