مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 16. شهريور 1396 - 23:20   |   کد مطلب: 22301
مسئول نماینده ولی فقیه در سپاه روح الله استان مرکزی گفت: امام علی(ع) فقط تعلق به شیعیان ندارد. در غدیر جریان نبوت با امامت تکمیل شد واگر جوامع مستضعفین به دنبال عدالت هستند باید به فرهنگ علوی وغدیر برگردند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صدای دانشجو، رضوی راد، مسئول نماینده ولی فقیه در سپاه روح الله استان مرکزی درگفتگو با دیار آفتاب؛ به مناسبت عید غدیر گفت: اهمیت غدیر بر کسی پوشیده نیست، وقتی پیامبر(ص) از طرف خدا ماموریت یافتند که علی(ع) را به عنوان ولی و جانشین خود اعلام کنند؛ روز۱۵ ذی الحجه سال ۱۰ هجری قمری در منطقه ای به نام غدیرخم که مسیر عبور حاجیان بود درآن هوای گرم به مدت ۳ روز توقف کردند.

وی افزود: در روز ۱۸ ذی الحجه پیامبر(ص) دست امام علی(ع) را بالا بردند و خطبه ای غرا ایراد کردند که در آن خطبه، لقب «امیرالمومنین» را لایق امام علی(ع) اعلام کردند.

مسئول نماینده ولی فقیه در سپاه روح الله استان مرکزی گفت: رسانه وخبرگزاری ها باید خطبه غدیر را به طور کامل بیان کنند وخطبا صرفا به این جمله معروف «من کنت مولاه فهذا علی مولاه» اکتفا نکنند زیرا دراین خطبه طولانی رسول اکرم(ص)آیه ۶۷ سوره مائده را قرائت می کنند و امام علی(ع) را به عنوان جانشین بعد از خود به مردم معرفی وبه امر پروردگار امامت و ولایت امام علی(ع) را کامل کننده رسالت خود اعلام می کند.

وعده ظهور منجی بشریت در خطبه غدیر پیامبر(ص) ذکر شده است

رضوی راد گفت: در خطبه غدیر پیامبر(ص) بعد از اینکه امامت حضرت علی(ع) را مطرح کردند؛ اسامی امامان بعد از امام علی(ع) را نیز به ترتیب بیان می کنند و اعلام می کنند که همه از صلب علی(ع) و فرزندان ایشان هستند و وعده آمدن منجی بشریت امام زمان حضرت مهدی(عج) را به مردم می دهند.

وی افزود: پیامبر(ص) وظیفه و رسالت خود را به پایان رساندند ولی مـتأسفانه بعد از اندک زمانی که ازواقعه غدیر نگذشته بود؛ مردم به امر خدا و رسول عمل نکرده وعلی(ع) را تنها گذاشتند وآنچه که نباید اتفاق می افتاد، به دلیل فاصله ای که مردم از امامت و ولایت گرفتند؛ برسرشان آمد.

مشکلات دنیای اسلام ناشی از زیرپاگذاشتن امر خدا در واقعه غدیر

مسئول نماینده ولی فقیه در سپاه روح الله استان مرکزی گفت: اگر امروز جوامع اسلامی دچارمشکلات و گرفتار گروهک های تکفیری مانند داعش شده اند منشأ آن را باید درصدر اسلام و نپذیرفتن حق ولایت امام علی(ع) جستجو کرد اگر آن زمان امر خدا را زیر پا نمی گذاشتند این ظلم ادامه دار نمی شد.

رضوی راد گفت: عیدغدیر مختص شیعیان نیست بلکه برای همه مسلمانان وحتی همه انسان های دنیا مبارک است؛ وقتی جرج جرداق مسیحی بعد از خواندن نهج البلاغه وآشنایی با سیره امیرالمومنین(ع) درعزمت امام علی(ع)چند جلد کتاب می نویسد؛یعنی صاحب غدیر برای سعادت وهدایت تمام بشریت است.

