مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 21. شهريور 1396 - 12:08   |   کد مطلب: 22369
دبیر شورای صنفی دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی: نباید انتخاب اتاق برای دانشجویان و دانشگاه به چالش بزرگی مثل این تبدیل می‌شد. متاسفانه مسئولان دانشگاه توان انجام کاری به این سادگی را هم ندارند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صدای دانشجو، احسان الیاسی، دبیر شورای صنفی دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجو، در مورد مشکلات پیش‌آمده در انتخاب خوابگاه دانشجویان این دانشگاه گفت: در دانشگاه شهید رجایی مشکلات بسیار زیادی داریم، اما مشکلی که اخیرا بسیار حاشیه ساز شده بحث انتخاب اتاق خوابگاه‌ها است. نباید انتخاب اتاق برای دانشجویان و دانشگاه به چالش بزرگی مثل این تبدیل می‌شد. متاسفانه مسئولان دانشگاه توان انجام کاری به این سادگی را هم ندارند.

وی افزود: مسئولان دانشگاه از حل کردن این مشکل عاجزاند. قرار بر این بود که یکشنبه انتخاب اتاق انجام شود و دانشگاه قول مساعد داده بود که مشکلاتی در سال‌های گذشته در این مورد بوده برطرف شده است. اما در زمان انجام فرآیند دانشجویان با مشکلات عدیده و خطاهای سیستمی فراوان روبه‌رو شدند. و تعدادی از دانشجویان نتوانستند انتخاب اتاق انجام دهند.

الیاسی با تشریح پیگری‌های انجام شده از سوی شورای صنفی ادامه داد: با مشاهده این مشکلات به عنوان شورای صنفی وارد عمل شدیم و مسئله را با مسئولان دانشگاه در میان گذاشتیم. در ابتدا کلا منکر وجود چنین مشکلاتی می‌شدند و با فشارها و پیگیری‌های ما گفتند هرکس مشکلی دارد با دانشگاه تماس بگیرد. با اعلام ما سیل تماس‌ها به سمت دانشگاه روانه شد.

دبیر شورای صنفی دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی با اشاره به کم‌کاری مسئولان دانشگاه در این زمینه اظهار داشت: متاسفانه معاونت دانشجویی هنوز هم وجود مشکلات گسترده را انکار می‌کنند و می‌گویند چند نفری مشکل داشتند که برطرف شده، اما پیگیری‌های ما خلاف این امر را نشان می‌دهد.

وی اضافه کرد: پیشنهاد ما این بود که با برطرف کردن مشکلات سیستم انتخاب اتاق برای روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه فراخوان بدهند بر اساس اولویت نه اینکه همه‌ دانشجویان در یک زمان برای انتخاب اتاق وارد سیستم شوند. همچنین پیشنهاد دادیم امکان انتخاب گروهی اتاق را هم فراهم کنند.

الیاسی با انتقاد از عدم پاسخگویی مسئولین دانشگاه در این مورد گفت: متاسفانه با اینکه مشکلات دانشجویان را به مسئولین منعکس کردیم و پیشنهادات را هم دادیم بازهم مسئولین امر زیربار نمی‌روند. با فشارهای ما جلسه‌ای هم برای این موضوع تشکیل دادند ولی خودشان بریدند و دوختند. در حال حاضر تصمیم گرفته‌اند که همین روند ادامه پیدا کند و دانشجویان برای رفع مشکلات و جابه‌جایی اتاق حضوری به دانشگاه مراجعه کنند.

دبیر شورای صنفی دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی در پایان افزود: در سال‌های گذشته هم این مشکل بود و شورای صنفی با مشقت فراوان توانست وضعیت آشفته جابه‌جایی اتاق‌های خوابگاه را سامان‌دهی کند ولی باز امسال مسئولین دانشگاه تصمیم به ادامه راه گذشته گرفته‌اند که جای تاسف دارد.

انتهای پیام/چ

دیدگاه شما

آخرین اخبار