مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 6. شهريور 1396 - 21:46   |   کد مطلب: 22144
فرمانده نیروی انتظامی گفت: مشمولان غایب که غیبت ۳ ماه و یا ۶ ماه دارند بنا به تدبیر مقام معظم رهبری و فرمانده کل قوا و ابلاغ آن به ستاد کل نیروهای مسلح اگر تا 22 بهمن 96 مراجعه کنند این غیبت حذف شده و اضافه خدمت نخواهند داشت.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صدای دانشجو، به نقل از دانا؛ سردار حسین اشتری، فرمانده نیروی انتظامی در حاشیه نشست معاونان و مدیران سازمان وظیفه عمومی ناجا در جمع خبرنگاران اظهار داشت : امروز همایش یک روزه مدیران و معاونان سازمان وظیفه عمومی برگزار شد که در این همایش آخرین برنامه ها و تدابیری که از طریق ستاد کل نیروهای مسلح ابلاغ شده ، به اطلاع همکاران رسید و انشاءالله در راستای خدمت به سربازان وظیفه فعالتر از گذشته عمل کنیم. وی با اشاره به برنامه های پیش روی نیروی انتظامی در سازمان وظیفه عمومی افزود: پس از هفته ناجا در سال جاری ، مشمولان عزیزی که درخواست خروج از کشور برای سفرهای زیارتی و یا غیره را دارند همچنین مشمولانی که در حال تحصیل در دانشگاه ها و یا دیگر مراکز علمی کشور هستند، می توانند بدون حضور مستقیم در مراکز و از طریق سامانه اینترنتی درخواست خود را اعلام کنند.
فرمانده نیروی انتظامی در خصوص مشمولان در حال تحصیل، ادامه داد: پس از ثبت و اعلام درخواست این گروه از جوانان ، اطلاعات توسط سازمان وظیفه عمومی برداشت و بعد از پایش اولیه به دانشگاه ها ارسال می شود. در ادامه این روند دانشگاه ها مورد نظر پس از بررسی اطلاعات ارسالی سازمان وظیفه عمومی ، تأییدیه و گواهی تحصیل صادر می کند که این گواهی برای ما کفایت می کند.
این مقام عالی انتظامی تصریح کرد: تمامی فرایند ها در راستای تسهیل و تسریع در امور و خدمات انتظامی است، ضمن اینکه در رویکردهای جدید علاوه بر سرعت ، دقت بیشتری نیز وجود دارد.
سردار اشتری در ادامه در پاسخ به سوالی در خصوص وضعیت مشمولان غایب اظهار کرد: افرادی که مرتکب 3 و 6 ماه غیبت شدند بنابر تدبیر مقام معظم رهبری و فرمانده کل قوا و همچنین ابلاغ ستاد کل نیروهای مسلح اگر تا 22 بهمن ماه سال 1396 به مراکز وظیفه عمومی ناجا مراجعه کنند و آماده خدمت شوند ، این غیبت حذف خواهد شد و اضافه خدمت شامل این گروه نمی شود که فرصت خوبی برای این افراد است.
این مقام ارشد انتظامی کشور بیان داشت : طبق قانون کسانی که 8 سال از زمان معرفی شان گذشته است مطابق قانون مصوب مجلس شورای اسلامی و ابلاغ ستاد کل نیروهای مسلح می توانند به مراکز سازمان وظیفه عمومی مراجعه و در خصوص خدمت خریدشان اقدام کنند که البته این قانون در خصوص افراد با شرایط تحصیلی مختلف ، متفاوت است. فرایند خرید خدمت برای این گروه از افراد نیز می تواند به صورت تقسیطی باشد .
فرمانده نیروی انتظامی اظهار داشت: تأکید ما به جوانان عزیز این است که در زمان مقرر برای معرفی خود به سازمان وظیفه عمومی ناجا اقدام کنند و دوره مقدس سربازی را سپری کنند ولی با کسانی که به هر دلیلی مراجعه نمی کنند و طبق قانون ، غایب محسوب می شوند نیز برابر ضوابط برخورد می شود که البته این گروه از افراد از یکسری خدمات اجتماعی مانند صدور مجوز خروج از کشور ، استخدام در دستگاه های دولتی و ... محروم می شوند.
سردار اشتری تصریح کرد: در مجموع بهترین راه این است که جوانان عزیز در موعد مقرر دوران مقدس خدمت سربازی را طی کنند که البته استقبال جوانان در این خصوص همیشه مطلوب بوده است.
این مقام ارشد انتظامی کشور در خصوص مشمولان غایب خارج از کشور اعلام کرد: اگر کسانی باشند که تا قبل از 22 بهمن ماه خودشان را معرفی کنند حتما شامل قانون بخشودگی غیبت خواهند شد.
فرمانده نیروی انتظامی در خصوص صدور کارت معافیت اظهار کرد: 530 هزار نفر برای صدورکارت معافیت ثبت نام کرده اند که تاکنون برای 320 هزار نفر کارت معافیت صادر شده است
وی همچنین از تعویض بیش از 10 میلیون کارت پایان خدمت قدیمی خبر داد وگفت: تاکنون بیش از 10 میلیون کارت پایان خدمت قدیمی تعویض و برای آنان 10 میلیون کارت جدید صادر شده است.
سردار اشتری خاطرنشان کرد : اگر کسانی هستند که هنوز برای صدور و دریافت کارت جدید خدمت وظیفه اقدام و مراجعه نکرده اند لازم است هر چه سریع تر اقدام کنند چرا که در آینده ارائه کارت خدمت جدید در تسهیل بسیاری امور کارگشا است. ضمن اینکه اعتبار کارت های قدیمی به پایان رسیده است.
انتهای پیام/چ

دیدگاه شما

آخرین اخبار