مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 18. شهريور 1391 - 13:30   |   کد مطلب: 2243
اجلاسیه نم یادآوری خیمه زدن لشکر سفیانی در فلسطین كه كانون بحران در خاورمیانه، محسوب می شود و از همان جا به ترسیم هندسه تحلیلی غلط شامل بردارها و معادلات جهانی برای تصرف و لشکرکشی به ممالک اسلامی را پایه ریزی می کند؛بود.

به گزارش صدای دانشجو به نقل از بلاغ ، اگر تمام دنیا یکسره براین شد که نگذارند چنین اجلاسی در ایران علی الخصوص با رهبری ایران پا بگیرد تنها به دلیل چند عامل بود که مهم ترین و کلیدی ترین عاملی که  بصراحت میتوان از نام برد که کلید قفل امروز بشری که به جرم بیداری تحت لوای اسلام است،روبرو نشدن سران جنبش عدم تعهد با رهبری ایران بود .

 چرا که شیطان بزرگ و سگ دست آموز آمریکا وعوامل استکباری بخوبی در اتاق فکرهایشان  به این نکته پی برده اند که استراتژی امام خامنه ای تمامی معادلاتشان را که هزینه های هنگفتی برایش پرداخته اند را در منطقه بهم خواهد زد .

این استراتژی برگرفته از مانیفست امام خمینی (ره)که آنهم رسالتی است از پیامبرعظیم الشان اسلام (ص) برای آماده سازی جهان به پذیرفتن حکومتی زیر پرچم اسلام.

اگر با نگاهی نافذ و بصیر به سخنرانی مقام عظمای ولایت در جمع سران کشورهای غیر متعهد گوش بسپاریم به این قضیه پی خواهیم برد که هدف رهبر انقلاب دراین اجلاس آنهم در وضعیتی که ایران بصورت همه جانبه ازسوی ایادی استکبار تحریم شده است (که این تحریمها نه تنها خللی در اراده ایران بوجود نیآورد ، بلکه آن را در شرایطی همچون بدر و خیبر قرار داده که تنها به همین اجلاس که سران آن دو سوم از کشورهای سازمان ملل را شامل می شوند ویک جناح بسیار قدرتمند را در این سازمان تشکیل می دهند میتوان اشاره کرد ،شکستن دژمستحکمی که رژیم غاصب اسرائیل توسط آمریکا در خاورمیانه با لشکرکشی ها به کشورهای اسلامی داشته)بود.

سخنرانی رهبر انقلاب در اجلاسیه نم

سخنان رهبر معظم انقلاب و شفافیت مسائل مطرح شده در سران اجلاس فصل جدیدی را برای جهان که در یک بیداری بسر میبرد رقم زد . جان کلام این اجلاس یادآوری مشکلی 60 ساله بود که جهان اسلام با آن روبرو است و آن قضیه اشغال سرزمین فلسطین است .

یادآوری خیمه زدن لشکر سفیانی در فلسطین كه كانون بحران در خاورمیانه، محسوب می شود و از همان جا به ترسیم هندسه تحلیلی غلط شامل بردارها و معادلات جهانی برای تصرف و لشکرکشی به ممالک اسلامی را پایه ریزی می کند .

 گرچه هنوز نتوانسته بطور کامل با حرکت های پرتابی استعمارگری چون انگلیس با ریشه دواندن غده سرطانی  سهمی در خارومیانه داشته باشد اماجنگ های خونینی که بر سر این سرزمین میان مسلمانان و اشغالگران درگرفته، دردها، رنج ها و آوارگی هایی که ملت مسلمان فلسطین متحمل گشته ، و کشمکش پنهانی قدرت های بزرگ روشنگر اهمیت این سرزمین در معادلات سیاسی بین الملل می باشد که همچون زخم خونچکانی، جهان اسلام را در هاله ای از حزن و نگرانی قرار داده است .

