مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 13. شهريور 1396 - 20:00   |   کد مطلب: 22248
دبیر شورای سیاستگذاری آزمون استخدامی شرکت‌های خصوصی و دانشگاهیان از آغاز ثبت نام این فرآیند از فردا ۱۴ شهریور در سایت INRE.IR خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صدای دانشجو، به نقل از خبرگزاری دانشجو، محمدحسین قمری، دبیر شورای سیاست گذاری آزمون استخدامی شرکت‌های خصوصی و دانشگاهیان در نشست خبری این آزمون که امروز در معاونت علمی ریاست جمهوری برگزار شد، گفت: طراحی این آزمون از سال ۹۵ آغاز شد و با توجه به اینکه طرح فناورانه به عنوان یک رویداد سالیانه برگزار می‌شد و حجم مراجعات به این رویداد زیاد بود نمی‌توانستیم پاسخگوی این نیاز‌ها باشیم. بر همین اساس شورای سیاست گذاری آزمون استخدامی شرکت‌های خصوصی و دانش بنیان تشکیل شد که این آزمون امسال برگزار خواهد شد.

وی افزود: آزمون در چند مرحله برگزار می‌شود که مرحله اول ثبت نام آن از فردا ۱۴ شهریور ساعت ۸ صبح آغاز می‌شود و تا ۲۶ شهریور ادامه دارد. در این آزمون ۲۶۶ شغل انتخاب شده که شرکت کنندگان می‌توانند شغل مورد نظر خود را انتخاب کنند.

دبیر شورای سیاست گذاری آزمون استخدامی شرکت‌های خصوصی و دانشگاهیان اضافه کرد: آزمون اینترنتی از هفته آخر مهر ماه آغاز و تا اواخر آبان ادامه دارد و پس از آن مرحله حضوری به صورت مهارت سنجی است و در نهایت حداقل عددی که در این آزمون پذیرش می‌شوند ۵۰۰۰ نفر است.

وی یادآور شد: مرحله بعدی برگزاری آزمون مرحله دوم به صورت مصاحبه حضوری از دی ماه تا اسفند 96 در تهران و 5 استان خراسان رضوی،‌ آذربایجان، اصفهان، هرمزگان و خوزستان است و درنهایت پذیرفته شدگان که تقریبا شامل 5 هزار نفر می‌شوند به شرکت‌ها معرفی می‌شوند.علاقه مندان می‌توانند برای ثبت نام به سایت آزمون INRE.IR مراجعه کنند.

دبیر شورای سیاست‌گذاری اولین آزمون استخدامی شرکت‌های خصوصی و دانش‌ بنیان گفت: در مرحله حضوری یک بحث راستی‌ آزمایی و بخش دیگر مهارت‌سنجی است. شرکت فن‌آور در سه سالی که کار کرده در بخش خصوصی هم مشتری داشته است.

قمری با اشاره به اینکه برای نخبگان بنیاد ملی در این آزمون تفکیکی وجود ندارد عنوان کرد: مشاغل مورد نیاز شرکت‌های خصوصی و دانش بنیان در این آزمون براساس حوزه شغلی به 8 بخش اجرایی و فنی،‌ بهداشت،‌ درمان و مراقبت، خدماتی رفاهی و آموزشی، طراحی، رسانه‌‌ای، بازاریابی و فروش، فناوری اطلاعات، کارشناسی و مهندسی، مالی،‌حقوقی و اداری همچنین مدیریتی دسته‌بندی شده است.

دبیر شورای سیاست‌گذاری اولین آزمون استخدامی شرکت‌های خصوصی و دانش‌ بنیان در مورد شرایط شرکت در آزمون گفت: شرایط شرکت در آزمون شامل اعتقاد به دین مبین اسلام و یا یکی از ادیان تصریح شده در قانون جمهوری اسلامی، التزام به قانون اساسی جمهوری اسلامی، داشتن تابعیت ایران، عدم اشتهار یا اتکا به اعمال خلاف شغلی و تحصیلی، برخورداری از توانایی جسمی و روانی و داشتن حداقل 18سال سن است.

انتهای پیام/چ

دیدگاه شما

آخرین اخبار