مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 16. شهريور 1396 - 23:18   |   کد مطلب: 22297
دو سال از حادثه منا گذشت؛ حادثه ای که به قیمت جان هزاران حاجی تمام شد ؛ هزاران حاجی قربانی شدند بدون اینکه آل سعود خائن خم به ابروی خود بیاورند. آنها هیچ وقت اجازه تحقیقات علنی و شفافی در این زمینه را ندادند حتی به بازرسان و محققانی از خارج به ویژه از کشورهای که حاجی هایشان قربانی شده بودندکه مظلومانه بر اثر عدم کفایت مسئولین مربوطه شهید شدند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صدای دانشجو، محسن صالحی مرام دبیر قرارگاه دانشجویی شهید همدانی در گفت و گو با خبرنگار صدای دانشجو گفت: در آستانه سپری شدن دو‌سال از حادثه تلخ منا و کشته شدن هزاران حاجی ایرانی و خارحی و زائر خانه خدا در اثر بی کفایتی مسئولان عربستان، که خود را خادم حرمین شریف میدانند ولی از آدم کشی ونسل کسی هیچ ابای از آن ندارند.

 

وی افزود : دو سال از حادثه منا گذشت؛ حادثه ای که به قیمت جان هزاران حاجی تمام شد ؛ هزاران حاجی قربانی شدند بدون اینکه آل سعود خائن خم به ابروی خود بیاورند. آنها هیچ وقت اجازه تحقیقات علنی و شفافی در این زمینه را ندادند حتی به بازرسان و محققانی از خارج به ویژه از کشورهای که حاجی هایشان قربانی شده بودندکه مظلومانه بر اثر عدم کفایت مسئولین مربوطه شهید شدند.

 

صالحی مرام ادامه داد:  عربستان هیچ وقت توضیحی درباره علل این حادثه نداد و دیه ای هم به خانواده های قربانیان پرداخت نکرد. آنها در رابطه با این جنایت هیچ کس را به خاطر کوتاهی عمدی و تقصیر، برکنار یا مجازات نکردند و هیچ اقدامات پیش گیرانه ای را برای جلوگیری از این حادثه اعلام نکردند.

 

وی بیان کرد:  اکنون دو سال از ناچیز شمردن جان حاجیان می گذرد در حالی که بیشتر اطلاعات به دست رسیده نشان می دهد آنها با تصمیم عامدانه مسئولان عربستان کشته شده اند؛ مسئولانی که در سال های گذشته نیز حاجیان بی شماری را کشتند بدون اینکه خود را در برابر پیامدهای انسانی، اخلاقی و اسلامی آن مسئول بدانند این رفتار وحشانه از چه چیزی نشات میگیرد که پایمال کردن خون عده ای به راحتی صورت میگیرد .

 

دبیر قرارگاه دانشجویی شهید همدانی گفت : آنها در ادامه به جای اینکه تلاش کنند چهره خود را در برابر افکار عمومی جهان اسلام اصلاح کنند، همچنان به تکبر و غرور و گمراهی خود ادامه دادند و به حاجیان برخی کشورها اجازه انجام مناسک حج را ندادند گویی آنها برگزیده و نماینده خداوند بر روی زمین هستند و حق دارند هر کس را بخواهند برای انجام حق قبول یا رد کنند و گویی اماکن مقدس اسلامی مکه ومدینه ملک شخصی آل سعود است .

وی افزود: در واقع سیاست های آل سعود در مورد مساله حج و غیر آن، سیاست هایی خودسرانه و کینه توزانه برای مسلمان های واقعی و‌ مخصوصا شیعه می باشد. جنایت های بی شرمانه عربستان در تمام جهان اسلام در جریان است.

محسن صالحی مرام ادامه داد:آنها برای حفظ قدرت و‌ تاج تخت آماده اند تا کثیف ترین و پلیدترین جنایت ها را انجام دهند و این اتفاقی است که هم اکنون در کشورهای متعدد اسلامی جریان دارد و شاهد آن هستیم ؛ ملت شریف ایران و دیگر مسلمان جهان هیچگاه دست از آل سعود که مادر فتنه و افتی برای جهان اسلام است نخواهد کشید .

وی بیان کرد: کسی که دست دوستی به سوی شیطان بزرگ و اسرائیل دراز کند بهتر از این نخواهد شد چرا که خوی وحشگری و شیطانی آن ها را خواهد گرفت و همانطور که میدانید  آل سعود در اکثر کشور های اسلامی اعمال نفوذ کرده و‌ دست به فتنه زده است ، از مصر و لبیی  گرفته تا در جنگ عراق و ایران و جنگ سوریه  .

 

صالحی مرام گفت: در آخر این به وضوح روشن است که ما نیازمند یک وحدت اسلامی راستین و اصیل هستیم در خط اصیل اسلام ناب محمدی (ص) و با دوری از افراط تفریط بتوان این آل سعود خبیث را از پیکر امت اسلامی ریشه کن کنیم و زمینه ساز ظهور امام زمان(عج) و حکومت ایشان باشیم ان شالله به زودی عربستان سعودی به فرموده معصومین و رهبری نابود خواهد شد.

 

انتهای پیام/چ

دیدگاه شما

آخرین اخبار