وی افزود: علی(ع) متعلق به تمام دردمندان تاریخ است؛ وقتی در زمان حاکمیت خود شبانه برای مستضعفان طعام می برد و روزها برای آنها چاه حفر می کند، به امورمسلمانان رسیدگی می کند، در عین حال امام و راهبرشان بوده وخواهد بود، فرهنگی علوی را به جهانیان ارائه می کند.

مسئول نماینده ولی فقیه در سپاه روح الله استان مرکزی گفت: امیرالمومنین وقتی می شنود لشگری از لشگریان معاویه به شهر انبار حمله کرده وخلخال از پای زن یهودی درآورده اند؛ می فرمایند؛«اگر کسی این موضوع را بشنود ودق کند نباید او را ملامت کرد».

راه برپایی عدالت در جوامع مستضعف، بازگشت به فرهنگ علوی و غدیر است

رضوی راد گفت: پس امام علی(ع) فقط تعلق به شیعیان ندارد. در غدیر جریان نبوت با امامت تکمیل شد واگر جوامع مستضعفین به دنبال عدالت هستند باید به فرهنگ علوی وغدیر برگردند.

وی افزود: اگر جوامع اسلامی خواهان اتحاد باشند باید حول محور اهل بیت(ع) وقرآن جمع شوند؛ زیرا پیامبر(ص) فرمودند؛«من دو چیز گرانبها دربین شما گذاشتم؛ قرآن و اهلبیت(ع)، که این دو هیچ‌وقت از هم جدا نمی شوند تا درکنار حوض کوثر(دربهشت) برمن واردشوند».

شناخت شخصیت حضرت علی(ع)؛ مقدمه شناخت خدا و پیامبر اسلام(ص)

مسئول نماینده ولی فقیه در سپاه روح الله استان مرکزی گفت: اگر انسانها بخواهند به علم الهی دست پیدا کنند باید به مطالعه دین اسلام وشناخت حضرت محمد(ص) بپردازند چراکه پیامبر(ص) فرمودند؛«من شهر علم هستم وعلی درب و باب ورود به این علم است» پس برای شناخت خدا و پیامبر(ع) باید علی وسیره ایشان را شناخت.

رضوی راد با اشاره به اینکه سعادت دنیا وآخرت نتیجه پذیرش ولایت امام علی(ع) و فرزندان ایشان است، گفت: امام صادق(ع)فرموده اند: اگر خواستید در زمان غیبت حضرت مهدی(ع) از ما جدا نشوید، دنبال کسی بگردید که روایات، احادیث، مطالب و حقایق گفتار ما را نقل می کند. روایتگری که از هوای نفسش پیروی نمی کند.

حمایت از ولایت فقیه راه را بر دشمنان اسلام می بندد

وی افزود: از امام زمان(عج) رسیده است که راوی احادیث و رهبر باید عادل، آگاه، مدیر و مدبر باشد و حقایق را ببیند و آنها کسانی جز ولایت فقیه نیستند؛ پس در زمان غیبت ما دستمان باید در دست ولایت فقیه باشد. به گفته امام خمینی(ره) باید پشتیبان ولایت فقیه باشیم تا ایران آسیب نبیند.

مسئول نماینده ولی فقیه در سپاه روح الله استان مرکزی گفت: امروزمسلمانان گرفتار حجمه های استکباری آمریکا واسرائیل هستند ومستکبران به هر نحوی می خواهند کشورهای اسلامی را از میان بردارند وبرای رسیدن به این هدف از هیچ کار غیر انسانی فرو گذارنیستند.

رضوی راد گفت:  در حالی که نا امنی در تمام کشور های اسلامی منطقه وجود دارد ولی جمهوری اسلامی ایران به برکت وجود رهبرفرزانه انقلاب علیرغم تمام کارشکنی ها ودشمنی های مستکبرین درامنیت است.

وی خاطر نشان کرد: این امنیت حاصل خون شهدا وعمل به دستور ولایت فقیه است چنانچه امر ولایت فقیه را امر امام زمان(عج) بدانیم، قطعا پیروز خواهیم بود.

 

انتهای پیام/چ

دیدگاه شما

آخرین اخبار