مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 21. شهريور 1396 - 18:58   |   کد مطلب: 22379
دبیر شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی کشور ترس از کثرت دانشجویان منتقد دولت را عامل کارشکنی دولت در برگزاری جشن چهار سالگی دکتر سلام دانست.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صدای دانشجو، دولت از ترس کثرت دانشجویان منتقد در برگزاری جشن ۴ سالگی دکتر سلام کارشکنی می‌کندمحمد امین سلیمی در گفت و گو با خبرنگارخبرگزاری دانشجو، با بیان اینکه اهمیت و اثرگذاری طنز سیاسی دکتر سلام در این چهار سال بر کسی پوشیده نیست گفت: دولت از ترس کثرت دانشجویان منتقد در برگزاری جشن ۴ سالگی دکتر سلام کارشکنی می‌کند.

وی با اشاره به اینکه طنز سیاسی دکتر سلام پرمخاطب‌ترین و اثرگذارترین طنز سیاسی نه تنها در سطح دانشگاه‌ها و در بین دانشجویان بلکه در سطح جامعه است، افزود: معتقدم که تاریخ طنز سیاسی کشورمان بعد از نشریه گل آقا به قبل از طنز سیاسی دکتر سلام و بعد از این طنز سیاسی تقسیم می‌شود.

دبیر شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی کشور گفت: اگر برنامه گروهی در یک دانشگاهی لغو می‌شد، یا مجوز نشریه‌ای را لغو می‌کردند و یا اگر برای یک کاری که به مراتب کم مخاطب‌تر است محدودیت هایی ایجاد می‌شد دولتی‌ها آسمان را به زمین می‌دوختند و شعار مبارزه با سانسور و محدودیت و طرفداری از آزادی را می‌دانند، ولی حالا شاهدیم که در برگزاری مراسمی به بزرگی، پر مخاطبی و اثرگذاری دکتر سلام که دانشجویان از سراسر کشور برای حضور در آن ثبت نام کرده اند کارشکنی می‌کنند و فشار می‌آورند.

سلیمی اظهار کرد: معتقدم که دولت با سیاسی کاری و ترس از کثرت از دانشجویان منتقد این فشار‌ها و کارشکنی‌ها را وارد می‌کند که این بیشتر نیات قبلی آن‌ها را نشان می‌دهد.

وی بیان کرد: معتقدم که جشن چهار سالگی دکتر سلام با قوت و البته پررنق‌تر و اثرگذار‌تر از سالهای گذشته برگزار می‌شود؛ در هر حال امیدوارم دولت هم بداند که با این فشار‌ها و محدودیت‌ها فقط توجهات و تمرکز‌ها را بیشتر نسبت به دکتر سلام جلب می‌کند.

دبیر شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی کشور گفت: امیدواریم که دولت در دوره دومی که رای آورده و قرار است سکان کشور را به دست بگیرد مقداری آستانه تحمل خود را بالا برده و به گفته‌های خود در این زمینه عمل کند و فضا را برای نقد مسالمت آمیز، طنزگونه و دلسوزانه بچه‌های انقلابی باز کنند.

انتهای پیام/چ

دیدگاه شما

آخرین اخبار