مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 8. شهريور 1396 - 22:09   |   کد مطلب: 22182
سایت"استراتفور" وابسته به دستگاه جاسوسی اطلاعاتی آمریکا در مورد دلیل برکناری وزیر خارجه عادل الجبیر و جایگزین او خالد بن سلمان که در حال حاضر به عنوان سفیر کشورش در واشنگتن مشغول بکار است گزارشی را منتشر کرده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صدای دانشجو، به نقل سپاس_کنگان، سایت"استراتفور" وابسته به دستگاه جاسوسی اطلاعاتی آمریکا در مورد دلیل برکناری وزیر خارجه عادل الجبیر و جایگزین او خالد بن سلمان که در حال حاضر به عنوان سفیر کشورش در واشنگتن مشغول بکار است گزارشی را منتشر کرده است.

این وب سایت به نقل از منابعی که از آنها نام نبرده توضیح می دهد که ولیعهد تصمیم خود را با متهم کردن الجبیر که او موضوعی بسیار تند علیه ایران دارد به ویژه پس از منزوی کردن شاهزاده محمد بن نایف می خواهد اقتدار خود را نشان داده و آن را تقویت کند .

همچنین این وب سایت آمریکایی برای این اقدام بن سلمان توجیهاتی ذکر کرده است اول این که شاهزاده جوان می خواهد در سیاست خارجی رفتار متفاوتی مبنی بر تلاش برای حفظ تعادل میان اولویت های کشور خود را در خارج و برخورد با مخالفان در داخل کشور دنبال کند که به احتمال زیاد به دنبال "توسعه"در سیاست خارجی عربستان سعودی می خواهد زمینه هایی را برای نرم کردن خواسته های خود در مقابل شرکای خارجی که با موقعیت دوحه در تضاد است فراهم کند.

توجیه دوم، ریاض با کاهش  جنگ لفظی خود با ایران در صدد است همزمان با آن برای تحریکات مداوم اقدامات خود علیه آن کشور شرایطی جدید فراهم کند یادآوری می شود که عربستان سعودی  بدنبال "تئوری" کاهش نفوذ ایران در عراق بوده که همزمان با بازگشایی مرز بین دو کشور قراردادی با عراق بسته شده و پیگیر توسعه روابط اقتصادی و دیپلماتیک با بغداد و حزب سیاسی مقتدی صدر و دیگران است.

توضیح مترجم:مواضع تند خالد بن سلمان سفیر عربستان در واشنگتن ضد ایران کمتر از مواضع خصمانه عادل الجبیر علیه ایران نیست.

 

عبدالمجید اورا

انتهای پیام/چ

دیدگاه شما

آخرین اخبار