مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 7. شهريور 1396 - 23:44   |   کد مطلب: 22168
سی و دومین جشنواره سراسری قرآن و عترت دانشجویان از ۱۹ تا ۲۲ شهریورماه برگزار می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صدای دانشجو، به نقل از خبرگزاری دانشجو، فضل الله ایرجی کجوری مدیر کل فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: سی و دومین جشنواره سراسری قرآن و عترت دانشجویان که از دی ماه ۱۳۹۵ آغاز شده بود، پس از مراحل دانشگاهی و منطقه‌ای در مرحله سراسری به میزبانی دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان برگزار می‌شود.

وی افزود: برگزیدگان مرحله سراسری جشنواره در نهایت به مرحله ملی که شامل برگزیدگان جشنواره‌های دانشگاه‌های وزارت بهداشت، آزاد اسلامی، پیام نور، فنی‌و حرفه‌ای، فرهنگیان هستند، راه می‌یابند.

ایرجی کجوری در ادامه اظهار داشت: این جشنواره شامل بخش‌های آوایی، معارفی، هنری، ادبی، پژوهشی و فناوری و در مجموع در ۶ بخش و ۳۵ رشته است که در این مرحله بیش از یک هزار اثر- نفر از تمام دانشگاه‌های دولتی و موسسات غیرانتفاعی شرکت کرده‌اند.

مدیرکل فرهنگی و اجتماعی وزارت در توضیح تعداد آثار در حوزه‌های مختلف این جشنواره گفت: تعداد آثاری که در مرحله سراسری مورد ارزیابی و داوری قرار گرفته ۶۷۷ اثر و به تفکیک در بخش آوایی ۳۰۶ اثر، بخش ادبی ۱۱۰ اثر، بخش هنری ۱۵۱، بخش پژوهشی ۶۰، بخش فناوری ۵۰ اثر بوده است.

وی همچنین افزود: علاوه بر این ۱۷۸ نفر از دانشجویان بخش آوایی در رشته‌های قرائت تحقیق و ترتیل و حفظ قرآن کریم، ۱۴۹ نفر در بخش معارفی با هم به رقابت خواهند پرداخت.

مدیر کل فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم تاریخ برگزاری این مرحله از جشنواره را ۱۹ تا ۲۲ شهریور ماه ۱۳۹۶ خواند و بیان داشت که در آن بیش از ۴۰۰ نفر از برگزیدگان حضور خواهند داشت.

ایرجی کجوری ادامه داد: این جشنواره بزرگترین جشنواره دینی و مذهبی دانشجویان کشور است که هدف از برگزاری آن ترویج و حمایت از فعالیت‌های دینی و قرآنی دانشگاه‌های سراسر کشور است.

 

 

انتهای پیام/چ

دیدگاه شما

آخرین اخبار