مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 24. مرداد 1396 - 22:20   |   کد مطلب: 21966
چندی است که گران شدن بلیط های هواپیما نارضایتی مسافران را برانگیخته است به طوری که برای خرید بلیط با قیمت های متفاوت و سرسام آوری روبرو می شوند و این بی ثباتی قیمت ها به نفع شرکت های هواپیمایی بوده است و سودی عاید شهروندان نمی شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صدای دانشجو، به نقل از سپاس؛ مردم برای سفر کردن به شهرها و کشورهای مختلف از وسایل نقلیه موتوری متفاوتی استفاده می کنند، اما برای سهولت و آرامش بیشتر در سفر از هواپیما استفاده می کنند.

اگر چه استفاده از هواپیما، آرامش و راحتی بیشتری برای مردم در پیش دارد اما این مهم زمانی اتفاق می افتد که قادر به خرید بلیط هواپیما باشند و برای خرید آن با مشکل هزینه روبرو نشوند.

چندی است که گران شدن بلیط های هواپیما نارضایتی مسافران را برانگیخته است به طوری که برای خرید بلیط با قیمت های متفاوت و سرسام آوری روبرو می شوند و این بی ثباتی و گرانی، مردم را در خرید بلیط هواپیما با مشکل روبرو کرده است.

گرانی بلیط هواپیما در استان بوشهر همانند دیگر نقاط کشور برای مسافران مشکل به وجود آورده است به خصوص در فصل تابستان که اوج زمان مسافرت مردم است و بعضا برای سفر کردن از هواپیما استفاده می کنند این گرانی و عدم ثبات قیمت ها مسافران را بر سر دو راهی برای سفر کردن با هواپیما روبرو کرده است چرا که نمی دانند قیمت واقعی بلیط هواپیماها چقدر است.

به همین منظور به سراغ مدیرکل فرودگاه های استان بوشهر رفتیم تا علت گرانی و عدم ثبات قیمت بلیط هواپیما در استان را از زبان ایشان جویا شویم که در ادامه می خوانیم.

کمال دهقان منشادی مدیرکل فرودگاه های استان بوشهر در گفتگو با خبرنگار سپاس اظهار کرد: قیمت بلیط های هواپیما در تمام دنیا و همچنین در کشور ما به فرودگاه مرتبط نمی شود چرا که فرودگاه ها پایانه هایی هستند که شرکت های هواپیمایی مختلف، پروازهای خود را در آن انجام می دهند.

وی افزود: از حدود دوسال پیش قیمت بلیط های هواپیما از سمت دولت آزاد اعلام شد به صورتی که حد مجازی برای افزایش یا کاهش  قیمت ها وجود ندارد و براساس عرضه و تقاضا قیمت ها تغییر می کند، چنانچه متقاضی کم باشد قیمت را کاهش می دهند و اگر متقاضی زیاد باشد قیمت ها را افزایش میدهند.

دهقان با اشاره به کنترل و ایجاد تعادل در قیمت ها گفت: فرودگاه بوشهر 78 پرواز در هفته به مقصدهای مختلف داشت که در 6 ماه گذشته این پروازها به 110 پرواز در هفته رسیده است و این اقدامی است که برای ایجاد تعادل قیمت بلیط هواپیما در بوشهر صورت گرفته است.

وی افزود: با اضافه کردن تعداد شرکت های هواپیمایی مانند کاسپین، سپهران، تابان و قشم ایر در بوشهر قیمت ها از نصف بالاتر نمی آید به طوری که قیمت بلیطی که 250000 تومان است نهایتا تا 300000 به فروش می رسد و به این صورت تا حدودی تعادل در قیمت ها ایجاد شده است و رقابت ایجاد شده بین شرکت های هواپیمایی به نفع شرکت ها و مردم بوده است و حتی می توانند در صورتی که یک پرواز در آن روز وجود داشته باشد با قیمت های مختلف بفروشند چون هیچ محدودیت خاصی ندارد و این سیستم در سراسر دنیا در حال اجرا است.

مدیرکل فرودگاه های استان بوشهر بیان داشت: چناچه از یک ماه قبل اقدام به خرید بلیط شود مشتریان می توانند با قیمت کمتری بلیط را خریداری کنند اما با نزدیک شدن به روز پرواز در صورتی که تقاضا برای بلیط زیاد شود آن شرکت هواپیمایی قیمت را افزایش می دهد اما اگر متقاضی کم باشد برای اینکه بتواند بلیط ها را به فروش برساند قیمت ها را کاهش می دهد و این یک قانون بین المللی و یک عرف جهانی است.

وی افزود: در صورتی که در یک شهر تعداد پروازها افزایش پیدا نکند همیشه قیمت فروش بلیط بالا می ماند اما با افزایش تعداد پروازها شاهد کاهش قیمت ها بوده ایم و این بخاطر نزدیک شدن عرضه و تقاضا به یکدیگر است.

دهقان خاطر نشان کرد: این یک قانون تجاری است که شرکت ها در قالب یک رقابت، خدمات، پذیرایی و سرویس دهی را بهتر ارائه کنند و مردم بتوانند از بین آن ها انتخاب کنند چرا که با اضافه شدن تعداد شرکت ها به فرودگاه بوشهر شهروندان به راحتی از بین آن ها با توجه به امکانات و نیاز خودشان پرواز را انتخاب می کنند.

براساس این گزارش، بی ثباتی قیمت ها به نفع شرکت های هواپیمایی بوده است و سودی عاید شهروندان نمی شود.

عصر تکنولوژی مادیگرا است نه رفاه طلب چرا که مردم برای استفاده از وسیله حمل و نقل عمومی به مشقٌت می افتند و این خود سطح رفاه را زیر سوال می برد.

چرا این مهم از دید مسئولین پنهان مانده و برای رضایت عموم مردم و نه تنها شرکت ها هیچ اقدامی نکرده و قانونی برای ثبات وضع موجود تصویب نمی کنند.

انتهای پیام/چ

 

دیدگاه شما

آخرین اخبار