مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 16. شهريور 1396 - 23:19   |   کد مطلب: 22299
استاد حوزه علیمه با بیان اینکه امروز دشمن با جنگ نرم به دنبال روزنه های نفوذ است تا نقشه های خود را پیاده کند،تصریح کرد:امروز پشت هر فتنه در جهان، صهیونیزم نهفته است که می خواهد با این نقشه های شیطانی فتنه را در جامعه بگسترانند ودر کل هدف اصلی آنها از بین بردن نعمت ولایت در جوامع اسلامی است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صدای دانشجو، به نقل ازبویرخبر،حجت الاسلام محسن قرائتی در جمع مردم شهر یاسوج و در جشن عید غدیر خم به فضایل بزرگ و پر برکت مسجد و حضور مومنان در همه اعیاد در این خانه های نورانی تأکید کرد و گفت:جلسات مسجدی بهترین جلسات هستند و همانطور که در مسئله غدیر باید بدانیم مسئله غدیر در یک مسجد اتفاق افتاد.

وی با بیان اینکه طبق روایات و شواهد آنجایی که حضرت علی(ع) به امامت برگزیده شد،مسجد بود،بیان کرد:امیرالمومنین بعد از بیعت فرمودند که حرفها در مورد بیعت را باید در مسجد بگوییم.

استاد حوزه علیمه با بیان اینکه موضوع که سخن گفتن و انجام فضائیل دینی در مسجد کارهای خیر را چند برابر میکند، تصریح کرد:بر اساس روایات خواستکاری هم باید در مسجد صورت گیرد، چون مسجد پناهنگاه و مأمن گاه خیر و برکت در جامعه است.

مسئولان اگر منش علی(ع) را داشته باشند دیگر مشکلی در جامعه نخواهد بود

قرائتی به لزوم توجه به شخصیت شناسی حضرت امیر الموئمنین از سوی مسئولین و مردم برای جامعه اشاره کرد و گفت:ما وقتی که میخواهیم علی را یشناسیم باید رزومه اش را بدانیم و به این نتیجه پی ببریم کسی که برای عدل لقب ابوتراب گرفته است به چه معنی بوده و چرا یک امام و رهبر جهان اسلام حتی در زمان حکومت از ساده زیستی خود دفاع می کند و زندگی اش همانگونه همانند گذشته پا برجاست.

وی نعمت رسالت را یکی از مهمترین نعمت های خداوند برای انسان دانست و افزود: همه امروز بر این واقفیم که انسانی نیست که خدا را نشاسد که همه برگرفته از نعمت رسالت و پیغمبری است اما خداوند منان در آیات نورانی قرآنی آورده است آن چیزی که تکمیل کننده دین است نعمت ولایت است .

این استاد حوزه علیمه با بیان اینکه موضوع که هر کس نعمت ولایت دارد به اکمال رسیده است،افزود:نعمت ولایت همچون چشم است که سلطان بدن است پس امام علی(ع) چشم بصیرت ، ولایت و عشق را به مردم هدیه داده است.

قرائتی به نقشه های شوم دشمن برای از بین بردن این نعمت بزرگ در جامعه اشاره کرد و گفت: دشمن در برهه  هایی حتی مسجد های ما را تصاحب کرد  اما امروز که نعمت جمهوری اسلامی ایران و ولایت فقیه در جامعه و منطقه گسترانده شده دشمن از این نعمت بزرگ می ترسد، پس به دنبال تخطه آن در جامعه است.

وی با بیان اینکه حضرت یوسف(ع) با آن زیبایی وصف ناپذیرش یکبار گرفتار ذلیخا شد،گفت:زمانه امروز زمانه حضرت یوسف  و ذلیخا نیست، امروز لباس ها ، تفکرات و عشق مربوط به آن روز  نیست، آن چیزی که امروز می بنید این است که جوان ما روزانه صدها بار گرفتار ذلیخاها در خیابانها میشوند و چشم نگه می دارند که این چشم نگهداری آنان برگرفته از نعمت ولایت است.

پشت همه فتنه های امروزی صهیونیزم نهفته است

این استاد حوزه علیمه با بیان اینکه امروز دشمن با جنگ نرم به دنبال روزنه های نفوذ است تا نقشه های خود را پیاده کند،تصریح کرد:امروز پشت هر  فتنه در جهان، صهیونیزم نهفته است که می خواهد با این نقشه های شیطانی فتنه را در جامعه بگسترانند ودر کل هدف اصلی آنها از بین بردن نعمت ولایت در جوامع اسلامی است.

قرائتی با تأکید بر اینکه امروز نمی توان درها را دیگر بر روی ذلیخاها بست، تصریح کرد:تنها چیزی که امروز می تواند دشمن را در نطفه خفه کند همین نعمت ولایت است که خداوند به ما ارزانی داشته است.

 

انتهای پیام/چ

دیدگاه شما

آخرین اخبار