مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 18. مرداد 1396 - 22:35   |   کد مطلب: 21880
مجلس در بررسی صلاحیت وزرا قاطع است/ با افرادی که توان و تخصص کافی را ندارند تعارف نمی کنیم

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صدای دانشجو، اسدالله عباسی صبح امروز در گفت‌وگو با ۸دی در رودسر از معرفی همه‌ی وزرای پیشنهادی دولت به مجلس خبر داد و اظهار داشت: رئیس جمهوری همه‌ی وزرای پیشنهادی را به مجلس معرفی کرده و تنها معرفی وزیر علوم باقی مانده است.

وی با بیان اینکه مجلس در بررسی صلاحیت‌ها قاطع است و در کار دولت دخالت نمی‌کند، افزود: استراتژی مجلس در بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی دخالت در کار معرفی اعضای کابینه دولت دوازدهم نیست.

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی به مشاوره دادن مجلس در خصوص مبانی معرفی رئیس جمهور اشاره کرد و گفت: مجلس تلاش می‌کند تا معیارها و شاخص‌هایی که یک وزیر باید در این برهه از زمان داشته باشد را به رئیس جمهور مشاوره دهد.

نماینده مردم رودسر و املش در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: کمیسیون‌ها و فراکسیون‌های مجلس هیچگاه نخواستند که دخالت و حتی شائبه دخالت در کار معرفی وزرا به مجلس را داشته باشند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مجلس سعی می‌کند پیشنهاداتی به دولت داشته باشد و آن هم نه به معنای مصداق نام شخصی بلکه پیشنهاداتش در رابطه با معیارها و شاخصهای وزرای پیشنهادی بوده، گفت: در حال حاضر که وزرای پیشنهادی معرفی شدند و مجلس نیز تلاش می‌کند سوابق و برنامه وزرا را مورد بررسی قرار می دهند.

عضو مجمع نمایندگان گیلان با تاکید بر اینکه مجلس باید بررسی کند تا به یقین برسد وزارتخانه در حد توان، تخصص و تجربه وزرا باشدگفت: مجلس پس از بررسی صلاحیت‌های وزرای پیشنهادی بنا بر تدبیر و تناسب آنها با وزارتخانه رای می‌دهد.

عباسی به استقلال و همچین تعارف نداشتن مجلس اشاره کرد و گفت: مجلس به وزرای پیشنهادی که تجربه و توان و تخصص کافی نداشته باشند تعارفی ندارد و به رئیس جمهور اعلام می‌کند که شخص دیگری را برای وزارتخانه معرفی کند.

انتهای پیام/چ

دیدگاه شما

آخرین اخبار