مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 7. شهريور 1396 - 22:28   |   کد مطلب: 22159
معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان حج و زیارت گفت: ۷ تن از نزدیکان شهدای باقیمانده منا به سفر حج اعزام شده‌اند که ظرف روزهای گذشته با حضور نمایندگان ایرانی و سعودی آزمایشات لازم انجام پذیرفت و طی روزهای آتی نتیجه آن اعلام خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صدای دانشجو، به نقل از دانا؛ محمد آزاد معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان حج و زیارت از حضور خانواده های معظم شهدای منا با دعوت سازمان حج و زیارت در موسم حج جاری برای تکمیل فرآیند شناسایی مدفن باقیمانده شهدای منا خبر داد. 

وی در مصاحبه‌ای آخرین اقدامات سازمان حج و زیارت در این باره را بیان کرد. 

آخرین اقدامات در زمینه شناسایی شهدای منا چه مواردی است؟

با پیام تاریخی مقام معظم رهبری (مدظله) راه برای بازگشت پیکر شهدای عزیز باز شد و با تلاش‌های صورت گرفته سازمان حج و زیارت پیکر قریب به اتفاق شهیدان عزیز به میهن اسلامی بازگشت.

معدودی از شهدای عزیز شناسایی نشدند، بنابراین بلافاصله اعزام خانواده‌ها به عربستان برای انجام آزمایشات DNA در دستور کار سازمان قرار گرفت که تعدادی از خانواده‌های معظم شهدا با پیگیری‌های جدی سازمان و پرداخت کلیه هزینه‌های سفر ایشان به عربستان توسط سازمان تامین شده و مراحل لازم جهت شناسایی پیکر شهدا صورت گرفت.

آیا شهدایی هم هستند که هنوز آزمایش DNA خانواده ایشان انجام نشده باشد ؟

بله، با توجه به قطع روابط سیاسی بین ایران و عربستان و عدم امکان اعزام اتباع ایرانی به عربستان سعودی ،متاسفانه تعداد بسیار اندکی از خانواده‌های معظم شهدا نتوانستند برای انجام فرآیند لازم برای شناسایی پیکر شهدا به عربستان اعزام شوند.

آیا سازمان اقدامی برای شناسایی پیکر شهدای مورد نظر در حج سال‌جاری کرده است؟

بله، سازمان با بازگشایی حج سال جاری و امکان حضور حجاج ایرانی به خصوص خانواده‌های محترم شهدای منا این موضوع در اولویت کاری خود قرار داد و از همه بازماندگان شهدای شناسایی نشده که تعداد انگشت شماری بودند، دعوت به عمل آمد تا با هزینه سازمان حج و زیارت به این سفر معنوی مشرف شوند تا در حاشیه این سفر اقدامات لازم برای شناسایی پیکر شهدای عزیز و مشخص کردن مزار مطهر آن عزیزان صورت پذیرد که در این ارتباط  از 7 تن از نزدیکان شهدای باقیمانده که به این سفر اعزام شده‌اند، ظرف روزهای گذشته با حضور نمایندگان سازمان حج و زیارت و سایر ارگان‌های ذیربط ایرانی و سعودی آزمایشات لازم انجام پذیرفت و ان شاء الله طی روزهای آتی نتیجه اعلام خواهد شد تا امکان زیارت قبور این شهیدان از سوی خانواده‌های معزز ایشان فراهم شود.
انتهای پیام/چ

دیدگاه شما

آخرین اخبار