مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 14. شهريور 1396 - 10:28   |   کد مطلب: 22256
معاون فرهنگی اجتماعی اداره کل اوقاف همدان از برگزاری اختتامیه جشنواره ملی عکس با موضوع «وقف چشمه همیشه جاری» در همدان در روز 29 شهریورماه خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صدای دانشجو، به نقل از فارس از همدان، حجت‌الاسلام حسن رضوی بعد از ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به برگزاری پنجمین جشنواره ملی عکس با موضوع «وقف چشمه همیشه جاری» در همدان اظهار کرد: سازمان اوقاف و امور خیریه با نگاه جدیدی به مقوله وقف علاوه بر وظیفه عمران و آبادانی و حفظ و حراست از حوزه وقف، وظیفه دیگری را طبق نیازمندی روز در دستور کار قرار داده است.
وی با اشاره به برگزاری جشنواره عکس و استفاده از ظرفیت هنرمندان در راستای ترویج فرهنگ وقف، گفت: سازمان اوقاف و امور خیریه در حوزه تئاتر، فیلم کوتاه، داستان‌نویسی، عکس و... برای درگیرکردن هنرمندان برای ایجاد کارهایی با مقوله وقف، وورد کرده‌ است.
معاون فرهنگی اجتماعی اداره کل اوقاف همدان با بیان اینکه خوشبختانه به نسبت گذشته اقدامات خوبی در حوزه ترویج فرهنگ وقف صورت گرفته و آمار وقف بالا رفته است، افزود: اکنون انجمن‌های مردم نهاد بسیاری هستند که مثلاً در حوزه درمان و ... کارهای خوبی را انجام می‌دهند و تنها اوقاف نیست که به اقدامات خیر بپردازد.
وی با اشاره به اینکه سال گذشته چهارمین جشنواره ملی عکس با موضوع « وقف چشمه همیشه جاری» در همدان برگزار شد و یک‌هزار و 328 عنوان اثر به این جشنواره راه یافت، گفت: امسال نیز استقبال خوب بوده و کار در موضوعات درمانی، آموزشی و ... فراخوان داده شد که خوشبختانه اثرات خوبی نیز ارسال شده است.
*ورود 3 هزار و 247 مورد اثر در پنجمین جشنواره ملی عکس
رضوی از ورود 3 هزار و 247 مورد اثر در پنجمین جشنواره ملی عکس با موضوع «وقف چشمه همیشه جاری» خبر داد و گفت: امسال 158 درصد رشد را نسبت به سال گذشته شاهد بودیم.
وی با اهمیت به گسترش وقف و اثرات فرهنگی بسیاری که می‌تواند داشته باشد، گفت: امسال در جشنواره ملی عکس سه نفر به عنوان نفر برتر و چهار نفر شایسته تقدیر انتخاب شده‌اند و در مجموع 38 اثر برگزیده انتخاب شد که در یک گالری در معرض دید عموم قرار خواهیم داد.
معاون فرهنگی اجتماعی اداره کل اوقاف همدان از برگزاری مراسم اختتامیه جشنواره عکس با موضوع «وقف چشمه همیشه جاری» در همدان خبر داد و افزود: این مراسم روز 29 شهریورماه در تالار فجر همدان از ساعت 17 تا 19 برگزار می شود.
وی در پاسخ به درخواست یکی از عکاسان در برگزاری جشنواره عکس در بخش استانی و ایجاد کارگاه‌هایی برای این منظور، گفت: بخش استانی را می‌توان در دستور کار قرار داد و کارگاهایی نیز برگزار شده که می‌توان بیشتر به این مسئله پرداخت.
رضوی با اشاره به اینکه یک نفر از استان همدان جزو نفرات اول تا سوم جشنواره ملی عکس شناخته شده است، افزود: در مراسم اختتامیه جشنواره به دو نفر از خبرنگارانی که در حوزه پنجمین جشنواره عکس فعالیت داشته باشند، جوایزی اهدا خواهیم کرد و کتاب جشنواره به صورت رایگان در اختیار شرکت‌کنندگان مراسم اختتامیه قرار خواهد گرفت.
*ثبت 36 وقف جدید طی امسال در همدان
وی از ثبت 36 وقف جدید طی امسال در همدان خبر داد و گفت: پنج وقف در شهرستان ملایر، هشت وقف در شهرستان همدان، پنج وقف در شهرستان بهار، هفت وقف در شهرستان نهاوند، چهار وقف در شهرستان تویسرکان و هفت وقف در شهرستان رزن ثبت شده است.
معاون فرهنگی اجتماعی اداره کل اوقاف همدان با اشاره به اینکه عمده این وقف‌ها در احداث حسینیه و مسجد و روضه‌خوانی بوده است، گفت: یک مرکز مشاوره وقف در استان همدان و نیز در شهرستان همدان، ملایر و نهاوند راه‌اندازی تا وقف‌هایی را به سمت نیازهای روز نظیر ازدواج سوق دهند که البته برخی از افراد اصرار دارند در آن چیزی که خود مد نظرشان بوده، وقف انجام گیرد.
انتهای پیام/چ

دیدگاه شما

آخرین اخبار