مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 16. شهريور 1396 - 23:18   |   کد مطلب: 22296
همزمان با روز عید غدیر، این واقعه بزرگ تاریخی و شیعی با حضور گسترده مردم در شهرستان های استان بازسازی شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صدای دانشجو،به نقل از جهانبین نیوز  همزمان با روز عید غدیر، این واقعه بزرگ تاریخی و شیعی  در شهرستان های مختلف استان  چهار محال وبختیاری بازسازی شد.

آیین بازسازی واقعه غدیر خم و خطبه‌خوانی غدیر به‌صورت نمادین توسط سپاه ناحیه بن و با همکاری هیئت‌های مذهبی و هنرمندان و گروه‌های هنری در این شهرستان برگزار شد

و هدف ازاین بازسازی حفظ ارزشها، تبیین جایگاه امامت و آشناکردن نسل جوان و نوجوان با این واقعه مهم می باشد.

و با آماده کردن محیطی مناسب برای حضور مردم و الگوسازی این روز ارزشمند به معرفی سیره نبوی وائمه معصومین و گسترش فرهنگ ولایت و تعمیق هویت دینی می‌پردازد.
 

بازسازی واقعه غدیر در بروجن/صندلی ها مقابل مردم کم آوردند
همزمان با فرارسیدن ۱۸ ذی الحجه، واقعه غدیرخم صبح امروز شنبه با حضور جمع کثیری از مردم مومن و متدین شهرستان بروجن برای چهارمین سال متوالی بازسازی شد.

بازسازی واقعه بزرگ غدیر خم در بروجن برای چهارمین سال متوالی در حالی برگزار شد که خیل عظیم مشتاقان و عاشقان ولایت و امامت نظاره گر آن بودند.

ظرفیت صندلی های چیده شده با انبوه جمعیت و عاشقان ولایت پر شده بود به طوری که شماری از حاضران ایستاده و نشسته بر روی زمین به تماشای این نمایش پرداختند.

سرهنگ پاسدار علی کیهانی فرمانده سپاه شهرستان بروجن در حاشیه این مراسم به کلار، گفت: امسال برای چهارمین سال متوالی واقعه عظیم غدیر خم در زمینی به مساحت ۴۰ هکتار بازسازی شد.

وی، هدف از بازسازی واقعه غدیر را تکامل و افزایش اعتقادات بشری عنوان کرد و گفت: در اجرای نمایش غدیر خم ۲۰۰ هنرمند شرکت داشتند.

حضور ۱۱ هزار نفر در نمایش بازسازی واقعه غدیر

فرمانده سپاه بروجن ادامه داد: گسترش فرهنگی ولایت و تعمیق هویت دینی، ایجاد پیوند ارزشی بین ولایت و تمام نسل‌های انقلاب، کمک به گسترش معارف الهی و ارزش‌های معنوی در جامعه و مستندسازی و معرفی تاریخچه کوتاهی از روز غدیر خم از دیگر اهداف بازسازی این واقعه به شمار می رود.

کیهانی با اشاره به این که حدود ۱۱ هزار نفر جمعیت در بازساری واقعه غدیر خم در بروجن شرکت می کنند، ادامه داد: امسال بخشی از فضاهای موجودی که برای آسایش مردم پیش بینی شده گسترش پیدا کرده است.

وی تصریح کرد: اگر برخی مردم از سخنان پیامبر(ص) در واقعه غدیر تخطی نمی کردند و همراه با حضرت امیر(ع) می ماندند هرگز عاشورا اتفاق نمی افتاد بنابر این باید در راه شناساندن غدیر به مردم قدم برداریم.

انتهای پیام/چ

دیدگاه شما

آخرین اخبار