مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 13. شهريور 1396 - 21:15   |   کد مطلب: 22252
کارشناس مسائل بین‌المللی عنوان کرد:
عبرت کره شمالی از بدعهدی آمریکا
یک کارشناس مسائل بین‌المللی در خصوص بدعهدی آمریکا و اقدام کره شمالی می‌گوید: به نظر می‌رسد بدعهدی آمریکا در برجام عامل شتاب‌دهنده اقدام کره شمالی عمل کرده و نکته دیگر در این ماجرا تهدیدات نظامی آمریکا است که آیا آنان این تهدیدات را علیه کره شمالی عملی خواهند کرد؟

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صدای دانشجو،به نقل از خبرنگار آوای سیدجمال؛ دکتر حسن رحیمی‌روشن در کانال تلگرامی خود نوشت: کره شمالی سرانجام بمب هیدروژنی خود را آزمایش کرد. و با این اقدام توان بازدارندگی خود را به حداکثر رساند.
بنابراین تصور حمله نظامی به این کشور برای همیشه محو شد. اکنون هر نوع حمله نظامی به کره شمالی برای یک بازیگر معقول در روابط بین‌الملل غیرممکن است.
اینکه چرا کره شمالی در یک برنامه تقریباً ده‌ساله روند هسته‌ای شدن را در پیش گرفت دلایل متعددی دارد اما یکی از دلایل آن اثبات بدعهدی‌های آمریکا در معاهداتی است که با کشورهایی مثل کره شمالی ایران و... داشته است.
کره‌ای‌ها به در سال‌های گذشته نوعی محدودیت صنایع هسته‌ای خود را در قبال اخذ سوخت از آمریکا پذیرفته بودند اما نقض عهد آمریکا، کره را وادار کرد که صنایع هسته‌ای خود را فعال کرده و اقدام به ساخت سلاح اتمی و موشک‌هایی که توان حمل آن رادارند بنماید.
ازاین‌رو در ده سال گذشته شش بار اقدام به آزمایش سلاح هسته‌ای کرد. آخرین اقدام کره شمالی که امروز انجام شد آزمایش بمب هیدروژنی بود. به نظر می‌رسد بدعهدی آمریکا در برجام عامل شتاب‌دهنده اقدام کره شمالی عمل کرده است.
نکته دیگر در این ماجرا تهدیدات نظامی آمریکا است. اکنون این سؤال مطرح است که آیا آمریکا تهدیدات نظامی خود را علیه کره شمالی عملی خواهد کرد؟
فارغ از حساسیت جمعیتی و ژئوپلیتیکی منطقه ایدئولوژی لیبرال در برابر قدرت عقب‌نشینی می‌کند. هنگامی‌که قدرت باقدرت مواجه شود متوقف می‌شود. پرونده کره شمالی یک‌بار دیگر این نظریه را تائید کرد. ازاین‌رو به نظر می‌رسد آمریکا هیچ راهی جز پذیرش کره شمالی هسته‌ای نخواهد داشت.
انتهای پیام/چ

دیدگاه شما

آخرین اخبار