ناگفته نماند از آنجایی که بعد از فروپاشی کمونیسم، اسلام به عنوان جدی ترین تهدید جهان غرب بشمار می رود، دنیای غرب در مقابله با جهان اسلام بخصوص  ایران که  به عنوان کانون انقلابی جهان اسلام است ، شروع به پروژه ای به نام  اسلام هراسی کرد و از همین رو رهبر معظم انقلاب در اول بیاناتشان با هوشیاری کامل  این سخن که

 "اسلام به ما آموخته است كه انسانها با وجود ناهمگونيهاى نژادى و زبانى و فرهنگى، فطرت همسانى دارند كه آنها را به پاكى و عدالت و نيكوكارى و همدردى و همكارى فرا ميخواند و همين سرشت همگانى است كه اگر از انگيزه‌هاى گمراه‌كننده به سلامت عبور كند، انسانها را به توحيد و معرفت ذات متعالى خداوند رهنمون ميگردد"

به سفیران کشورهای مستقل و آزادیخواه فهماند که تحریک اقلیت های مذهبی و قومی برای خدشه دار ساختن هویت مذهبی و فرهنگی ، القای احساس تهدید از جانب همسایگان به کشورهای خاورمیانه، خصومت های سیاسی، تیره ساختن مناسبات منطقه ای، تنش های خونین میراث شوم کشورهای استعمارگر است که باید به آن واقف باشند.

اجلاسیه سران غیر متعهد

و نکته بعدی که  دارای اهمیتی ویژه ای بود آن قسمت از سخنان رهبر انقلاب درباره شرایط کنونی جهان و اتاق فرمانی که توسط چند کشور دیکتاتور اداره می شود،است.که رهبری عظیم الشان از آن بعنوان پیچ تاریخی نام می برند که می توان گفت همان افشای پشت صحنه‌ی تحولات جهانی است .

امروز دو قطبی بین مستضعفین جهان با رهبری مسلمین و جهان اسلام با جلوداری مكتب اهل بیت(ع) ایجاد شده و آن طرفش مستكبران عالم به رهبری آمریكا، ناتو و صهیونیزم است.

امروز در جهان دیده می شود که از آمریكای لاتین تا شرق آسیا حتی ملت‌‌های غیرمسلمان آنجا که صف‌بندی مستضعف و مستكبر تشكیل شده است ؛ الهام گرفتن از امام با نگاه توأم با احترام و تحسین به امام و به انقلاب اسلامی است.

که به تعبیر رهبری قرن اسلام رسید. و این عصر، عصر اسلام است همان‌طور كه امام (ره)می‌گفت این قرن، قرن اسلام و غلبه‌ی مستضعفین بر مستكبرین است.

در تاریخ سابقه ندارد که در قلب امریکا یا اروپا جوانان و روشنفکران بگویند ما با گفتن الله الکبر ،وال‌استریت را تبدیل به میدان تحریرمصرمی کنیم.

همچنان که رهبرمعظم انقلاب به جهان عرب اعلام کرد که نه از مستکبرین بترسید ونه به آنها امید داشته باشید چرا که  اینها به شكست‌های بزرگ نظامی در افغانستان، عراق، لبنان، غزه دچار شدند و اكثر دیكتاتور‌های وابسته و دست‌نشانده‌شان در كشور‌های مسلمان و عربی سقوط كردند یا در معرض زوالند.

 ولی امر مسلمین جهان ، مشت کسانی که خود را كدخداي دهكده جهانی  میخواندند ،براي ملت ها و افكار عمومي باز کرد كه «مبارزه با تروريسم»، «حقوق بشر»، «دموكراسي»، «طرح صلح خاورميانه» و شعارها و دسيسه هايي از اين دست اسم مستعاري براي جاه طلبي ها و غارتگري آمریکا و متحدانش، همان مستکبرینی که تنها سياست هاي خشونت گرايانه و جنگ طلبانه را در پیش گرفتند ؛ که خروجي آن عبارتست از اينكه در صحنه حاكميت سياسي و مديريت به اصطلاح دهكده جهاني با كدخدايي آمریکا باشد وهیچ کشوری حق نطق کشیدن نداشته باشد.

ومسئله حائز اهمیت دیگر جنگ‌افزارهای کشتار جمعی، به ویژه سلاح‌های هسته‌ای که در دو دهه اخیر به یکی از مهمترین مسائل مهم امنیتی جهان تبدیل شده است، بود .

 نگرانی امریکا این است که یکی از کشورهای خاورمیانه بتواند به رقابت اتمی با رژیم غاصب اسراییل پرداخته و مصمم شود تا با کسب توانایی هسته‌ای حتی در بخش صلح آمیز آن به انحصار انرژی هسته ای این رژیم جعلی پایان داده و توازن قوای منطقه خاورمیانه را به نفع خود برهم زنند.

