مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 1. شهريور 1396 - 18:26   |   کد مطلب: 22081
دبیرکل انجمن روزنامه نگاران مسلمان گفت: در انتخابات از افراد جبهه انقلاب اسلامی دعوت کردیم و صحبت‌هایی را مطرح کردند که من هنوز پس از گذشت چند ماه، درگیر دادگاه و شکایت‌های برخی افراد هستم.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صدای دانشجو، به‌نقل از تهران نیوز ، سید نظام الدین موسوی، دبیرکل  انجمن روزنامه نگاران مسلمان در دهمین دوره انتخابات هیات مدیره و بازرسان  انجمن روزنامه نگاران مسلمان گفت: انجمن روزنامه نگاران مسلمان در شرایط خاصی شکل گرفت و به دلیل دو قطبی آن زمان، مورد استقبال جبهه انقلاب قرار گرفت و در مقاطعی هم توانست اثرگذار باشد.

وی بیان کرد: در این قریب به ده دوره، انجمن فراز و فرودهای مختلفی را تجربه کرده است. بایدها و نبایدهای حاکم بر عرصه روزنامه نگاری فرق کرده و تاکید من بر این است که هویت انجمن روزنامه نگاران، سیاسی – صنفی است.

 دبیر کل دوره قبل انجمن روزنامه نگاران مسلمان خاطرنشان کرد: در این انجمن نباید انتظار داشت که تمام تمرکز این تشکل، به طرف فعالیت‌های صنفی برود‌. شاید به همین دلیل بود که این انجمن به جای ثبت در وزارت کار، در وزارت کشور به ثبت رسید، هیچ‌وقت انجمن به معنای واقعی کلمه حزب نبود. هر چند در حاشیه انتخابات تاثیرگذار بوده و عملکرد خوبی داشته است.

موسوی گفت: ما در دوره اخیر هم تلاش کردیم که برمبنای هویت و شاکله انجمن حرکت کنیم. برهمین اساس، هیئت مدیره شکل گرفت، هر چند بنا بر دلایل مختلفی، کم و کاستی‌هایی هم داشت اما در کل خوب عمل کرد و خروجی کار به طور طبیعی خروجی نهایی انجمن بود، قرار شد که انجمن در بزنگاه‌های مختلف حضور پیدا کند و با برگزاری همایش‌های سالانه، برگزاری جلسات مرتبط با مسائل سیاسی، دعوت از چهره‌های مطرح سیاسی و … در میدان حضور یابد.

وی اظهار کرد: در انتخابات نیز از افراد جبهه انقلاب اسلامی دعوت کردیم و صحبت‌هایی را مطرح کردند که من هنوز پس از گذشت چند ماه، درگیر دادگاه و شکایت‌های برخی افراد هستم، برگزاری مراسم روز خبرنگار نیز از دیگر اقدامات این انجمن بود که از آقایان ضرغامی و نصیری دعوت کردیم و مراسم خوبی هم بود، در حوزه مسائل دفاع از حقوق صنفی نیز تلاشمان بر این بوده که ورود و دفاع کنیم.

دبیرکل دوره قبل انجمن روزنامه نگاران مسلمان افزود: با توجه به شکل‌گیری فضای جریح در فضای اجتماعی توجهی به تحولات رسانه نداشتیم، در این دوره به سازماندهی کردن فعالان مجازی تاکید داشتیم. امروز ۱۰۰ نفر از فعالان مجازی شناسنامه‌دار در انجمن فعال شده‌اند و حضور دارند.

موسوی گفت: ساختمانی را در اختیار این فعالان مجازی قرار دادیم. بسیاری از هشتگ‌های مهم فضای مجازی که پخش می‌شود را این افراد تولید می‌کنند.

انتهای پیام/چ

دیدگاه شما

آخرین اخبار