مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 21. مرداد 1396 - 22:50   |   کد مطلب: 21923
رئیس کمیسیون صنایع اتاق ایران گفت: در دولت قبل ژنرال‌ها بودند و نمی‌شد ژنرال‌ها دور هم باشند، باید در این دولت دوران ژنرال‌ها تمام شود و همراهی و هم‌دلی بیشتری بین وزرات‌خانه‌ها به وجود بیایید.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صدای دانشجو، به نقل از  تهران نیوز ، بعد از شایعات و حرف و حدیث‌های زیاد درباره کابینه دولت دوازدهم، روحانی هفته پیش وزرای پیشنهادی خود را به مجلس معرفی کرد، که با معرفی وزیر علوم ۵۰درصد کابینه تغییر پیدا کرده است.

با توجه به اولویت کشور در بحث‌های اقتصادی و صنعت دو وریز اقتصاد و دارایی و همچنین وزیر صنعت، معدن و تجارت باید با ساختار جدید و مدیریت جهادی حضور پیدا کنند.

در همین رابطه دکتر ابولفضل روغنی رئیس کمیسیون صنایع اتاق ایران در خصوص وزرای پیشنهادی صنعت و اقتصاد در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی تهران نیوز گفت: با توجه به اینکه آقای شریعتمداری وزیر پیشنهادی وزرات صنعت، معدن و تجارت در زمینه بازرگانی تجربه دارند اما در بخش صنعت ایشان دارای تجربه نیستند، به همین خاطر باید یک مشاور یا قائم مقام صنعتی در کنار خود داشته باشد این در حالی است که نعمت‌زاده در بخش صنعت تجربه داشت و در قسمت صادرات و بازرگانی تخصص لازم را نداشت.

روغنی با اشاره به اینکه در دولت دهم و یازدهم کمر صنعت شکست افزود: مشکلات جدی در بخش صنعت، بازرگانی، رکود، نقدینگی، صادرات، شبکه توزیع و یک بسته از مشکلات داریم که وزیر پیشنهادی در جهت رفع آن‌ها باید تلاش کند.

رئیس کمیسیون صنایع اتاق ایران تصریح کرد: آقای شریعتمداری مورد حمایت اتاق است و امیدوارم بتواند بخش صنعت  و مشکلات مذکور را حل کنند.

وی در مورد وزیر پیشنهادی اقتصاد اظهار کرد: وزیر اقتصاد به دلیل مسئولیت سنگینی که در بخش‌های مختلف از جمله واگذاری بخش خصوصی، مجری اصل ۴۴قانون اساسی، نقدینگی بانک‌ها و غیره  دارد باید از مدیران خوب استفاده کنند این در حالی است که آقای کرباسیان از اقتصادانان مطرح نیست و تنها بر اساس سوابقی که دارند مطرح هستند.

روغنی با بیان اینکه آقای طیب‌نیا یک تئورسین و ایده پرداز در اقتصاد بودند خاطر نشان کرد: باید یک آدم عملیاتی وارد وزرات خانه شود که بتواند مسئله مالیات را جدی بگیرد و عدالت در مالیات به وجود بیاورد و همچنین مشکلات متعدد در خصوصی سازی، گمرک و غیره را برطرف کند این در حالی است که کرباسیان اقصادان نیست اما در کارهای اجرای خوب عمل کرده است.

این فعال اقتصادی عدم هماهنگی در تیم اقتصادی دولت یازدهم  را بزرگ‌ترین مشکل برشمرد و گفت: تمرکز در دولت وجود نداشت و اختلافات عمیق و جدی در امور بود که اجازه پیش رفت در کار را نمی‌داد، آقای طیب‌نیا با وجود اینکه یک چهر علمی بودند اما از وزارات نتوانستند به خوبی دفاع کنند و دیگران در امور اقتصادی تصمیم‌گیری می‌کردند.

وی با اشاره به اینکه حال اقصاد کشور خوب نیست عنوان کرد: در دولت قبل ژنرال‌ها بودند و نمی‌شد ژنرال‌ها دور هم باشند و باهم همراه باشند و امیدورام در این دولت دوران ژنرال‌ها تمام شود و همراهی و هم‌دلی وجود داشته باشد.

 

 

انتهای پیام/چ

دیدگاه شما

آخرین اخبار