  مقام عظمای ولایت با بیان این مطلب "كه جمهورى اسلامى هرگز در پى تسليحات هسته‌اى نيست، و نيز هرگز از حق ملّت خود در استفاده‌ى صلح‌آميز از انرژى هسته‌اى چشم‌پوشى نخواهد كرد.

 شعار ما «انرژى هسته‌اى براى همه، و سلاح هسته‌اى براى هيچكس» است. ما بر اين هر دو سخن پاى خواهيم فشرد و ميدانيم كه شكستن انحصار چند كشور غربى در توليد انرژى هسته‌اى در چهارچوب معاهده‌ى عدم اشاعه، به سود همه‌ى كشورهاى مستقل و از جمله كشورهاى عضو جنبش عدم تعهد است "

 با صراحت سیلی به دهن همه آنها که سیاست چماق و هویج را در پی گرفته اند زد که " آيا آن كه در قرن بيست‌ويكم زبان به تهديد اتمى ميگشايد و شرم نميكند، از دروغگوئى پرهيز و شرم خواهد كرد؟!"

سخنرانی رهبر انقلاب در اجلاسیه نم

امام خامنه ای با توجه به ظرفیت جهانی جنبش عدم تعهد به عنوان یک نهاد با سابقه بين المللي که  داراي پتانسيل هاي عظيمي است و این جنبش می تواند با استفاده از پتانسيل هاي سازمان ملل  سود برده و بر تصمیمات این نهاد تاثیر فراوان بگذارد و از طريق نهادهاي وابسته به سازمان ملل درصدد خلع سلاح هسته ای جهاني برآيد و بخصوص كشورهايي مثل رژیم غاصب صهیونیست را كه بسياري از قطعنامه هاي خلع سلاح اين نهادها را نپذيرفته اند وادار به پذيرش نمايند و از اين طريق قدم هايي را براي صلح جهاني بردارد؛ بصورت روشن و مبین برای نمایندگان سران جهانی در عملی کردن و  به ثمر رساندن این شعار«خاورميانه‌ى عارى از سلاح هسته‌اى» با بیان این مطلب گره گشایی کرد که"صلح و امنيت بين‌المللى از جمله‌ى مسائل حادّ جهان امروز است و خلع سلاحهاى كشتار جمعى و فاجعه‌بار، يك ضرورت فورى و يك مطالبه‌ى همگانى است.

در دنياى امروز، امنيت، پديده‌اى مشترك و غيرقابل تبعيض است. آنها كه سلاحهاى ضد بشريت را در زرادخانه‌هاى خود انبار ميكنند، حق ندارند خود را پرچمدار امنيت جهانى قلمداد كنند. اين - بى‌شك - نخواهد توانست نيز امنيت را براى خود آنها به ارمغان آورد".

با اینکه نمی توان به معنای دقیق کلمه به تک تک جملات ولی امر مسلمین جهان با گستردگی و مفهوم عمیقی که دراین سخنان نهفته است ،پرداخت اما درآخر از رسالتی پیامبر گونه برمسئولیتی جهانی در غیاب حضرت صاحب اروحناه له فداه برای بیداری جهان دارند،بصورت خلاصه میتوان اشاره داشت و آن  تبیین آخرین جملات ایشان " پندى خيرخواهانه به سياستمداران آمريكائى كه تاكنون همواره به عنوان مدافع و پشتيبان رژيم صهيونيستى در صحنه حاضر شده‌اند" پرداخت که، استراتژی آمریکا در قبال جهان اسلام از سیاست‌هایی رنج می‌برد که تحت تأثیر رژیم غاصب صهیونیسم یا گروه‌های متنفذ طرفدار این رژیم جعلی قرار دارند.

آمریکا در دفاع از سیاست‌های رژیم غاصب صهیونیزم علیه فلسطینی‌ها و با نادیده گرفتن اصولی که خود آنها را گرامی می‌شمرد مانند حقوق بشر، حق تعیین سرنوشت و غیره در حال از دست دادن اعتبار خویش است.

و از همین رو بعضى از صاحب‌نظران مطرح غربى گفتند که امروز وضع آمریکا و غرب شبیه وضع شوروى سابق در سالهاى اواخر دهه‌ى 80 میلادى است که منجر به سقوط شد. یعنى وقتى یک رژیمى، یک نظامى از لحاظ گفتمان، از لحاظ منطق، در چشم مردم خودش ساقط بشود، دیگر امیدى به بقاى این رژیم نیست و ان شاء الله آن  روز نزدیک است.

دیدگاه شما

آخرین اخبار