مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 20. شهريور 1396 - 19:22   |   کد مطلب: 22362
دبیر اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان در اروپا گفت: مسلمانان میانمار در سایه یک سکوت مرگبار که ناشی از ناتوانی یا انفعال مجامع بین المللی و به اصطلاح حقوق بشری است، قربانی یک توطئه سازمان یافته شده‌اند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صدای دانشجو، شهاب نوروزیان دبیر اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان در اروپا در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس، در مورد کشتار مسلمانان میانمار به دست دولت و بودائیان افراطی این کشور گفت: شاید کمتر برهه‌ای از تاریخ بوده که جهان و جهانیان به این اندازه شاهد ریخته شدن خون هزاران بی‌گناه، بخصوص مسلمانان هستند.

وی ادامه داد: جهانی که در ابتدای قرن بیست‌ویکم بر طبق معاهدات بین المللی می‌بایست عاری از هرگونه جنگ، خونریزی، تبعیض نژادی، قومیتی و نژادی باشد

متاسفانه در این زمانه، شنیدن قتل عام، خونریزی و آوارگی تبدیل به بخشی از زندگی مسلمانان جهان شده بخصوص در مورد میانمار که اخیرا شاهد اسفبارترین وضعیت هستیم.

این فعال دانشجویی تاکید کرد: مردمان روهینگیا در میانمار، از خانه و کاشانه خود بیرون رانده شده و در بدترین وضعیت و شرایط قتل عام می‌شوند، صرفا به جرم مسلمان بودن. مسلمانان میانمار در سایه یک سکوت مرگبار که ناشی از ناتوانی یا انفعال مجامع بین المللی و به اصطلاح حقوق بشری است، قربانی یک توطئه سازمان یافته شده‌اند.

نوروزیان در این‌باره اضافه کرد: این توطئه‌ نتیجه یک فاجعه بشری، پاک سازی قومیتی و بلکه یک «نسل کشی» تمام عیار و هولوکاست واقعی بوده در حال تبدیل شدن به یکی از تلخ ترین وقایع تاریخ بشری است.

دبیر اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان در اروپا ادامه داد: جالب این است که مجامع بین المللی و به اصطلاح حقوق بشری در رفتار و برخوردی دوگانه حتی به منشورهای خود نوشته‌ای مانند اعلامیه حقوق بشر، که در بندهای ابتدایی 1،2،3 و 5 آن به صراحت بر حقوق شهروندی و آزادی عقیده و مذهب صحه گذاشته نیز پایبند نیستند. این رفتار دوگانه را در نوع برخورد با فجایع میانمار و قربانیان ترورهای کور و جاهلانه در اروپا می‌توان دید، گویی ارزش و رنگ خون انسان‌ها از دید ایشان متفاوت است!

نوروزیان خاطر نشان کرد: از طرفی این سلاخی‌ها و فجایع انسانی در کشوری اتفاق می‌افتد که رهبر آن برنده جایزه «صلح نوبل» است. برنده جایزه صلح نوبل، نه تنها کمکی به حل این مشکل و پایان دادن به این پاک سازی قومیتی نکرده، بلکه همراهی و حمایت بزدلانه با این جنایات را نیز در پیش گرفته است.

وی در مورد جایزه صلح نوبل بیان داشت: دلیل دیگری بر جهت دار بودن و مضحک بودن جایزه به اصطلاح صلح نوبل ظاهرا حضور و حمایت از اعمال ضد بشری و بخصوص ضد اسلامی و خشونت علیه مسلمان از ملزومات دریافت این جایزه است.

دبیر اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان در اروپا تصریح کرد: در واقع، ریشه این جنایات جنون آمیز را باید در دلارهای نفتی و محوریت جریان اسلام هراسی و اسلام ستیزی جستجو کرد که سال هاست گریبانگیر اسلام و مسلمانان شده است. جریانی که از یک سو به اسم اسلام و با پشتوانه ایدئولوژی‌های تکفیری از هر جنایتی فروگذار نمی‌کند و از سوی دیگر با استفاده از ابزارهای قدرت و ثروت به موج اسلام ستیزی دامن می‌زند.

این فعال دانشجویی خاطر نشان کرد: در اثنای این سکوت مرگبار و در برابر دیدگان سازمان‌ها و نهادهای بین المللی که جان‌ها گرفته می‌شود و خانواده‌ها از هم پاشیده می‌شوند و انسان‌های بی‌گناه آواره، وظیفه هر انسان آزاده و حق‌جو، فارغ از رنگ و نژاد و دین و مذهب، است که فریاد مظلومیت مردمان روهینگیای میانمار را به گوش رسانده و جهانیان را متوجه این موضوع کنند تا شاید بتوان جان‌های باقیمانده را نجات داد و این فاجعه انسانی را کنترل و عوارض آن را کاهش داد.

وی اضافه کرد: وظیفه کشورهای اسلامی در این زمینه قطعا بسیار خطیر و پر اهمیت است. گرفتار کردن و محدود شدن کشورها و اتحادیه‌های اسلامی به صرف انتشار بیانیه و محکوم کردن‌های بی‌خاصیت نمی‌تواند نجات دهنده باشد، بلکه باید گام را فراتر نهاده و بصورت پراگماتیک وارد عمل شوند.

دبیر اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان در اروپا گفت: برای فشار به دولت میانمار می‌توان اقداماتی چون تشکیل و اعزام کمیته های حقیقت جو، فشار بر دولت میانمار و مجامع بین المللی جهت توقف خشونت ها و ارسال کمک های انسان دوستانه و حمایتی به مناطق آسیب دیده کمترین کاری است که در این زمینه می‌تواند انجام شود.

نوروزیان تصریح کرد: در این میان وظیفه و مسئولین جمهوری اسلامی ایران به عنوان محوری قابل اعتماد و اتکا در بین مسلمانان جهان، سنگین‌تر خواهد بود. بخصوص از طرف قوای مجریه و قضاییه.

این فعال دانشجویی گفت: از قوه قضائیه انتظار می‌رود که پا را فراتر از انتشار بیانیه و انجام مصاحبه چند دقیقه‌ای مسئولین، گذاشته و با استفاده از راه‌ها و مسیرهای قانونی مانند اقامه دعوی به دیوان کیفری بین المللی، راه را برای اعمال فشار به دولت میانمار و مجازات عاملان این جنایات هموار سازد.

وی اضافه کرد: تاکید اخیر مقام معظم رهبری مبنی بر ورود قوه قضاییه به مسائل بین المللی و دفاع از مظلومان جهان و مسلمانان، چراغ راه روشنی برای ورود به این مسیر است.

دبیر اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان در اروپا خاطر نشان کرد: انتظار از قوه مجریه، بخصوص وزارت امور خارجه نیز این است که با در پیش گیری یک دیپلماسی فعال و ارتباط با مراجع و مجامع بین المللی مانند دبیرکل سازمان ملل و شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد و نیز رایزنی با دیگر کشورهای مسلمان و همچنین کشورهایی مانند روسیه و چین جهت همراهی با سیاست‌های کشورمان، مقدمات حل این مشکل، اتمام قتل عام و کمک رسانی به بازماندگان را فراهم آورد.

انتهای پیام/چ

دیدگاه شما

آخرین اخبار