مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 19. شهريور 1396 - 21:53   |   کد مطلب: 22345
زاکانی در تجمع دانشجویان مقابل دفتر سازمان ملل در تهران:
دستگاه دیپلماسی کشورهای مسلمان را علیه کشتار مسلمانان میانمار بسیج کند
نماینده سابق مجلس گفت: انتظار ما از مسئولین کشورمان فراتر از آن چیزی است که اکنون می بینیم، دستگاه دیپلماسی ما باید با فعالیت بیشتر در بسیج کردن کشورهای مسلمان علیه جنایات دولت میانمار اقدام کند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صدای دانشجو، به نقل از خبرگزاری فارس، علیرضا زاکانی نماینده سابق مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در تجمع امروز دانشجویان مقابل دفتر سازمان ملل در تهران گفت: امروز ما داغدار نسل کشی هستیم که در پس سکوت و تزویر سازمان ملل و مجامع بین المللی رقم می‌خورد.

وی گفت: چهره واقعی سازمان ملل و دیگر سازمان‌های بین المللی حقوق بشری هر از چند وقت یکبار در سایه شعارهای مردم فریب پنهان می‌شود ولی طولی نمی کشد که چهره واقعی آنها مشخص می شود.

نماینده سابق مجلس تاکید کرد: این چهره امروز هم با انفعال و سکوت آنها در قبال جنایات فجیع دولت میانمار علیه مسلمانان مظلوم این کشور آشکار شده است. سازمان‌های حقوق بشری که برای اتفاقات کمتر از این فریاد سرمی‌دهند در برابر جنایت علیه مردم مظلوم میانمار سکوت اختیار کردند و فراتر از آن اینکه به عامل این جنایات جایزه صلح نوبل می‌دهند.
وی گفت: کشورهای مسلمان امروز در حاشیه قرار گرفته‌اند و متأسفانه به جای اینکه به نسل کشی در سوریه، عراق، یمن و در روزهای اخیر در میانمار واکنش جدی نشان دهند و تنها در حاشیه نشست اجلاس سران کشورهای اسلامی به موضوع کشتار مردم میانمار می‌پردازند.

زاکانی اظهار داشت: متاسفانه مسئولان کشورمان در قبال فاجعه میانمار عملکرد مناسبی نداشتند این در حالی است که همسر رئیس جمهور ترکیه دست کم در یک حرکت تبلیغاتی به میانمار رفت.
وی گفت: انتظار ما از مسئولین کشورمان فراتر از آن چیزی است که می بینم. دستگاه دیپلماسی ما باید با فعالیت بیشتر در بسیج کردن کشورهای مسلمان علیه جنایات دولت میانمار اقدام کنند.

زاکانی تاکید کرد: دستگاه قضایی هم وظیفه دارد به این جنایت رسیدگی کند و در مجامع بین المللی شکایاتی تنظیم کرده و این موضوع را پیگیری کند.

وی با بیان اینکه امروز وظیفه نخبگان است که به عنوان نسل مطالبه‌گر اعتراض خود را به سازمان ملل و جهان اسلام نشان دهند، گفت: نخبگان و دانشجویان باید از مسئولان کشورمان بخواهند که در قبال اینگونه جنایات عکس العمل‌های بهتری از خود نشان دهند و فریاد مظلومیت مردم میانمار را به گوش جهانیان برسانند.

انتهای پیام/چ

دیدگاه شما

آخرین اخبار