مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 27. مرداد 1396 - 19:06   |   کد مطلب: 22010
سلامت تولد فرزندان ، موضوعی است که در دست پدران و مادران صالح است .

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صدای دانشجو، آیت الله غیاث الدین طه محمدی در خطبه های نماز جمعه ی همدان گفت : اگر کسی برای فرزندش سلامت تولد خواسته باشد ، این موضوع در دست پدران و مادران صالح است، خانواده ای که طیب و طاهر است ، خانواده از دیرباز شرایط را با مراقبت های شدید فراهم می کنند که نتیجه اش تولد توام با سلامت است.
وی ادامه داد : تمام شرایط و اوضاع و احوال پدر و مادر ، زمان و مکان ، نیت ، خورد و خوراک ، همه و همه روی جنین تاثیر مستقیم دارد.
آیت الله محمدی بیان کرد: خدا رحمت کند مرحوم آقای فلسفی را که در کتاب کودک از نظر وراثت و تربیت علی الظاهر این حدیث را آنجا نقل می کند که اگر مادری در دوران بارداری نعوذ بالله فکر گناه کند بچه ی این مادر وقتی بزرگ شد به سمت اعمال ناپسند کشیده می شود ،و این فقط تاثیر یک فکر مادر است.

وی گفت : کسانی که متخصص تغذیه هستند می گویند : یک بچه وقتی می خواهد به دنیا بیاید ، ممکن است مانند بوعلی سینا متولد بشود و از هوش بالایی برخوردار باشد ، اما اگر تغذیه ی خوب و غدای کافی به او نرسد عقب افتاده می شود ؛ و ممکن است بچه ای عقب افتاده متولد بشود ، اما اگر تغذیه ی خوب به او برسد ، مانند بوعلی سینا باهوش بشود .

امام جمعه ی همدان گفت : ما به فکر لباس و کفش بچه هستیم ، اما به فکر اینکه بچه را چگونه باید تغذیه کنیم نیستیم ؛ تغذیه از عوامل بسیار مهم در رشد بچه است که اگر به آن خوب توجه بشود آثار بسیار خوبی دارد.

وی افزود : شنبه سالگرد کودتای ۲۸ مرداد است که با این کودتا شاه فراری را به مملکت بازگرداندند که او آنقدر در حق این مملکت و این ملت ظلم کرد که نهایت ندارد.

آیت الله محمدی گفت: دوشنبه ی این هفته روز جهانی مسجد است ، خب ما باید در باره ی روز جهانی مسجد چند جلسه صحبت کنیم تا حق موضوع ادا شود ، مساجد ما آنچیزی که ما انتظار داریم نیست ، اگر مساجد ما آنچنان که دلبخواه بزرگان دین است وضعیت بهتر خواهد شد ، مگر امام راحل نفرمودند مساجد سنگر است ؟ ما در مسجد می آییم دو رکعت نماز می خوانیم و در مسجد را می بندیم ، خب این نیست ، مسجد هم نمازخانه است هم پادگان نظامی است ، هم کتابخانه است ، هم ورزش خانه است و هزاران کار مفید دیگر را می توان در مسجد انجام داد.

 

انتهای پیام/چ

دیدگاه شما

آخرین اخبار