مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 14. شهريور 1396 - 11:38   |   کد مطلب: 22261
دکتر نیلی با بیان اینکه منابع انسانی یکی از ارکان اصلی توسعه است گفت: پیشرفت و توسعه استان در گرو توجه به نیروی انسانی ماهر است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صدای دانشجو، به نقل از روابط عمومی دانشگاه صنعتی همدان، رئیس دانشگاه صنعتی همدان در جمع کارکنان دانشگاه با گرامیداشت روز کارمند و زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهیدان باهنر و رجایی گفت: ساده زیستی، تواضع، تلاش، پاک دستی از شاخصه های شهیدان رجایی و باهنر بود و کارکنان و مسئولان باید به صورت ویژه در مسیر بزرگان خدمت و ایثار یعنی شهیدان رجایی و باهنر قدم بردارند تا خدمات‌ به جای افراد ماندگار شود.

دکتر نیلی در ادامه با اشاره به شاخص های پیشرفت هر منطقه گفت: پیشرفت هر منطقه مستلزم فراهم بودن پنج مشخصه “جغرافیا، فرهنگ ، بهره مندی از بزنگاه های تاریخی ، فرهنگ منطقه و نیروی انسانی سخت کوش ، آرام و عاقل” است.
وی ادامه داد: در واکاوی مقایسه ای بین استان همدان و سایر استان های توسعه یافته مشخص می گردد که از ۵ مشخصه مذکور ، همدان فاقد دو مشخصه استفاده از بزنگاه ها ی تاریخی و توجه به نیروی انسانی است.
دکتر نیلی گفت: اهمیت نیروی انسانی در پیشرفت یک منطقه به حدی است که اگر به این مشخصه بی توجهی شود سایر مشخصه های موجود نیز رنگ می بازند و پازل پیشرفت همواره لنگ می زند.
وی در ادامه با اشاره به حضور پرشور مردم در انتخابات ۲۹ اردیبهشت افزود: بدون شک انتخابات ۲۹ اردیبهشت و نتایج حاصل از این حضور پر شکوه مردم یکی از مقاطع تاریخی و بزنگاه های بزرگ کشور بوده است که بالطبع منطقه هم باید از این بزنگاه تاریخی متناسب با بضاعت خود برای پیشرفت منطقه و امیدوار نمودن جوانان بهره ببرد.
رئیس دانشگاه صنعتی همدان افزود: انتخابات ۲۹ اردیبهشت در ایران بار دیگر نشان داد که مردم نقش اساسی در خلق بزنگاه ها دارند و این موضوع را کاندیداها از هر جناح به خوبی درک کرده اند و تلاش آن ها برای متقاعد کردن مردم و جلب نظر آن ها که گاهی از جاده انصاف نیز خارج می شود حاکی از این واقعیت بود که مردم باید احساس کنند که کدام کاندیدا آینده بهتری را برای آن ها رقم خواهد زد.
وی با اشاره به اینکه در دولت تدبیر و امید کارهای خوبی در همدان شکل گرفت افزود: از اقدامات ارزشمند دولت یازدهم که در راستای مقام معظم رهبری بوده توجه به زیر ساخت ها و بهره مند ساختن استان از خط ریل و زیر ساخت راه آهن بوده است.
وی تاکید کرد: دولت تدبیر و امید نقش اساسی در پیشرفت دانشگاه داشته است و با کمک مالی به موقع خود پروژه نیمه تمام دولت قبلی را به اتمام رساند.
وی گفت: با کمک مالی موثر دولت یازدهم پروژه نیمه تمام دانشکده فناوری های نوین دانشگاه صنعتی همدان امروز به سرانجام رسیده و به زودی مورد بهره برداری قرار می گیرد.
دکتر نیلی افزود: در دولت تدبیر و امید سند راهبردی دانشگاه صنعتی با هدف تعیین اولویت های پژوهشی، آموزشی، فرهنگی و دانشجویی از سوی هیات امنا دانشگاه تصویب شد.
وی افزود: در این سند سعی شده همگام با سیاست های کلان نظام آموزش عالی کشور و رعایت الزامات اسناد بالادستی، موثرترین هم افزایی میان حوزه های آموزش، پژوهش و فرهنگ برای تحقق یک دانشگاه کارآفرین و فناورمحور پایه گذاری شود.
دکتر نیلی تصریح کرد: در تدوین این سند اعضای هیات علمی و کارشناسان مختلف دانشگاه های استان و حوزه های مختلف ستادی در قالب کمیته های علمی، اجرایی و تخصصی مشارکت داشته اند و کارمندان در اجرای آن نقش مهمی را ایفا می کنند.
وی در ادامه گفت: خوشبختانه اعتبار ویژه پژوهشی (Grant )مستقل دانشگاه صنعتی همدان مورد تصویب هیات امنا دانشگاه قرار گرفت که این از دستاوردهای بزرگ دانشگاه می باشد.
وی با اشاره به رشد ۵ برابری بودجه پژوهشی دانشگاه صنعتی همدان افزود: افزایش هر ساله بودجه‌های پژوهشی در رشد پنج برابری بودجه پژوهشی دانشگاه صنعتی همدان را یکی از موفقیت‌های حوزه پژوهش در دولت تدبیر و امید بوده است.
انتهای پیام/چ

دیدگاه شما

آخرین اخبار